اونس طلا2319.38
مظنه15,146,000
18 گرم3,496,400
ارزش سکه34,123,938
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,800,000
ربع14,900,000

دلیل اصلی عقب گرد قیمت سکه

قیمت سکه امامی که روز یکشنبه مسیر صعود را دنبال کرده بود، در معاملات پشت‌خطی یکشنبه شب نزولی شد.به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل افت شبانه نرخ سکه، افت قیمت دلار و ساز ناکوک طلای آب شده باشد.

به گزارش سایت طلا،قیمت سکه امامی در معاملات پشت‌خطی یکشنبه شب، شاهد افت تقریبا ۱۰۰ هزار تومانی بود‌. بنا بر ادعای معامله‌گران هر قطعه سکه امامی شب گذشته در حدود ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

یکی از علل عقب‌گرد شبانه سکه‌بازان ناشی از ثبات نسبی نرخ دلار در معاملات پشت‌خطی بود. دلار شب گذشته در حدود ۴۹ هزار و 520 تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر، ساز مخالف طلای آب‌شده با قیمت سکه به‌عنوان سرعت‌گیری در مسیر حرکتی سکه‌بازان عمل کرد.

قیمت طلا آب‌شده که تا ۱۰ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان بالا رفته بود، در معاملات پشت‌خطی یکشنبه تا سطح ۱۰ میلیون ۲۴۰ هزار تومان پایین آمد.

البته قیمت تتر همچنان بالای مرز ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که موجب شده عده‌ای معامله‌گران به احتمال صعود سکه امامی همچنات خوشبین باشند.

فعالان اقتصادی معتقدند در شرایط کنونی هم قیمت سکه و هم قیمت دلار در مرز مهمی قرار دارند.

به باور این دسته در صورتی که نرخ دلار در روز جاری بالای مرز مقاومتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت دهد احتمال تداوم صعود قیمت سکه هم وجود دارد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند سکه در‌حال‌حاضر به مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان نزدیک شده و اگر به آن برسد و بالای این محدوده ماندگار شود می‌تواند به‌تدریج به‌سمت کانال ۲۹ میلیون تومان گام بردارد. از دید فنی ها سکه تا زمانی که زیر قیمت 27 میلیون و 500 هزار تومان نرود وارد فاز نزولی نمی شود.

ارزش واقعی سکه امامی در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فاصله دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد