اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
گزارش آگهی

سوالات متداول درباره اجاره ویلا جنگلی در لفور

همه ما به‌محض شنیدن بعضی اسامی، یاد یک مکان، شخصیت یا ماجرا می‌افتیم. مثلاً هر زمان که کلمه پهلوان را می‌شنویم، یاد جهان‌پهلوان تختی یا پوریای ولی می‌افتیم. درمورد مکان‌های دیدنی نیز قاعده همین است.

همه ما به‌محض شنیدن بعضی اسامی، یاد یک مکان، شخصیت یا ماجرا می‌افتیم. مثلاً هر زمان که کلمه پهلوان را می‌شنویم، یاد جهان‌پهلوان تختی یا پوریای ولی می‌افتیم. درمورد مکان‌های دیدنی نیز قاعده همین است. آیا مازندران، برایتان تداعی‌کننده سوادکوه و پل قدیمی ورسک نیست؟ یا مثلاً جنگل لفور؟ جنگلی که دیدن زیبایی‌هایش، کار یک روز و دو روز نیست؛ بلکه باید خودتان را چند روزی مهمان آرامشش کنید.

البته، می‌دانیم که تمام برنامه‌های سفر یک طرف، پیداکردن اقامتگاه خوب هم طرفی دیگر. این موضوع زمانی سخت‌تر می‌شود که مقصدتان در دل طبیعت باشد. آیا برای پیداکردن یک کلبه دنج یا حتی اجاره ویلا جنگلی در لفور، هنوز تردید دارید و بعضی سؤالاتتان بی‌پاسخ مانده؟ علی‌بابا اینجا است که به همه ابهامات و پرسش‌هایتان در این باره پاسخ دهد. پس تا انتها همراه ما باشید.

آیا لفور، به جز جنگل هم جای دیدنی دیگری دارد؟

بله لفور شگفت‌انگیز، چند آبشار طبیعی به نام‌های آبشار گزو، پلنگ‌دره، آهکی اسکلیم، هفت آبشار و... دارد که محلی‌های آنجا به‌خوبی آن‌ها را می‌شناسند. اگر برای رفتن به این آبشارها راهنما ندارید، حتماً از اهالی روستاهای اطراف کمک بگیرید. زیرا برای رسیدن به هر کدام از آن‌ها باید چندسانتی را جنگل نوردی کنید و این کار ساده‌ای نیست!

وضعیت مکان‌های اقامتی در لفور چگونه است؟

اگر از تهران به سمت لفور می‌روید، چند ساعتی بیشتر در راه نیستید. پس ممکن است؛ مانند اکثر تهرانی‌ها، هدفتان گذراندن یک شب خاطره‌انگیز در جنگل و آبشارهای اطراف باشد. در این حالت، می‌توانید شب را در محیط‌های شناخته‌شده و امن جنگل، چادر بزنید. کمپ در طبیعت، این فرصت دست‌نیافتنی را به شما می‌دهد که طلوع روح‌نواز خورشید را از پشت درختان و آبشارها نظاره کنید.

اگر هم از شهرها و استان‌های دیگر به سمت لفور حرکت می‌کنید، ابتدا باید به فکر اجاره ویلا در مازندران یا اجاره سوئیت و اتاق باشید. هرچند مثلاً فاصله ساری تا لفور 35 دقیقه خواهد بود؛ اما قضیه برای شمایی که خستگی سفر در تن دارید، متفاوت است. ابتدا باید خستگی راه را از تن بیرون کنید، سپس باانرژی فراوان، به دامان طبیعت لفور بروید.

این‌طور فکر نکنید که لفور مملو از اقامتگاه‌های لوکس است یا اصلاً جای مناسبی برای اجاره چندروزه در آن پیدا نمی‌شود. سایت‌های گردشگری مختلف، امکان رزرو کلبه، اقامتگاه بوم‌گردی و اجاره ویلا جنگلی در لفور را برایتان فراهم کرده‌اند. بااین‌حال، انتخاب از میان همه این گزینه‌ها، به میزان بودجه و تمایلاتتان برای نحوه اقامت، برمی‌گردد.

برای سفر به لفور چه وسایلی برداریم؟

اگر تجربه شب‌مانی در جنگل را ندارید، به‌هیچ‌وجه تنهایی سفر نکنید. باران‌های مداوم، سطح زمین را لغزنده می‌کنند و امکان آسیب‌دیدن بالا می‌رود؛ بنابراین، وجود یک همراه کاربلد در کنارتان ضروری است. در این‌گونه سفرها نباید اهل ریسک بود؛ پس با تورهای طبیعت‌گردی مطمئن و معتبر سفر کنید. (در این زمینه می‌توانید روی علی‌بابا حساب کنید.)

درمورد لوازم موردنیاز این سفر باید به اقلام اشاره کنیم:

کرم ضدآفتاب
کلاه لبه‌دار
یک دست لباس گرم و بارانی
کوله مناسب
کفش کوه‌نوردی
وسایل مربوط به کمک‌های اولیه
چادر کمپینگ
جی.پی.اس
عصای مخصوص پیاده‌روی
آب آشامیدنی
کنسرو و مواد غذایی خشک مثل بیسکویت و آجیل

وسایل آتش‌زا برای گرم‌شدن در شب یا در طول روز را فراموش نکنید. ضمناً کیسه‌زباله را در ابتدای لیستتان قرار دهید. چرا که مهم‌ترین اصل برای لذت‌بردن از طبیعت، محافظت از آن است.

آیا امکان کنسلی پس از اجاره ویلا جنگلی در لفور فراهم است؟

ممکن است به دلیل برخی شرایط شخصی مانند همراه‌داشتن کودک، نتوانید در جنگل اقامت کنید. در نتیجه، ویلایی را در نزدیکی سوادکوه اجاره کرده باشید که چند روز مانده از سفر، باید آن را کنسل کنید. این موضوع برای خیلی از افراد اتفاق می‌افتد و کاملاً هم طبیعی است. واقعیت این است که بیشتر ویلاها و کلبه‌های جنگلی، چنین موضوعی را می‌پذیرند. بااین‌وجود، بخشی از هزینه پرداخت شده را به‌عنوان کنسلی نزد خود نگه می‌دارند.

می‌پرسید: چند روز قبل از تاریخ اقامت حق کنسل‌کردن داریم و چند درصد از هزینه اقامت به برگشت داده می‌شود؟ پاسخ هر دو سؤال به قوانین ویلای اجاره‌ای برمی‌گردد. اما به جز روزهای آخر هفته و ایام پیک، صاحبان ویلا سخت‌گیری کمتری دارند.

آیا در ویلاهای اجاره‌ای لفور می‌توانیم مراسم بگیریم؟

این روزها، خانه‌های کوچک آپارتمانی باعث شده برای لذت‌بردن از دورهمی‌ها، به سمت طبیعت برویم. خیلی از افراد نیز برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌هایشان، در پی اجاره ویلا در مازندران، رشت و... هستند. یا اینکه برای فیلم‌برداری و عکاسی مراسم عروسی، یک مکان رؤیایی مثل سد و دریاچه لفور در قلب جنگل‌های سوادکوه را انتخاب می‌کنند. بدون تردید برای اموری مثل فیلم‌برداری فرمالیته عروس، برگزاری جشن تولد و... باید یکی دو روز را در ویلا گذراند.

توصیه می‌کنیم برای اطمینان از رضایت خاطر صاحب ویلا و اطلاع از وجود امکانات لازم برای گرفتن مهمانی، قوانین را پیش از رزرو، کنترل کنید. چه‌بسا، برخی از افراد رضایت نداشته و مانع مهمانی گرفتن شوند. البته، در بسیاری از موارد هم صاحبان ویلا از این موضوع استقبال کرده و باکمال‌میل اقامتگاه خود را در اختیارتان قرار دهند. درهرصورت، عقل سلیم حکم می‌کند، قواعد و مقررات ویلا را بررسی کرده و به آن‌ها احترام بگذارید.

آیا می‌توانیم حیوانات خانگی را به داخل ویلاها یا کلبه‌های جنگلی ببریم؟

این مورد نیز درست مثل مورد قبلی، به قوانین مکان و نظر مالک آنجا بستگی دارد. پس، در زمان اجاره ویلا جنگلی در لفور یا هرکجای دیگر، قوانین مربوط به ورود حیوان خانگی را مطالعه کنید. اگر چنین اجازه‌ای را داشتید، حتماً وسایل نگهداری از حیوان را هم همراهتان ببرید.

علی‌بابا، علاوه بر فراهم‌آوردن امکان رزرو انواع ویلا، کلبه جنگلی و بوم‌گردی؛ تورهای متنوع طبیعت‌گردی را در خدمات خود جای‌داده است. کافی است برای استفاده از این‌گونه خدمات، وارد سایت شده و از پشتیبان‌ها کمک بگیرید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد