اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 ترفند نامرئی که مصاحبه کنندگان شغلی برای آزمایش شما از آنها استفاده می کنند+ تصاویر

در دنیای امروز، بررسی رزومه یک نامزد و انجام یک مصاحبه استاندارد با آنها در جستجوی کارمند عالی کافی نیست.

به گزارش سایت طلا، در دنیای امروز، بررسی رزومه یک نامزد و انجام یک مصاحبه استاندارد با آنها در جستجوی کارمند عالی کافی نیست. به همین دلیل است که کارفرمایان مجبورند از برخی ترفندها استفاده کنند و اکثر آنها به قدری ساده هستند که متقاضی می تواند در یکی از این تست های روانشناسی مردود شود و حتی متوجه آزمون خود نشود.

1. به دلیلی به شما یک فنجان قهوه پیشنهاد می شود

اخیراً تست "فنجان قهوه" در بین کارفرمایان محبوبیت پیدا کرده است. در ابتدای مصاحبه، رئیس مصاحبه را به آشپزخانه می برد و یک فنجان قهوه به آنها پیشنهاد می کند. پس از مصاحبه، کارفرما با دقت تماشا می کند که نامزد با فنجان چه خواهد کرد - آیا از آنها می پرسد که آن را کجا بگذارد، آیا به سادگی فنجان را روی میز می گذارند یا آن را به تنهایی در آشپزخانه می شویند.

رئیس شرکت توسعه نرم‌افزار حسابداری Xero Australia، ترنت اینس، که این روش را ایجاد کرده است ، می‌گوید که این ترفند بیشتر از پاسخ‌های آنها به سؤالات واقعی مصاحبه، در مورد شخصیت و آداب افراد صحبت می‌کند. همچنین می تواند نشان دهد که نامزد چقدر سریع در تیم قرار می گیرد. بهترین تصمیم در این مورد این است که بعد از مصاحبه به آشپزخانه بروید و خودتان فنجان را بشویید.

2. رئیس عمداً شما را منتظر نگه می دارد

در حقیقت، تست "فنجان قهوه" یک ترفند بی گناه است. اگر زمان مصاحبه برای ساعت 9 صبح برنامه ریزی شود، وضعیت می تواند بسیار سخت تر شود ، اما زمانی که نامزد زودتر وارد دفتر می شود، کارفرما همچنان مشغول است و کارجو باید 10 دقیقه منتظر بماند. و سپس 10 دقیقه دیگر. و سپس 15 دقیقه دیگر.

این ترفند می تواند نشان دهد که داوطلب در موقعیت های استرس زا چقدر از نظر عاطفی پایدار است و به طور کلی چقدر می خواهد این موقعیت را به دست آورد.

3. مصاحبه کننده ناگهان شروع به فریاد زدن می کند

بلند کردن صدای آنها، جیغ زدن و حتی استفاده از کلمات توهین آمیز راه دیگری برای الگوبرداری از یک موقعیت استرس زا و فرصتی برای بررسی توانایی داوطلب در مقاومت در برابر استرس است. کارشناسان به شما توصیه می کنند خونسردی خود را حفظ کنید و تا حد امکان با آرامش به این سوالات پاسخ دهید.

4. مصاحبه کننده درخواست عجیبی می کند و از شما می خواهد که از پنجره بیرون بپرید

یکی دیگر از سورپرایزهای ناخوشایند برای یک جوینده کار ممکن است پنهان شدن در پشت یک درخواست عجیب و غریب باشد - مثلاً مانند پریدن از پنجره به بیرون. در این مورد، کارفرما می‌خواهد توانایی داوطلب را در استفاده از تفکر «خارج از چارچوب» ببیند.

می‌توانید از راه‌های زیر برای خروج از این وضعیت استفاده کنید: روی طاقچه قرار بگیرید، اما روی کف اتاقی که در آن مصاحبه انجام می‌شود بپرید. هیچ کس مشخص نکرد کجا فرود بیاید. یا می توانید با پرسیدن سوال متقابل با گزینه برد-برد، رئیس را شوکه کنید: "شرکت از پرش من چه سودی خواهد برد؟"

5. کارفرما به طور ناگهانی شروع به رفتار عجیب و غریب می کند

ترفند دیگر زمانی است که مصاحبه کننده شروع به رفتار عجیب می کند. مصاحبه کننده ممکن است با نگاه کردن به صفحه کامپیوتر خود یا پاسخ دادن به تماس تلفنی و خروج از اتاق در وسط مصاحبه از سوی مصاحبه گر نادیده گرفته شود.

این ترفند می تواند نشان دهد که کاندید چگونه می خواهد توجه مصاحبه کننده را دوباره متمرکز کند یا از چه راه هایی برای رهایی از این وضعیت استفاده می کند. یکی از موثرترین گزینه ها این است که از مصاحبه کننده بخواهید مصاحبه را برای یک روز دیگر برنامه ریزی کند.

6. مصاحبه شونده به کل تیم معرفی می شود

این امکان وجود دارد که رئیس به نامزد فرصتی برای برقراری ارتباط با همکاران احتمالی خود پس از مصاحبه ارائه دهد. می تواند در دفتر یا بعد از کار باشد. این یک حرکت مودبانه ساده نیست - این روش کارفرما برای یافتن نظرات کارمندان خود در مورد نامزد است.

7. رئیس قلم خود را روی زمین می اندازد

آزمون دیگری که می تواند به کارفرما کمک کند تا داوطلبان پاسخگو و خیرخواه را تشخیص دهد، انداختن خودکار و تماشای واکنش متقاضی است. اگر نامزد به طور غریزی خم شود و خودکار را بردارد، احتمالاً برای این کار استخدام می شود. اگر متقاضی به مصاحبه کننده اجازه انجام این کار را بدهد، به احتمال زیاد این کار را نخواهند کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد