اونس طلا2360.14
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000

تتر ریسمان قیمت دلار می‌شود؟

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند اگر قیمت تتر در ابتدای امروز، شنبه 11 شهریور، نزدیک مرز 50 هزار تومان معامله شود، می‌تواند قیمت دلار هرات را هم وارد کانال 49 هزار تومان کند. اختلاف دلار هرات و قیمت تتر در روز جمعه به هزار تومان رسید.

به گزارش سایت طلا، با اینکه قیمت دلار هرات همچنان در محدوده مشخص در نوسان است، تحلیلگران در پایان هفته به دو دسته تقسیم شدند.

گروهی از تحلیلگران معتقدند چپ بازارساز پر است. آن‌ها می‌گویند بانک مرکزی ایران توانایی کنترل قیمت دلار را دارد و نمی‌گذارد که قیمت از محدوده مشخص خارج شود.

گفته می‌شود از اواخر دوره صالح آبادی در بانک مرکزی، تزریق ارز از منابع 6 میلیارد یورویی‌ای انجام می‌شود که در زمان عبدالناصر همتی به داخل منتقل و در قالب خزانه اسکناس نگهداری شد این معامله‌گران می‌گویند در دوره کنونی این منابع محدود در بازارهای منطقه‌ای هرات و سلیمانیه تزریق می‌شود. این نحوه مداخله در کنار اخبار مثبت موجب شده بازار ساز دست بالا را در بازار نقدی داشته باشد.

در بازار حواله نیز پتروشیمی خلیج فارس، بانک شهر و بانک ملی دوبی، اتحاد مثلث گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که نتیجه آن مدیریت قیمت در بازار حواله است.

این اتحاد و ائتلاف‌ها در بازار نقدی و حواله در کنار اخبار منتشر شده در خصوص صادرات نفت ایران و آزادسازی منابع بلوکه شده موجب شده معامله‌گران تصور کنند بانک مرکزی قدرت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است.

در پایان هفته گذشته، گزارش رویترز مبنی بر افزایش صادرات نفت ایران در بازار دست‌به‌دست می‌شد. رویترز نوشت تولید نفت اوپک در اوت 220 هزار بشکه در روز نسبت به ژوئیه افزایش یافت، و به 27.56 میلیون بشکه در روز رسید؛ که دلیل آن افزایش تولیدات ایران است.

همچنین رویترز مدعی شده تحلیلگران می‌گویند که افزایش صادرات نفت ایران بیشتر نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا و توافق واشنگتن در چشم‌پوشی از این اقدامات است؛ زیرا دو کشور به دنبال توسعه بهتر و بیشتر روابط خود هستند.

در مقابل دسته اول تحلیل‌گران، کسانی قرار دارند که می‌گویند بازار در این هفته به پایان رنجی می‌رسد. این دسته از منظر فنی بازار را تحلیل می‌کنند و معتقدند قیمت دلار هرات سر و شانه کف‌سازی می‌کند و قیمت دلار می‌تواند از سطح مقاومتی مهم 49 هزار و 200 تومان عبور کند. از نظر آن‌ها اگر قیمت دلار هرات مقاومت بعدی یعنی 49 هزار و 600 تومان را بشکند توانایی نفوذ به 50 هزار تومان را دارد.

قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه بین 48 هزار و 800 تومان تا 49 هزار تومان نوسان داد ولی نتوانست وارد کانال 49 هزار تومان شود. اما قیمت تتر در روز جمعه با افزایش وارد کانال 50 هزار تومان شد گرچه در این کانال تثبیت نداد. عده‌ای از معامله‌گران معتقدند اگر قیمت تتر در ابتدای روز شنبه نزدیک مرز 50 هزار تومان معامله شود می‌تواند قیمت دلار هرات را هم وارد کانال 49 هزار تومان کند. اختلاف دلار هرات و قیمت تتر در روز جمعه به هزار تومان رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد