اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استیضاح در کمین بایدن

با مشخص شدن ابعادی از فساد مالی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و خانواده‌اش، وی بیشتر در خطر استیضاح قرار گرفته است.

به گزارش سایت طلا از تارنمای هیل، به تازگی مشخص شده که جو بایدن با نام‌های رمز و نام‌های دروغین مختلف از جمله رابین ور (Robin Ware) استفاده می‌کرده است. محققان مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که ممکن است این فقط یک لیست جزئی از نام‌ها باشد. برای بسیاری از آمریکایی‌ها، فهمیدن اینکه رئیس‌جمهور آن‌ها نام‌های مستعار دیگری دارد، عصبانی کننده است.

زمانی که جو بایدن معاون رییس جمهور این کشور بوده سال‌ها با سه نام جعلی مکاتبات ایمیلی انجام می‌داده و به ویژه از این طریق پسرش هانتر را در معاملات و روابط تجاری بین المللی پشتیبانی می‌کرده است.

مقامات ارشد از جمله دادستان‌های کل سابق اریک هولدر و لورتا لینچ در گذشته از چنین نام‌های مستعاری برای ایمیل ها استفاده کرده اند. در دولت باراک اوباما «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید، از این رویه دفاع کرد و به مردم اطمینان داد که چنین ایمیل‌هایی همچنان مشمول درخواست قانون آزادی اطلاعات (FOIA) خواهد بود. وی افزود: ما از حساب‌های ایمیل شخصی برای کار استفاده نمی‌کنیم و نباید استفاده کنیم.

مشکل این است که در برخی از این ایمیل‌ها، از جمله برنامه‌های رسمی سفر خارجی و استخدام همکاران هانتر برای پست‌های سطح بالا، صحبت‌های کاری رد و بدل می‌شده است. مهمتر از آن، برخی از ایمیل ها مربوط به مشتریان پسر بایدن است. بایدن قبلاً دروغ گفته بود که از این معاملات اطلاع نداشته، درحالیکه این ایمیل‌ها می‌توانند اطلاعات و دخالت او را بیشتر نشان دهد.

کنگره در حال بررسی بیش از 20 میلیون دلاری است که از منابع خارجی از طریق شرکت ها و حساب‌های صوری به اعضای خانواده بایدن منتقل شده است. حتی واشنگتن پست اذعان کرده که رئیس جمهور در گذشته در مورد جنبه‌هایی از معاملات هانتر دروغ گفته است.

همزمان با افشای جزئیات جدید در مورد فساد مالی خانواده باید، جمهوریخواهان در تلاش هستند تحقیقات برای استیضاح جو بایدن را آغاز کنند.

کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که چنانچه کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان استیضاح را پیش ببرد، این اقدام وی اساسا نوعی برانگیختن حزب جمهوری خواه علیه دولت جو بایدن تعبیر می‌شود.

همچنین اسنادی در روزهای آینده منتشر خواهد شد که جنبه‌های دیگر فساد مالی خانواده بایدن را افشا خواهد کرد و بحث استیضاح رئیس جمهور آمریکا ممکن است یا قوت بیشتری پیگیری شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد