اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خاندوزی: اقتصاد ایران در دولت قبل، معطل مانده بود + ویدئو

وزیر اقتصاد گفت: تغییر رویکرد در دوسال اخیر مهمتر از همه دستاوردهاست. اگر امروز در عرصه خارجی می‌بینیم اتفاقاتی رخ داده و گشایش‌هایی رخ می‌دهد، به‌خاطر همین رویکرد است و برخی کسانی که مدعی بلد بودن زبان دنیا بودند، به بخشی از آن هم دست نیافتند.

به گزارش سایت طلا، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران که در محل نمایشگاه «روایت خدمت» به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، طی سخنانی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین تفاوت این دولت با دولت سابق مربوط به مدیریت و نحوه حل مسائل کشور است؛ دولت قبل اکثر فرصت‌های 8 ساله کشور را معطل موافقت و ترحم چند کشور خارجه نگه داشت تا ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور وابسته به مسائل خارجی بشود.

وی افزود: وزرای دولت سابق گاها می‌گفتند برای حل مسائل موفق به دیدار رییس‌جمهور نمی‌شوند و بخش مهمی از مدیران دولت قبل ناظر به عوامل و موانعی بود که اجازه پیشرفت را نمی‌داد؛ دولتی که از نظر انگیزه می‌شود از دوران معطلی اقتصاد ایران یاد کرد.

سخنگوی اقتصادی دولت بیان کرد: تغییر رویکرد در دوسال اخیر مهمتر از همه دستاوردهاست. اگر امروز در عرصه خارجی می‌بینیم اتفاقاتی رخ داده و گشایش‌هایی رخ می‌دهد، به‌خاطر همین رویکرد است و برخی کسانی که مدعی بلد بودن زبان دنیا بودند، به بخشی از آن هم دست نیافتند.

خاندوزی گفت: بنای دولت سیزدهم این نبود که به عوامل و موانعی که روزهای ابتدایی وجود داشت، ارجاع دهد و مقایسه کند؛ اما متأسفانه با رویه‌ای که برخی اعضای دولت گذشته پیش گرفتند، این دولت ناچارشد درخصوص برخی علل به روشنگری بپردازد.

وی اظهار داشت: در سال 1392 که دولت پیشین کار خود را شروع کرد، بدهی دولت به نظام بانکی حدود 103 همت و در پایان دولت سابق به 655 همت رسید‌؛ بدهی به صندوق‌های بازنشستگی از 68 همت به 448 همت رسیده بود، بدهی دولت و شرکت‌های دولتی به بانک مرکزی از 34 همت به 196 همت افزایش یافته بود و حجم نقدینگی از 640 همت به 4067 همت افزایش داشت و هم‌چنین نرخ رشد نقدینگی بیش از 50 درصد به‌طور متوسط بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: این دولت با 54 همت کسری بودجه کار خود را شروع کرد و از 8 میلیارد دلار برای تامین ارزی کالاهای اساسی تقریبا تمامش مصرف‌شده بود، اما دولت سعی نکرد مقایسه کند و الان که این ارقام را بیان می‌کنیم به‌خاطر طرح برخی موضوعات توسط اعضای دولت سابق است.

خاندوزی عنوان کرد: میانگین رشد اقتصادی کشور در دولت قبل حدود 1 درست بود اما در سال گذشته حدود 4 درصد رشد داشتیم. چون ایده دولت فقط بر رشد تولید صرفا نبوده و دولت سعی کرد پیشرفت را در همه عرصه‌ها رقم بزند. ضریب جینی حاکی است که از 0.39 به 0.38 کاهش یافته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد