اونس طلا2337.71
مظنه14,701,000
18 گرم3,393,700
ارزش سکه33,121,353
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

احتمال یک کودتا در بازار سکه/ شانس صعود برای سکه وجود دارد

طبق ادعای برخی از معامله‌گران در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب کمتر کسی حاضر بود در موقعیت خرید سکه امامی قرار بگیرد. با این حال، برخی تصور می‌کنند که کشته شدن فرمانده گروه واگنرها در سانحه مشکوک هوایی چهارشنبه شب ممکن است موجب ایجاد کوتای دوم گروه واگنر شود و قیمت‌ها صعودی شود.

به گزارش سایت طلا،تب قیمت سکه امامی که در روز سه شنبه هفته جاری بالا رفته بود روز چهارشنبه پایین آمد و فلز گرانبهای داخلی با افت ۲۰۰ هزار تومانی کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد.

طبق ادعای برخی از معامله‌گران در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم کمتر کسی حاضر بود در موقعیت‌خرید قرار بگیرد و سکه امامی تا سطح ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت دلار هم در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب تا سطح ۴۹ هزار و ۸۰ تومان پایین آمده بود. برخی از سکه‌بازان با اشاره به این موضوع می‌گفتند در صورتی که در روز پنجشنبه نرخ دلار در سراشیبی قرار بگیرد و از کانال ۴۹ هزار تومان عقب‌نشینی کند احتمال افت قیمت‌ سکه امامی هم وجود دارد.

چهارشنبه شب رسانه ها اعلام کردند بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در شمال روسیه، ۹ نفر به همراه «پریگوژین» فرمانده گروه واگنر کشته شدند. روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس هم به نقل از کانال تلگرامی واگنر نوشت: هواپیما در اثر شلیک پدافند هوایی روسیه سرنگون شد.

اوایل تیر ماه سال جاری بود که با خبر ناآرامی در روسیه و کودتای گروه شورشی واگنرها قیمت دلار و سکه در تهران جهش قابل توجهی را ثبت کردند.

برخی از فعالان بازار با اشاره به این خبر می گفتند اگر تنش بین گروه واگنر و نیروهای روسی بالا بگیرد احتمال رشد هیجانی قیمت دلار و سکه در داخل ایران وجود دارد.

در شرایط فعلی، مرز مقاومتی ۲۷میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای سکه امامی مهم است؛ سکه بازان می گفتند در صورتی که این مرز از دست برود این امر ممکن است زمینه ساز عقب نشینی خریداران از بازار سکه شود و فلز گران بهای داخلی به سمت نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان برگردد.

با این حال تا زمانی که سکه بالای مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار دارد سکه شانس این را دارند که به کانال ۲۸ میلیون تومان ورود کند.

قیمت طلا جهانی هم تا نزدیک ۱۹۲۰ دلار بالا رفته بود که این امر هم ممکن است مانع نزول قابل توجه نرخ سکه شود.

قیمت واقعی سکه در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۱۴۲ هزار تومان است و حباب آن با افت ۲ درصدی بر روی ۲۵ درصد قرار دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد