اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش بایدن به سقوط هواپیمای حامل پریگوژین

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به خبر مرگ رئیس گروه واگنر در سقوط هواپیما در روسیه ادعا کرد از شنیدن این خبر غافلگیر نشده است.

به گزارش سایت طلا، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به خبر سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین»، رئیس گروه واگنر در روسیه واکنش نشان داده و ادعا کرد که از شنیدن این خبر «غافلگیر نشده است.»

ساعاتی پیش رسانه‌های روس با استناد به منابع خبری گزارش دادند، هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر سقوط کرده و 10 سرنوشین آن جان باخته‌اند.

رسانه‌های روسیه از جمله «Baza» که نزدیک به پلیس روسیه است گفته‌اند که هفت سرنشین این هواپیما و سه خدمه آن همگی جانشان را از دست داده‌اند.

سازمان هواپیمایی روسیه می‌گوید نام پریگوژین 62 ساله در میان فهرست مسافران هواپیمایی بوده که سقوط کرده است. «دیمیتری آتکین»، بنیان‌گذار گروه واگنر نیز جزو افرادی است که در این حادثه جان باخت.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حادثه ضمن این که از در اتهام‌زنی علیه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه وارد شد بیان کرد: «من نمی‌دانم حقیقتا چه اتفاقی افتاده است اما من غافلگیر نشدم. کمتر اتفاقی در روسیه بدون آنکه ولادیمیر پوتین پشت آن بوده باشد، می‌افتد. اما اطلاعات کافی برای آنکه جواب را بدانم ندارم.»

سازمان هواپیمایی روسیه مرگ یوگنی پریگوژین و «دیمیتری آتکین»، فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر را تأیید کرد. طبق گزارش سازمان موارد اضطراری روسیه هواپیمای سانحه‌دیده در شهر «تور» واقع در شمال غربی مسکو سقوط کرد. دلیل سقوط هواپیما هنوز مشخص نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز بعد از انتشار گزارش‌های اولیه درباره سقوط هواپیمای حامل رئیس گروه واگنر ادعا کرد: «هیچکس نباید از تایید اینکه پریگوژین سوار این هواپیما بوده غافلگیر شود.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد