اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

داستان عجیب پشت پرده مشهورترین عکس جهان چیست؟ + تصاویر

اشلی کراس، یکی از گزارشگران نیویورک‌پست، این عکس را «مشهورترین تصویر از یک وعدۀ ناهار در تاریخ نیویورک» نامیده است.

به گزارش سایت طلا، اشلی کراس، یکی از گزارشگران نیویورک‌پست، این عکس را «مشهورترین تصویر از یک وعدۀ ناهار در تاریخ نیویورک» نامیده است؛ عکسی که بارها توسط سایر ساختمان‌سازان مورد تقلید قرار گرفت. مجلۀ تایم نیز در سال 2016 این عکس را در فهرست 100 عکس تاثیرگذار تاریخ قرار داد.

عکس نمادین و مشهوری که با عنوان «ناهار بالای آسمانخراش» در تاریخ عکاسی جاودانه شده است، در 20 سپتامبر سال 1932 یعنی 93 سال قبل گرفته شد. در این عکس سیاه و سفید یازده آهنگر ساختمانی بی‌باک، بر روی یک شاخۀ تیرآهن در ارتفاع 260 متری از زمین، بالای سر خیابان‌های محلۀ منهتن نیویورک نشسته‌اند و دارند ناهار می‌خورند.

این عکس در طبقۀ شصت و نهم ساختمان مرکز راکفلر گرفته شده؛ ساختمانی که امروز به نام «راکفلر پلازای 30» معروف است. این تصویر در زمان خودش به بخشی از یک کارزار تبلیغاتی برای ساخت آسمان‌خراش‌های بلندمرتبه تبدیل شد؛ تصویری که قدرت مهندسی و بی‌باکی فردی را همزمان به مخاطب القا می‌کرد.

ساختمان راکفلر در سال 1933

در این عکس نه تنها شکوه و عظمت ساختمان بلکه همدلی و پیوند بین کارگران تازه مهاجرت‌کرده نیز خودنمایی می‌کرد؛ آن‌ها با حالتی عادی و صمیمانه در ارتفاعی کاملا غیرعادی مشغول گفتگو و صرف غذا بودند.

بر اساس تحقیقات نشریۀ نیویورک پست، بعدها خیلی‌ها ادعا کرده بودند که یکی از افراد داخل عکس هستند. در سال 2012 مستندی با عنوان «مردانی در حال صرف ناهار» به تحقیق دربارۀ دو مورد از این ادعاها پرداخت که از سوی دو مهاجر ایرلندی مطرح شده بودند. کارگردان این مستند در سال 2013 خبر داد که می‌خواهد سایر ادعاها را نیز که از جانب چند سوئدی مطرح شده بودند دنبال کند.

فیلم سال 2012 هویت دو مرد ایرلندی و حضورشان در عکس را تایید می‌کند؛ یکی از آن‌ها جوزف اکنر (نفر سوم از سمت چپ) است و دیگری جو کورتیس (نفر سوم از راست). هویت این افراد از طریق عکس‌های دیگری که همان روز گرفته شده بودند تایید شد.

اشلی کراس، یکی از گزارشگران نیویورک‌پست، این عکس را «مشهورترین تصویر از یک وعدۀ ناهار در تاریخ نیویورک» نامیده است؛ عکسی که بارها توسط سایر ساختمان‌سازان مورد تقلید قرار گرفت. مجلۀ تایم در سال 2016 این عکس را در فهرست 100 عکس تاثیرگذار تاریخ قرار داده است؛ این عکس در زمان رکود بزرگ گرفته شد و این واقعیتی است که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

متاسفانه هویت عکاسی که این عکس را گرفته به صورت دقیق مشخص نیست. اغلب آن را به اشتباه به لوئیس هاین منسوب می‌کنند که در آن زمان عکاس پروژه‌های ساختمانی بود. در سال 1988 تامی ابتس هان، ساکن ویلمینگتون در کارولینای شمالی پوستری از این عکس را در خانه پیدا کرد و حدس زد که شاید این یکی از عکس‌های پدرش چارلز ابتس بوده باشد.

تصویری از خود چارلز ابتس در بالای ساختمان راکفلر

اما تحقیقاتی که بعدا صورت گرفتنشان داد که در آن روز و در آن مکان سه عکاس از جمله چارلز ابتس به همراه توماس کلی و ویلیام لفتویچ حاضر بوده‌اند و بنابراین تشخیص اینکه کدامیک از آن‌ها این عکس را گرفته غیرممکن است.

عکسی که چارلز ابتس از لورل و هاردی گرفته است

با اینحال پیشینۀ حرفه‌ای ابتس به عنوان بدلکار سینما این حدس را تقویت می‌کند که این عکس تاریخی نیز کار او باشد. دختر ابتس وبسایتی راه‌اندازی کرده که عکس‌های خارق‌العادۀ پدرش را در آن به اشتراک گذاشته است. یکی از این عکس‌ها مربوط به یکی از مشهورترین و دوست‌داشتنی‌ترین صحنه‌های تاریخ سینمای کمدی است که لورل و هاردی را بالای یک ساختمان نیمه‌ساز در ارتفاعی بسیار زیاد نشان می‌دهد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد