اونس طلا2337.25
مظنه14,861,000
18 گرم3,430,600
ارزش سکه33,481,833
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,700,000
ربع14,800,000
گزارش آگهی

نحوه محاسبه قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

درب شیشه ای اتوماتیک را می‌توان جزو وسیله‌های بسیار کاربردی ساخت بشر دانست، زیرا در محیط‌هایی که رفت‌وآمد زیاد است، مشکلات بسیاری با استفاده از این درب‌ها حل شده‌اند.

درب شیشه ای اتوماتیک را می‌توان جزو وسیله‌های بسیار کاربردی ساخت بشر دانست، زیرا در محیط‌هایی که رفت‌وآمد زیاد است، مشکلات بسیاری با استفاده از این درب‌ها حل شده‌اند. این درها با ظاهر جذاب و مدرنی که دارند، باعث شده‌اند تا ورودی‌ هر محیطی که در آن قرار دارند، بسیار زیبا به نظر برسد. درب‌های شیشه ای جزو محبوب‌ترین درب‌های اتوماتیک هستند و در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. همچنین متناسب با نوع متریال استفاده‌شده در اجزای و نحوهٔ طراحی آن، قیمت‌های متفاوتی دارند. به‌جرئت می‌توان گفت که امروزه در تمامی مکان‌های عمومی بزرگ مانند پاساژها، اداره‌ها و ... از این درها برای راحتی در رفت‌وآمد افراد و همچنین افزایش امنیت آن مکان استفاده می‌شود. با ما همراه باشید تا درب اتوماتیک شیشه ای را بررسی کرده و با نحوهٔ محاسبهٔ قیمت نهایی آن‌ها نیز آشنا شویم.

معرفی درب اتوماتیک شیشه ای

درب‌های اتوماتیک به نوعی از درب‌ها گفته می‌شود که به‌وسیلهٔ سنسورهای حساس به حرکت، نور یا کنترل‌های الکترونیکی از راه دور، به‌طور خودکار باز و بسته می‌شوند. به همین ترتیب درب اتوماتیک شیشه ای نیز درواقع نوعی از درب‌های اتوماتیک با ویژگی‌های مشابه هستند. این درها با استفاده از متریال شیشه ساخته شده و با چارچوب‌ها و فریم‌های متنوع، این شیشه‌ها به یکدیگر وصل می‌شوند. برای باز و بسته شدن این درب‌ها، از موتورهایی که معمولاً به اپراتور معروف هستند استفاده می‌شود. همچنین سنسورهای حساس به نور و حرکت نیز در داخل این اپراتورها قرار دارند. از زمان روی کار آمدن این درب‌ها، دیگر در تمامی مکان‌های عمومی که رفت‌وآمد بسیار زیاد است، از درب‌های اتوماتیک و مخصوصاً شیشه‌ای استفاده می‌کنند. البته تنوع بسیار زیاد طرح‌های این درب‌ها و طراحی متنوع آن‌ها که محیط را زیبا می‌کند نیز از عوامل محبوبیت درب اتوماتیک شیشه ای هستند.

چگونه قیمت درب اتوماتیک شیشه ای را محاسبه کنیم؟

قیمت درب اتوماتیک شیشه ای نیز همانند تمامی محصولات دیگر متغییر بوده و به عوامل بسیاری بستگی دارد. در حالت کلی نمی‌توان قیمت دقیقی برای این محصول در نظر گرفت. تمامی اجزای تشکیل‌دهندهٔ آن در انواع و قیمت‌های مختلفی وجود دارند و همین موضوع نیز سبب می‌شود تا قیمت این درب‌ها بسیار متفاوت باشد. برخی از عواملی که در تعیین قیمت درب شیشه ای اتوماتیک دخیل هستند عبارتند از:

نوع برند اجزای تشکیل‌دهندهٔ آن؛
نوع طرح درب شیشه ای اتوماتیک؛
قیمت ارز برای خرید اپراتور، فریم و شیشهٔ خارجی؛
میزان کیفیت محصولات جانبی؛
آپشن‌های اضافی مانند سنسورهای هوشمند؛
هزینهٔ حمل‌ونقل؛
هزینهٔ نصب درب؛
هزینهٔ تعمیر و نگه‌داری آن.

انواع درب برقی شیشه ای

همان‌طور که گفتیم، درب اتوماتیک شیشه ای در انواع طرح‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شود. به دلیل این‌که امروزه استفاده از این نوع در‌ب‌ها بسیار زیاد شده‌است، تولیدکنندگان نیز سعی در طراحی انواع مختلف آن برای راحتی استفادهٔ خریداران دارند. در ادامه به بررسی برخی از رایج‌ترین مدل‌های این درب‌ها می‌پردازیم:

درب لولایی

درب اتوماتیک شیشه ای با ساختار لولایی یا بازویی، نصبی بسیار آسان دارند و یکی از ویژگی‌های برجسته آن‌ها این است که می‌توان درب‌های قدیمی را نیز بدون تعویض آن‌ها، به درب‌های اتوماتیک تبدیل کرد. ای نوع از درب‌ها ضد حریق هستند و در شرایط قطعی برق امکان باز کردن دستی آن‌ها وجود دارد.

درب تاشو

درب اتوماتیک شیشه ای تاشو به دلیل عدم نیاز به فضای بزرگ، برای راهروها و مکان‌های کوچک مناسب هستند. سرعت باز شدن این درها حدود ۲ تا ۴ ثانیه است و این امر به کارایی و کاربری آن‌ها اشاره دارد. درب های اتوماتیک شیشه ای تاشو با عرض ورودی بین ۰/۸ تا ۱/۴ متر، انعطاف‌پذیری با فضای محیط را فراهم می‌کنند.

درب زاویه‌ای

درب اتوماتیک شیشه ای با شکل مثلثی یا طراحی زاویه‌دار، طراحی هوشمندی دارند و از دو قسمت اصلی تشکیل شده‌اند که با هم یک زاویه را تشکیل می‌دهند. جنس چهارچوب و بازوی این درب‌ها از فریم آلومینیوم آنودایزشده ساخته شده‌است. همچنین برای عبور از آن‌ها، می‌توان از کارت یا اثر انگشت استفاده کرد.

درب تلسکوپی

درب‌های تلسکوپی نوعی دیگر از درب اتوماتیک شیشه ای بوده و دارای طراحی تنظیم ارتفاع و طول هستند. این نوع درب‌ها برای مواقع قطعی برق، منبع برق اضطراری دارند. درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی قابلیت تنظیم به حالت‌های مختلف ازجمله تمام‌باز، نیمه‌باز، تمام‌بسته (قفل)، اتوماتیک و حرکت یک‌طرفه را دارند.

درب شیشه ای گردان

درب اتوماتیک شیشه ای گردان که به نام درب اتوماتیک شیشه ای چرخان هم شناخته می‌شود، به ترکیبی از سه یا چهار بخش لنگه‌ای اشاره دارد که به‌صورت پره در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و زاویه‌ای بین هر لنگه، به مقدار ۱۲۰ یا ۹۰ درجه تنظیم می‌شود.

درب کشویی دوطرفه

درب اتوماتیک شیشه ای خطی یا درب اتوماتیک شیشه ای کشویی، به‌عنوان یک نوع کلاسیک از درب اتوماتیک شیشه ای معرفی می‌شود. این نوع درب اتوماتیک دارای بازشوی دوطرفه است و امکان انتخاب بین دو یا چهار لت مختلف را دارد. در نوع دو لت، درب با جمع شدن به‌سمت دیوار، باز می‌شود و در نوع چهار لت، دو درب به هم می‌پیوندند.

کاربردهای درب اتوماتیک

درب اتوماتیک شیشه ای دارای کاربردهای گسترده‌ای هستند. این درها به‌عنوان ورودی‌های اتوماتیک در اماکن متنوعی نظیر فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و سایر اماکن عمومی به‌کار می‌روند. از سادگی و سرعت باز و بسته شدن تا افزایش امنیت و بهبود دسترسی، این درها نقش اساسی در راحتی و امنیت ایفا می‌کنند.

اجزای تشکیل‌دهندهٔ درب اتوماتیک شیشه ای

درب‌های اتوماتیک برخلاف درهای ساده، از اجزای مهم و متفاوتی تشکیل شده‌اند که هر یک از آن‌ها برای عملکرد بهتر درب اهمیت دارند. متریال اصلی این درب‌ها شیشه و سنسور است که باید کیفیت بالایی داشته باشند. همچنین این اجزا تأثیر بسیار مهمی در محاسبهٔ قیمت این درب اتوماتیک شیشه ای دارند. در ادامه به بررسی اجزای تشکیل‌دهندهٔ آن‌ها می‌پردازیم:

اپراتور و موتور درب

برای حرکت خودکار یک درب شیشه ای، نیاز است تا این در به یک اپراتور متصل شود. این اپراتور با برق شهری کار می‌کند و قیمت آن تقریباً حداقل از ۳ میلیون تومان شروع می‌شود و تا ۲۰ میلیون و حتی بالاتر نیز می‌رود.

فریم درب و انواع آن

فریم های درب اتوماتیک شیشه ای در اتصال شیشه‌ها به یکدیگر نقش مهمی دارند. این فریم‌ها معمولاً در جنس‌های مختلف ازجمله فریم آلومینیوم با رنگ کوره‌ای، فریم آلومینیومی آنادایز و فریم استیل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شیشه درب

شیشه مهم‌ترین و اصلی‌ترین متریال این نوع از درب‌هاست. اگر استحکام و کیفیت بالای درب شیشه ای اتوماتیک برایتان مهم است، باید از شیشه‌هایی با جنس خوب استفاده کنید.

مزایای استفاده از درب‌های اتوماتیک

این درب‌ها با افزایش سهولت و سرعت در رفت‌وآمد و کنترل ترافیک تردد در مکان‌هایی با تعداد زیاد افراد، کاربرد بسیار مهمی دارند. همچنین بهبود امنیت به دلیل کنترل دقیق و مدیریت از راه دور، امکان ارتباط با سیستم‌های امنیتی از مزایای این درب اتوماتیک شیشه ای است. البته تأثیر درها در حفظ دمای محیط نیز از مزایای مهم آن‌هاست، زیرا با باز و بسته شدن سریع، از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.

درب‌های اتوماتیک شیشه ای، هم کاربردی و هم زیبا

درب اتوماتیک شیشه ای با سیستم هوشمند و سنسورهای قوی، یکی از انتخاب‌های کاربردی افراد برای مکان‌های پررفت‌وآمد هستند. افراد می‌توانند متناسب با بودجهٔ خود، این درب‌ها را با قیمت‌های مختلفی تهیه کنند. البته توصیه می‌کنیم تا از همان ابتدا، سعی کنید درب اتوماتیک شیشه ای خود را با کیفیت بالایی تهیه کنید تا از مشکلات و دردسرهای آیندهٔ آن در امان بمانید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد