اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه‌گذاران طلا بخوانند؛عاملی که صعود قیمت طلا را رقم می زند

به گفته تحلیلگران، آنچه بیشتر بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد، تغییر انتظارات در مورد چشم‌انداز نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است اما پس از آن سرعت کاهش نرخ بهره تاثیر خواهد گذاشت.

قیمت طلا امروز در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مورد وضعیت اقتصاد ایالات‌متحده پیش از نشست فدرال رزرو در ماه جاری با توجه به افزایش انتظارات برای توقف افزایش نرخ بهره بودند.

نشست بعدی فدرال رزرو در 19 و 20 سپتامبر برگزار خواهد شد که احتمالا نرخ بهره بدون تغییر باقی خواهد ماند.

پس از آنکه قیمت طلا در روز جمعه (10 شهریور) به 1952 دلار یعنی بالاترین قیمت این فلز طی یک ماه اخیر افزایش پیدا کرد، هر اونس طلا در ساعات پایانی دوشنبه (13 شهریور)، 1938 دلار معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 8 دلار کاهش به 1936 دلار رسید.

از طرفی، در مورد محرک‌های اقتصادی چین و بهبود وضع اقتصاد این کشور خوش‌بینی‌هایی وجود دارد که نمی‌گذارد ارزش دلار بالاتر رود.

در عین حال، تاجران در انتظار اظهارات کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هستند تا سرنخ‌های بیشتری در رابطه با سیاست‌های این بانک بیابند. آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا بیشتر مخالف افزایش بیشتر نرخ بهره است و در عوض به تقویت ارزش طلا کمک کرده است.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار KCM گفت: «طلا بیشتر تحت تاثیر اتفاقاتی است که تا نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو برای سوددهی ارواق قرضه خزانه‌داری آمریکا رخ خواهد داد.»

«اگر شاهد کاهش سوددهی بر اساس انتظارات نرخ بهره باشیم، این یک تحول مثبت برای طلا خواهد بود.»

بر اساس ابزار CME FedWatch، معامله‌گران احتمال ۹۳ درصدی را دارند که نرخ بهره فدرال رزرو در جلسه این ماه بدون تغییر باقی بماند و حدود ۶۰ درصد احتمال دارد که نرخ‌ها در سطح فعلی باقی بماند.

طبق گزارش رویترز، یک نظرسنجی نشان داد که روحیه سرمایه‌گذاران در منطقه یورو در ابتدای سپتامبر بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا ضعف اقتصادی آلمان همچنان عامل اصلی فشار بر منطقه بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳.۹۴ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۴۸.۲ دلار رسید و پالادیوم ثابت در ۱۲۲۱ دلار و ۴۵ سنت بود.

به گفته «کِریگ اِرلام» یکی از تحلیل‌گران ارشد بازار، تغییرات آینده قیمت طلا بیشتر از همه تحت تأثیر انتظارات از کاهش نرخ بهره و سرعت این کاهش خواهد بود؛ به عبارت دیگر، اگر بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) تصمیم بگیرد نرخ بهره را کاهش دهد، طلا به علت داشتن سود بالاتر، جذابیت بیشتری برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت. همچنین سرعت کاهش نرخ بهره نیز برای قیمت طلا اهمیت دارد؛ سرعت بالای کاهش نرخ بهره نشان‌دهنده شرایط نامطمئن اقتصادی است که باعث می‌شود تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن، افزایش پیدا کند. بنابراین، کسانی که می‎خواهند در طلا سرمایه‌گذاری کنند باید این عوامل را در نظر بگیرند

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد