اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جنجال انتشار اسناد حساس آمریکایی در «تهران تایمز»+ ترجمه سند

روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز» به سندی دست یافته که حاکی از نقض سه پروتکل امنیت ملی آمریکا از سوی نماینده سابق رئیس جمهور آمریکا در امور ایران است.

به گزارش سایت طلا،وزارت خارجه آمریکا روز هشتم تیر ۱۴۰۲ اعلام کرد که آبرام پالی موقتا وظایف رابرت مالی به عنوان «نماینده ویژه آمریکا در ایران» را عهده‌دار خواهد شد. پرونده مالی مبهم است و افراد کمی از ابعاد کامل آن اطلاع دارند. از همین جهت، کنگره از دولت بایدن در مورد تعلیق مجوز امنیتی مالی درخواست پاسخ روشن می‌کند.

«مایکل مک‌کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا خواستار پاسخگویی شد. مک‌کال روز ۲۶ تیر گفت: «اگر او اطلاعات بسیار حساس یا طبقه‌بندی‌شده را به دشمنان خارجی ما (مانند ایران یا روسیه) درز داده باشد، چنین اقدامی خیانت قلمداد می‌شود.»

اکنون روزنامه «تهران تایمز» به سندی دست یافته که نشان می‌دهد که جزئیات داستان رابرت مالی عمیق‌تر از گمانه‌زنی‌ها و به شدت مبهم است. طبق این سند، رابرت مالی امنیت ملی ایالات متحده آمریکا را به خطر انداخته است! این یادداشت مربوط به روز اول اریبهشت ۱۴۰۲ است.

رابرت مالی در این روز نامه‌ای از «ارین اسمارت» مدیر دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا دریافت می‌کند که در آن دلایل لغو مجوز امنیتی رابرت مالی به او اطلاع داده شد. این مقام آمریکایی در این نامه مشخص کرده که ادامه صلاحیت امنیت ملی راب مالی با منافع امنیت ملی سازگار نیست!

سه دلیل در سند ذکر شده است: «رفتار شخصی»، « مدیریت اطلاعات طبقه‌بندی‌شده» و «استفاده از فناوری اطلاعات». در این نامه آمده است: دفتر امنیت اطلاعاتی در مورد شما دریافت کرده که نگرانی‌های امنیتی جدی ایجاد می‌کند و می‌تواند تحت رهنمودهای قضایی امنیت ملی باکدهای E (رفتار شخصی)، K (مدیریت اطلاعات محافظت‌شده) و M (کاربرد فناوری اطلاعات) بی‌اعتبار کننده باشد.


سندی که تهران تایمز منتشر کرده است (قسمت اول)


در این نامه خطاب به مالی آمده که ضروری است کارت شناسایی (ID) ساختمان، اعتبارنامه حکومتی و پاسپورت دیپلماتیک خود را تحویل دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه آمریکا دهد. این حکم طبق ماده 12FAM233.4 صادر شده که مربوط به تعلیق مجوز امنیتی است.

یک شبکه ضد انقلاب نیز در گفتگو با دو منبع در کنگره آمریکا، سند را به طور غیررسمی تایید و «معتبر» توصیف کرده‌ است.


این سند در ادامه سلسله اسناد دولتی آمریکاست که توسط تهران تایمز افشا شده است. روزنامه ایرانی تهران تایمز (Tehran Times) روز ۲۲ مرداد نیز در گزارشی اختصاصی تحت عنوان «Crazy Scheme» به بررسی بخشی از نقش آمریکا در اغتشاشات سال گذشته ایران پرداخته بود و یکی از اسناد محرمانه وزارت امورخارجه آمریکا را منتشر کرد. (+)

«ریچارد گولدبرگ» عضو بنیاد تروریستی دفاع از دموکراسی‌ها (FDD) در واکنش به سند تهران تایمز نوشت: «تهران تایمز بیشتر از نیویورک تایمز درباره راب مالی می‌داند. این دیوانه کننده است.»

«گابریل نورونها» مشاور پیشین امور ایران در وزارت خارجه آمریکا در توئیتی نوشت: «نامه به نظر من معتبر است.» این مقام آمریکایی در ادامه نوشت: «این واقعیت که ایرانی‌ها می‌دانستند چرا مجوز او لغو شد در سطوح مختلف عمیقاً نگران‌کننده است.»


ترجمه کامل متن سند دولتی آمریکا به شرح زیر است:

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا

حساس اما طبقه بندی نشده

به: رابرت مالی

از: ارین ای اسمارت، مدیر دفتر

موضوع: تعلیق صلاحیت امنیت ملی

این یادداشت به اطلاع شما می‌رساند که مطابق با استانداردهای دولت ایالات متحده مندرج در دستورات اجرایی 12968 و 13467، با اصلاحیه‌ها، دستورالعمل‌های قضایی امنیت ملی و مقررات وزارت امور خارجه، من به عنوان مدیر دفتر امنیت دیپلماتیک دفتر امنیت و صلاحیت پرسنل (DS/SI/PSS)، مشخص کرده‌ام که ادامه صلاحیت امنیت ملی شما به وضوح با منافع امنیت ملی سازگار نیست. واجد شرایط بودن امنیت ملی شما، از جمله مجوز امنیتی فوق محرمانه شما، به حالت تعلیق می آید تا تحقیقات انجام شود.

دفتر امنیت پرسنل DS (DS/SI/PSS) اطلاعاتی در مورد شما دریافت کرده است که نگرانی‌های امنیتی جدی ایجاد می‌کند و می‌تواند بر اساس دستورالعمل‌های قضاوتی امنیت ملی E (رفتار شخصی)، K (استفاده از اطلاعات محافظت‌شده)، و M (استفاده از فناوری اطلاعات) تعلیق کند. تعلیق مجوز امنیتی شما به منزله لغو رسمی نیست و نشان نمی دهد که چنین اقدامی برنامه ریزی شده است.

اگر پس از بررسی بیشتر، واجد شرایط بودن امنیت ملی شما، از جمله مجوز امنیتی فوق محرمانه شما را لغو کنم، به شما فرصت داده می شود تا پاسخ دهید و به هماهنگ کننده ارشد اداره زیرساخت امنیتی DS ( DS/SI) درخواست بررسی این تصمیم را ارائه دهید. اگر هماهنگ‌کننده ارشد DS/SI از ابطال صلاحیت امنیت ملی شما حمایت کند، پس از آن این فرصت به شما داده می‌شود که نسبت به آن تصمیم در پنل استیناف امنیتی وزارت اعتراض کنید.

بر اساس FAM 233.412 ، شما باید کارت شناسایی ساختمان، هر گونه اعتبارنامه صادر شده توسط دولت و گذرنامه دیپلماتیک خود را به DS/SI/PSS تحویل دهید. دفتر ما درخواستی را در سیستم Azure (ABR) IRM ارسال می کند تا یک نشان ساختمان non-sensitive به روز شده برای شما صادر شود. نقطه تماس شما آقای ال لونا است که می‌توانید با شماره تلفن (202) 794-8180 (تیم‌ها) یا LunaA@state.gov تماس بگیرید. برای راهنمایی دسترسی به One Badge Building ، با مرکز خدمات مشتری واحد ID به آدرس IDSrviceCSC@state.gov تماس بگیرید یا با شماره 202-647-1775 (1-888-671-3747)تماس بگیرید. ضمیمه یک تأییدیه دریافت برای امضای شما است که درک شما از این اقدامات را تأیید می کند، نه موافقت شما.

از شما خواسته می شود تا ظرف پنج روز پس از دریافت، تأییدیه دریافت را با امضا و تاریخ به آقای ال لونا برگردانید. می توانید یادداشت تکمیل شده را با فکس به 571-345-3192 برگردانید، یا می توانید آن را اسکن کرده و به LunaA@state.gov ایمیل کنید.

اگر فکر می‌کنید که این کار بر خلاف صلاحیت امنیت ملی شما انجام گرفته است به عنوان تلافی برای افشای محافظت شده، همانطور که در دستورالعمل سیاست ریاست جمهوری 19 تعریف شده است،می باشد ، می‌توانید درخواست کتبی جداگانه‌ای برای بررسی ادعا به معاون بازرس کل در وزارت امور خارجه ایالات متحده ارائه دهید. ، بازرس کل دفتر، واشنگتن،DC 20522-0308 DC. این درخواست باید تا حد امکان حاوی اطلاعاتی در مورد افشای محافظت شده و رفتاری باشد که درخواست ادعا را تشکیل می دهد.

سندی که تهران تایمز منتشر کرده است (قسمت دوم)

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد