اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درخواست تعویق جدی اجرای سامانه جامع تجارت /انجمن ها باید زیر چتر اتحادیه فعالیت کنند

بذر افشان عنوان کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران بالاترین حجم کلاس های آموزشی را برای آموزش سامانه جامع تجارت برگزار کرده ولی حجم سوالات و ابهامات در مورد اجرایی شدن سامانه زیاد است و اگر عجولانه بخواهیم مسائل را جلو ببریم در درازمدت صنعت طلا و جواهر دوباره دچار آسیب شده و مشکلات آن افزایش می یابد.

به گزارش سایت طلا،نادر بذر افشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان داشت: با توجه به اینکه سامانه جامع تجارت شرایط خاصی برای صنعت بوجود آورده پیگیری های مقدماتی از لحاظ حقوقی و اجرایی ، بررسی موانع و مشکلات این سامانه در اتحادیه تهران انجام شده و بالاترین جلسات حضوری و حجم وسیعی نامه نگاری و مکاتبه در این موضوع صورت گرفته است تا اجرای این سامانه تا فراهم شدن زیرساخت ها و رفع موانع آن به تعویق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون ارزش افزوده بار سنگینی بر دوش صنعت طلا و جواهر کشور بود و این قانون غیر کارشناسی به صنعت تحمیل شد و بعد از ۱۲ سال اجرای آن مسئولان متوجه شدند که اشتباه است و باید اصلاح شود و چون اصلاح این قانون دیر اتفاق افتاد باعث شد ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدهای تولیدی و توزیعی صنف طلا و جواهر دچار آسیب شوند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران تاکید کرد: اکنون به دلیل این تجربه تلخ نباید اجازه داد که این اشتباه تکرار شود و ضروری است که زمان ۱۲ تا ۱۸ ماه برای رفع مشکلات موجود سامانه جامع تجارت و انجام اصلاحات مورد نیاز و فراهم شدن بستر های آموزشی و فرهنگی به تعویق بیفتد.

بذر افشان با تاکید بر اینکه اگر عجولانه بخواهیم مسائل را جلو ببریم دراز مدت صنعت طلا و جواهر دوباره دچار آسیب می شود و مشکلات آن افزایش می یابد تصریح کرد: اتحادیه طلا و جواهر تهران بالاترین حجم کلاس های آموزشی را برای آموزش سامانه جامع تجارت برگزار کرده ولی حجم سوالات و ابهامات در مورد اجرایی شدن سامانه زیاد است و بیشتر وقت کلاس ها صرف پاسخ به پرسش ها شده و بخش آموزش به حداقل میرسد که نیاز است در این راستا زمان اجرا به تعویق بیفتد تا بستر های آموزشی و فرهنگی گسترش یابد.

ضرورت دقت در خرید سکه و مصنوعات طلا برای کاهش آسیب
بذرافشان عنوان کرد: اگر مردم دقت کافی در خرید سکه و مصنوعات طلا داشته باشند کمتر دچار آسیب می شوند و اکثر مراجعاتی که به اتحادیه در مورد این موضوع می شود مربوط به خرید از فضای مجازی و واحدهای فاقد مجوز است.

وی افزود: با توجه به اینکه اتحادیه طلا و جواهر تهران دارای ۲۱ رسته است خریداران بایستی سکه را از واحد های دارای مجوز معتبر که در جواز آنها رسته سکه فروشی قید شده است خرید کنند.

بذر افشان با تاکید بر اینکه مغازه داران نیز بایستی جواز خود را به مراجعه کننده ارائه دهند گفت: سکه نقش محوری در جامعه دارد و متاسفانه مردم به دلیل دقت کم از واحد های بدون جواز و مجازی خرید سکه را انجام می دهند.

بذر افشان بیان داشت: با توجه به اینکه صنعت طلا تخصصی است و مستلزم دقت است باید مردم در خرید طلا و سکه به توصیه های اتحادیه طلا و جواهر توجه کنند لذا خریداران سکه با اطمینان از معتبر بودن جواز واحد باید دقت کنند که سکه ای که خریداری می کنند دارای هولوگرام و کارت وکیوم همان واحد باشد. اگر خریداران سکه این موارد را رعایت کنند آسیب کمتری خواهند دید.

از خرید سکه و طلا در فضای مجازی جدا خودداری شود
رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: هموطنان از خرید سکه و طلا در فضای مجازی جدا خودداری کنند چرا که صفحه های مجازی که اقدام به فروش مصنوعات طلا و سکه می کنند غیر قابل شناسایی و رصد هستند و هویت صنفی و جواز ندارند به همین دلیل بایستی تمام مبادلات صرفا به صورت حضوری انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال قیمت سکه ۸ تا ۹ درصد کاهش داشته است بیان کرد: افزایش قیمت طلا و کاهش قدرت خرید مردم باعث شده که خرید سکه برای مناسبتها به حداقل برسد و کاهش خرید به قدری ادامه دار بوده است که مردم سخت در بازار سکه سرمایه گذاری می کنند.

بذر افشان ادامه داد: بازار طلا و جواهر کشور از ابتدای سال و همزمانی با ماه رمضان دچار آسیب کاهش تقاضا بود که با آغاز ماه های محرم و صفر این کاهش تقاضا تشدید شد، که این تشدید کاهش تقاضا و کاهش قیمت طلا فرصت خوبی برای خرید طلا است.

بخش تولید صنعت طلا و جواهر در شرایط بحرانی
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر صنعت طلا و جواهر در شرایط بحرانی است و دچار شرایط اقتصادی بدی شده و ۳۰ تا ۴۰ درصد واحدهای تولیدی دچار آسیب در پرداخت ها شده اند ادامه داد: با توجه به کاهش تقاضا و کاهش نسبی قیمت طلا هموطنان منتظر کاهش قیمت و یا افزایش قیمت طلا نباشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر، نقره و سکه تهران اذعان داشت: با توجه به اینکه حباب سکه بسیار شده و حدود ۵ میلیون تومان حباب دارد خرید سکه توجیه اقتصادی نداشته و مردم بهتر است به رسم و سنت قدیم طلا را برای زینت بخرند، تا بخش تولید صنعت طلا و جواهر که دچار آسیب شده است تقویت گردد و شرایط بحرانی صنعت کاهش یابد تا طلا های آنها سرمایه امنی در دراز مدت برایشان باشد.

بذرافشان ابراز امیدواری کرد: در ماه های آینده اگر اخبار سیاسی خاص و یا نوسان ارز و نرخ جهانی طلا وجود نداشته باشد نوسان قیمت خاصی در بازار وجود نخواهد داشت و ممکن است نوسان در حدود یک تا ۳ درصد باشد که شرایط برای مبادلات طلا و رونق بخش تولید فراهم است.

انجمن ها باید زیر چتر اتحادیه فعالیت کنند
وی در ادامه با اشاره به وجود ظرفیت انجمن ها در ۵ شهر تهران، کرمان، مشهد، همدان و اصفهان گفت: اتحادیه ها با توجه به سابقه و قرار گرفتن زیر مجموعه اتاق اصناف و اتاق اصناف ایران و به لحاظ شرایط قانونی نقش محوری در پیشبرد خدمات به صنف دارند ولی انجمن ها اغلب در رابطه با مسائل بخش تولید، مجوزهای قانونی و حق و حقوق ها و بیمه و مالیات و… تشکیل شده اند که اگر زیر چتر اتحادیه فعالیت کنند هم وزن کار بهتر می شود و هم به جهت نقش و جایگاه اتحادیه از لحاظ پیشروی، امور و فعالیت ها بهتر انجام می شود.

بذر افشان اظهار داشت: متاسفانه یک سری موازی کاری ها در حوزه کار انجمن ها انجام می شود که باعث می گردد شرایط التهابی در مورد موانع و مشکلات و پیگیری برخی امور ایجاد شود.

وی گفت: موازی کاری و اقدامات فراتر از اتحادیه و اقدامات خودسرانه انجمن ها پسندیده نیست.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد