اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از قاچاقچيان طلا بازي نخوريد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به صنف طلافروشان و سایر اصنافی که مخالف اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، توصیه کرد که از افراد معدودی که در قاچاق کالا دست دارند و منافع آنان از این طریق تامین می‌شود، بازی نخورند.


حجت الاسلام 'غلامرضا مصباحی مقدم' در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه دولت در برابر مقاومت این اصناف معترض کوتاه نیامده است، اظهار داشت: بر اساس این قانون، مصرف کننده نهایی پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده است.
وی افزود: اگر اصناف بخواهند از اجرای این قانون خودداری کنند، پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مساله اصلی آنان نیست بلکه این قانون مجموعه تولید و توزیع کالاها، واردات و صادرات را شفاف می کند .
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: هر کالایی که در پروسه اجرای این قانون قرار نگیرد، پس از اجرای این قانون کالای قاچاق محسوب خواهد شد.
مصباحی مقدم با بیان اینکه در برخی کشورها مالیات بر ارزش‌ افزوده صفر تعریف شده است، اظهار داشت: این نوع اجرای مالیات بر ارزش افزوده به این خاطر است که جریان تولید و توزیع شفاف شود حتی اگر درآمدی از این راه کسب نشود.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد برخی از اصناف تحت تاثیر کسانی قرار می گیرند که آنها پشت پرده ماجرای این مقاومت‌ها هستند؛ این افراد کسانی هستند که منافع آنان در پنهان ماندن عملیات تجاری و بنگاه‌داری است.
مصباحی مقدم افزود: اگر عملیات آنان شفاف شود، منافع نامشروعی به خطر می افتد و ممکن است ریشه این ماجرا به دست چند نفر باشد که دیگرانی را که از ماجرا خبر ندارند، تحریک می کنند.
این نماینده اصولگرای تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه هزینه مالیات بر ارزش افزوده نه به دوش تولیدکننده و به نه دوش واسطه‌ است، روشن نیست چه عامل جدی می تواند مانع از اجرای این قانون شود.
وی با اشاره به اعتراض و اعتصاب طلافروشان به اجرای این قانون گفت: بخش اعظم اصناف کشور در حال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند و فقط برخی اصناف خاص که امکان قاچاق در آن بسیار بالا است، در برابر اجرای آن مقاومت می‌کنند.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد