اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته

نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا مخصوصاً در چین و منطقه یورو ارزش دلار را به بالاترین سطح طی چند ماه گذشته رسانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

قیمت طلا امروز به پایین‌ترین رقم طی یک هفته گذشته رسید که دلیل اصلی آن بالا رفتن سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا و همچنین افزایش ارزش دلار بود. سرمایه‌گذاران در بحبوحه نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا به دنبال یک پشتوانه ایمن هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 10 دلار کاهش به 1926 دلار رسید.

نگرانی در مورد رشد اقتصاد دنیا مخصوصاً در چین و منطقه یورو ارزش دلار را به بالاترین سطح طی چند ماه گذشته رسانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده است.

به گفته «کِریگ اِرلام» یکی از تحلیل‌گران ارشد بازار، تغییرات آینده قیمت طلا بیشتر از همه تحت تأثیر انتظارات از کاهش نرخ بهره و سرعت این کاهش خواهد بود؛ به عبارت دیگر، اگر بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) تصمیم بگیرد نرخ بهره را کاهش دهد، طلا به علت داشتن سود بالاتر، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت. همچنین سرعت کاهش نرخ بهره نیز برای قیمت طلا اهمیت دارد؛ سرعت بالای کاهش نرخ بهره نشان‌دهنده شرایط نامطمئن اقتصادی است که باعث می‌شود تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن، افزایش پیدا کند. بنابراین، کسانی که می‎خواهند در طلا سرمایه‌گذاری کنند باید این عوامل را در نظر بگیرند

کریستوفر والر، عضو هیئت مدیره فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفت، جدیدترین سری از آمارهای اقتصادی به بانک مرکزی آمریکا فضایی می‌دهد تا ببیند آیا نیاز است که نرخ بهره را بار دیگر افزایش دهد یا خیر‌.

مایکل هیوسون، تحلیلگر ارشد بازار در بازارهای سی‌ام‌سی گفت، «اظهارات والر نشان می‌دهد دیدگاه فدرال رزرو تغییر کرده و آنها نگران خطر انجام بیش از حد این اقدام هستند.»

اکنون بازار قطعا مطمئن است که بانک مرکزی آمریکا در نشست 19 و 20 این بانک نرخ بهره را تغییر نخواهد داد اما هنوز 24 درصد بازار احتمال می‌دهند تا پایان سال باز هم افزایش نرخ بهره داشته باشد.

طبق گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در اواندا Oanda، سود اوراق قرضه جهانی به شدت در سراسر دنیا افزایش یافته و به نظر می‌رسد نگرانی نسبت به رشد اقتصاد جهان روز به روز بیشتر می‌شود و ارزش دلار را بالاتر می‌برد.

تاجران 95 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در اجلاس 19 و 20 سپتامبر بدون تغییر نگه دارد که می‌تواند به نفع طلا باشد و مانع کاهش بیشتر قیمت آن شود. 60 درصد هم احتمال دارد نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری میلادی در همین سطح فعلی باقی بماند.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر از سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

سرمایه‌گذاران همچنین بر اظهارات مقامات فدرال رزرو آمریکا تمرکز کرده‌اند. کریستوفر والر رئیس فدرال رزرو در مصاحبه‌ای در روز سه‌شنبه گفت آخرین سری اطلاعات اقتصادی فضای کافی به بانک مرکزی برای بررسی لزوم افزایش دوباره نرخ بهره را می‌دهد.

گاردنر می‌گوید: «بسیاری از موضوعات در چند ماه آینده به چگونگی رشد اقتصاد چین بستگی دارد، به‌ویژه تمایل برای خرید جواهرات که حقیقتا با اعتماد مصرف‌کننده ارتباط دارد.»

قیمت نقره امروز با 0.11 درصد افزایش به 23 دلار و 90 سنت رسید و پلاتین با 0.53 درصد کاهش 926 دلار و 95 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/84

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد