اونس طلا2337.71
مظنه14,881,000
18 گرم3,435,200
ارزش سکه33,526,893
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

صعود قیمت طلا سرمایه گذاران را شوکه کرد!

قیمت طلا به بالاترین سطح خود از روز چهارشنبه ۱۱ اگوست رسید.

به گزارش سایت طلا،در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر بودند ببینند فدرال رزرو آمریکا در نشست سالانه جکسون هول چه سیگنال‌های نرخ بهره ارائه خواهد کرد، قیمت طلا امروز(پنجشنبه) نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر در نوسان بود که با عقب‌نشینی بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «الان همه چیز به جکسون هول بستگی دارد. من فکر می‌کنم تاجران فقط می‌خواهند در یک مورد بشنوند و آن آنچه فدرال رزرو می‌گوید است.»

ارلام افزود، احتمالا مقامات فدرال رزرو در جکسون هول خیلی شفاف صحبت نکنند و ما هیچ منبعی برای کاهش نرخ بهره نخواهیم داشت.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 18 دلار افزایش به 1922دلار رسید که نزدیک به بالاترین سطح خود از روز چهارشنبه ۱۱ اگوست بود.

فدرال رزرو نشست سالانه خود را در جکسون هول وایومینگ، از ۲۴ تا ۲۶ اگوست با تمرکز بر سخنرانی جروم پاول در روز جمعه برگزار می‌کند. پس از آنکه داده‌های اقتصادی جهانی چشم‌انداز نرخ بهره را مختل کرد و بازدهی آمریکا را پایین آورد، دلار به شدت در برابر ارزهای آسیایی عقب‌نشینی کرد.

فعالیت‌های تجاری ایالات‌متحده در ماه آگوست به نقطه رکود نزدیک شد و با کاهش تقاضا برای کسب وکارهای جدید در بخش خدمات گسترده، رشد ضعیفی از فوریه تاکنون داشت.

معامله‌گران روز چهارشنبه شرط بندی کردند که بانک مرکزی اروپا نرخ‌های افزایش را در ماه سپتامبر متوقف خواهد کرد زیرا انقباضات شدید در فعالیت‌های تجاری به تشدید مشکلات اقتصادی اشاره دارد. اقتصاد بریتانیا در حال کند شدن است و ممکن است به سمت رکود پیش برود.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۴.۲۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۲۸ دلار و ۷۷ سنت رسید. پالادیوم با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۲۷۵ دلار و ۵۹ سنت رسید.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا به کمترین سطح از نیمه ماه ژانویه 2020 بازگشته است.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد