اونس طلا2337.71
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

رئیس جمهور: هیچ‌کس حق ندارد ناامیدی به خود راه دهد

رئیس جمهور با بیان اینکه‌ هیچ‌کس حق ندارد ناامیدی به خود راه دهد، گفت: بسیاری از کارها اگر در زمان خود انجام می‌شد با هزینه کمتری بود ولی الان که نشده باید حرکت‌های رو به توسعه را سریع‌ترانجام دهیم‌.

به گزارش سایت طلا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در اجتماع باشکوه اقشار مختلف مردم اهل سنت و تشیع درمیان اظهار داشت: آنچه ما را گرد هم جمع کرده آن الحسین یجمعنا و اعتقاد به خدا است و حسین مظهر وحدت است و نقطه مشترک ما عشق به اهل بیت است.

وی گفت: عاشورا تابلوی ازخودگذشتگی امام حسین(ع)است و زیباترین جلوه های انسان در تابلوی عاشورا دیده می شود و آنچه زینب دید وفا و زیبایی و توکل بر خدا بود.

رئیس جمهور افزود: صفحه دلنشین و انسان ساز عاشورا است و نه سال 61 هجری بلکه تا زمین، زمین و زمان، زمان است و آن صفحه ظلمانی عاشورا آب بر اهل بیت بستن است.اربعین نمادی است که بشر بتواند راه حق از باطل و عدالت از ظلم را بشناسد.

وی ادامه داد: اگر بخواهید بفهمید حسین(ع) برای چه قیام کرد باید بدانید، او برای اصلاح دین امت جدش قیام کرد و برای اینکه معروف‌ها گسترش یابد جانش را از دست داد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر عاشورا نبود پوسته‌ای از این دین نمی‌ماند و اگر اکنون نماز و قرآن خواندن و اعتقاد به معاد و توحید داریم به برکت خون امام حسین(ع) و شهیدان است.

رئیسی اظهار داشت: انسان‌هایی که از ظلم به ستوه آمدند و می خواهند جز خدا در سرنوشت خود نداشته باشند، بدانند این مسیر مسیر نورانی است و هر چه داریم از محرم و صفر است.

وی بیان کرد: مردم از تمام ادیان با نام حسین (ع) گرد هم آمدند. آری اربعین بزرگترین اجتماع در کره زمین است و اتحاد و انسجام حسین(ع) بی نظیر است.

رئیس جمهور گفت: اربعین جلوه‌ای است که عصر ظهور و حجت خدا امام عصر(عج) و تمدن را نوید می‌دهد و این حضور مردم که بیشتر آن جوانان هستند تمدن اسلامی را نوید می‌دهد. اربعین ریشه و هویت ما در شکل گیری تمدن اسلامی است.

وی افزود: این اجتماع در استان و کشور و امت‌های اسلامی تجدید میثاق با دین و حسین بن علی(ع) است و حضور میلیونی مردم در کربلا تجدید پیمان با حسین(ع) و مبارزه با ظلم و ستم و عدالت خواهی است.

رئیس جمهور گفت: اربعین جریانی فراگیر به گستردگی تمام جهان اسلامی است و بگذارید رسانه‌های بیگانه، اربعین و جلوه‌های عظیم راهیپمایی در کربلا را سانسور کنند اما مگر می‌شود این حق را منکر شد.

رئیسی بیان کرد: بسیاری از انسان‌ها خواستند زیارت حسین و نام حسین (ع) را قدغن کنند اما نتوانستند و نمی‌توانند از دلها نام و یاد حسین(ع) را ببُرند چرا که خدا این امر را اراده کرده است.

وی عنوان کرد: امروز افتخار داریم که ایران، کشور حسین بن علی(ع) است و ما ملت امام حسینیم. نعمت امنیت بالاترین نعمت است که به برکت خون شهیدان و حضور مردم در صحنه نصیب ما شده است.

رئیس جمهور گفت: خون شهیدان امتداد ثارالله و حضور آنها امتداد عاشورا است و امیدواریم ما در لشکر حسین بن علی (ع) و مقابل یزیدیان باشیم و با بصیرت و حضور به موقع از این نظام دفاع کنیم.

رئیسی بیان کرد: کارهای بسیاری ظرف این مدت در دولت انجام شده و شهرستان درمیان امروز با درمیان قبل و خراسان جنوبی با خراسان جنوبی قبل قابل مقایسه نیست . رهبری تکلیف کردند که تقویت ایمان و امید در دلها باشد و این دو رمز موفقیت بوده و خواهد بود. ملت ایران هنرش این است از تحریم‌ها، فرصت می‌سازد و موجب شگفتی برای تمام کشورها شده است.

وی افزود: باید تلاش زیادی کنیم و به گفته رهبری هیچوقت نباید متوقف و ناامید شد و هیچکس حق ندارد ناامیدی به خود راه دهد. بسیاری از کارها اگر در زمان خود انجام می‌شد با هزینه کمتری بود ولی الان که نشده باید حرکت‌های رو به توسعه را سریع‌ترانجام دهیم‌.

رئیس جمهور ادامه داد: نسبت به رفع تنش‌های آبی کارهای خوبی شده و تا پایان دولت پیش بینی آبرسانی به 10 هزار روستا در کشور شده که تاکنون نیز در این دولت به 3 هزار و 500 روستا آبرسانی انجام شده است.

وی گفت: امروز بسیاری از روستاها می‌توانند از گاز استفاده کنند و در بحث مسکن نیز در این شهرستان قریب به 2 هزار مسکن اقدام شده و همچنان کار به قوت پیگیری می‌شود.

رئیسی گفت: کارخانه قند و سیمان فعال است و تجهیزات کارخانه قند وارد شده و آماده تولید است. فقط بحث تهیه شکر مناسب باید برای این کارخانه پیگیری شود و به هیچ عنوان این کارخانه نباید تعطیل شود.

وی تصریح کرد: وحدت و انسجام بین سنی و شیعه می‌تواند در گسترش توسعه شهرستان تاثیرگذار باشد و اجازه نمی‌دهیم در صفوف شما افراد نفوذی و بدخواه وارد شود. شعارهای افراد فریب دهنده شما را فریب ندهد و مبادا سخنی گفته شود که سبب تفرقه و جدایی شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد