اونس طلا2337.71
مظنه15,096,000
18 گرم3,484,900
ارزش سکه34,011,288
قدیم (بهار)38,700,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,600,000
ربع14,800,000

قالیباف: واریز پول به حساب‌های تجاری تخلف است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه هفتم تلاش بر این است که اعتبار نامه بانکی نقدی به اعتباری تبدیل شود و هیچ پولی بدون کنترل حساب خزانه جا به جا نشود.

به گزارش سایت طلا،محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که در مراسم رونمایی از گزارش تفریغ بودجه سال 1401 در دیوان محاسبات حضور یافته است، طی سخنانی با اشاره به اهمیت جایگاه دیوان محاسبات گفت: دیوان محاسبات جراحی‌های عمیق و دقیق را بر امور کاری خود انجام می‌دهد. وقتی بحث مدیریت بودجه، هزینه و حسابرسی را مطرح می‌کنیم باید دقت‌ لازم را داشته باشیم و فرآیند هوشمندسازی در اینجا به ما کمک می‌کند.

وی افزود: ما به راحتی می‌توانیم بر بودجه تسلط داشته باشیم و کشور را از یک گیجی در حوزه بودجه و پولی و بانکی نجات دهیم. دیوان محاسبات نقش سلسله اعصاب را دارد که پیغام را به درستی و به جا به مغز برساند. دو تصمیم است که ما می‌توانیم در یک سال صفر تا صد آن را انجام دهیم؛ ابتدا اینکه در کشور نباید بگذاریم در حساب‌های تجاری پولی از پول‌های بیت‌المال بماند، باید همه اعتبارات به حساب‌های خزانه واریز شود یعنی واریز پول به حساب‌های تجاری را باید تخلف قطعی محسوب کنیم و موضوع دوم اینکه پول‌ها را به جای نقدی، اعتباری منتقل کنیم. یعنی تا به مصرف کننده نهایی نرسیده نباید پولی به معنای اِل سی (اعتبار نامه بانکی) نقدی واریز یا جا به جا کنیم.

رئیس مجلس عنوان کرد: یکی از اشکالات این است که همین 3 درصد تنخواه گردان دولت نیز بعضی وقت‌ها جوابگو نیست و این سبب می‌شود که پایه پولی به شدت بالا رود و اینجا تکالیف دولت باعث می‌شود که بانک های عامل از بانک مرکزی استقراض کنند. باید بدانیم که در زمان بودجه نویسی، بودجه را برای مردم می‌نویسیم و اثر آن برای مردم باید باشد.

وی گفت: من در این 4 سال خدمت نتوانستم از ظرفیت بالای دیوان محاسبات استفاده کنم که یکی از غصه‌های من به عنوان یک مدیر همین است. من به عنوان خدمتگزار و نماینده مردم در مجلس جایی هم که اطلاعی دارم براساس تجربه و تلاشی است که خودم می‌کنم. اصل 55 می‌گوید همه مردم باید درباره بودجه بدانند و موضوع مهم بودجه را باید ساده سازی کنیم که مثلا برای یک دانشجو که تخصص نداشته باشد هم قابل فهم باشد. یعنی شفاف و ساده بیان شود. یک امر مهم را باید به زبان ساده بگویید که عموم مردم متوجه شوند.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید روشی درست کنیم که بودجه و ظرفیت‌های استفاده از آن شفاف، ساده و روان باشد.

وی گفت: امروز کشور، انقلاب و نظام ما باید مسیر خود را پر قدرت پیش ببرد. ما نیازمند حرکت‌های جهشی هستیم که در فرصت‌های معمولی اتفاق نمی‌افتد و در فرصت‌های با ریسک با شجاعت، درایت و گذشت انجام می‌شود.

قالیباف افزود: در برنامه هفتم هم تلاش می‌کنیم که ال سی نقدی را جمع کنیم و همه را اعتباری کنیم و هیچ انتقال وجهی خارج از حساب کنترل خزانه نباید باشد و این اعتبار جایی به نقدینگی تبدیل می شود که آن، مصرف کننده نهایی است.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد