اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

درخواست ضدایرانی کشورهای عربی خلیج فارس از آمریکا

گفت‌وگوها و بحث‌هایی بین ارتش آمریکا از یک سو و همتایان آنها در کشورهای عربی خلیج فارس در مورد سطح تهدیدات و تنش‌ها در خاورمیانه در حال انجام است.

به گزارش سایت طلا، گفت‌وگوها و بحث‌هایی بین ارتش آمریکا از یک سو و همتایان آنها در کشورهای عربی خلیج فارس در مورد سطح تهدیدات و تنش‌ها در خاورمیانه در حال انجام است.

طبق آنچه در گزارش العربیه آمده، به نظر می‌رسد این گفت‌وگوها «محرمانه» بوده و شامل انتقادات گسترده از سوی کشورهای عربی به آمریکا است، علی‌رغم اینکه طرف آمریکایی در هفته‌های گذشته نیروهای بیشتری را به منطقه اعزام کرده است.

اعتراض کشورهای عربی به ناکافی بودن نیروهای آمریکا

ارتش و نمایندگان کشورهای عربی در جلساتی که با آمریکایی ها برگزار کردند، ضمن اعلام اعتراض ادعا کردند تعداد نیروهای آمریکایی در منطقه ناکافی است، زیرا اعزام دو اسکادران اف-16 و اف-35 و دو ناوشکن با ناوهایشان به هیچ‌وجه با سطح تنش و خطرات قریب‌الوقوع ناشی از آن متناسب نیست.

آمریکایی‌ها این نیروی اضافی را طی هفته‌های گذشته، به بهانه بازدارندگی ایران، به منطقه اعزام کردند.

نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه، از طریق فرماندهی ناوگان پنجم، فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در العدید و فرماندهی مرکزی، تمایل زیادی به انتشار داده‌های عملیات استقرار نشان داده‌اند.

همچنین تصاویر منتشرشده، ورود اسکادران‌های رزمی و همچنین ورود دو ناوشکن و کشتی‌های همراه را تایید کرد و سپس تصاویری از اسکورت کشتی‌ها و پرواز نیروی هوایی بر فراز آب‌های هرمز و دریای عمان منتشر شد.

همچنین چند روز پیش تصاویری از مشارکت هلیکوپترهای انگلیسی در عملیات استقرار و فرودشان بر روی ناوهای آمریکایی منتشر شد.

تعهد آمریکا

ایالات متحده به دنبال نمایش تعهد به امنیت کشتیرانی تجاری آزاد در تنگه‌ها است. وزیر دفاع آمریکا زمانی تصمیم به اعزام نیروهای بیشتر گرفت که طبق ادعاها، نیروهای ایرانی در روز استقلال ایالات متحده آمریکا، چهارم ژوئیه، مسیر دو نفتکش مرتبط با شرکت‌های آمریکایی را مسدود کردند و این اتفاقات باعث شد تا مقامات پنتاگون در این جشن شرکت نکنند.

بر اساس ادعای العربیه، مقامات نظامی عربی که در این گفتگوها شرکت کردند به همتایان آمریکایی خود گفته‌اند که تعداد نیروهای مستقرشده در خلیج فارس «کافی نیست» و ممکن است تنها بخشی از مشکل را برطرف کند. همه آن‌ها تأکید کرده‌اند که «برگزاری رزمایش‌های دریایی و هوایی ایالات متحده کمک می کند اما کافی نیست».

انتقاد به نتیجه معکوس حضور نیروهای آمریکایی

به عقیده ارتش‌های کشورهای عربی، نیروهای ایرانی همچنان قادر به مانور در آب‌های آزادتر و نزدیک‌تر به اقیانوس هستند و مهم‌تر از همه، «فرستادن نیروی اضافی آمریکایی، ایرانی‌ها را خشمگین می‌کند و فضا را به سوی تنش بیشتر سوق می‌دهد.»

به ادعای منابع العربیه و الحدث، آمریکایی‌ها دقیقاً به خاطر همین نیروی «کوچک» که «خود می‌تواند مسبب مشکلات بیشتر باشد و جلوی خطر را نمی‌گیرد» از سوی همتایان عرب خود مورد انتقاد قرار گرفتند.

به ویژه ینکه ایران در سال‌های گذشته زرادخانه موشکی و پهپادی بیشتری را به دست آورده است و توانایی توسعه بسیاری از این تجهیزات را دارد.

با ورود ایران به همکاری نظامی با روسیه، آمریکایی‌ها متوجه شدند که منطقه خاورمیانه در معرض شرایط جدیدی قرار خواهد گرفت، به ویژه اینکه مسکو می‌تواند به تهران فناوری بدهد که به او کمک می‌کند تا دقت زرادخانه موشکی و پهپادی خود را افزایش دهد.

نیروهای بیشتر باید اعزام شوند!

به ادعای منابع العربیه و الحدث، ارتش‌های عربی به همتایان آمریکایی خود اطلاع داده‌اند که «آمریکا باید در تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه تجدید نظر کند» و سطح تجهیزات و سربازان آمریکایی را برای مقابله با خطر افزایش دهد.

این تقاضا ناشی از عوامل زیادی است. بیش از ده سال پیش، ایالات متحده شروع به کاهش نیرو در خاورمیانه کرد و ناوهای هواپیمابر و کشتی‌ها را به سایر مناطق جهان، به ویژه به منطقه اقیانوس آرام هدایت کرد.

دولت باراک اوباما در آن زمان بر این باور بود که در منطقه‌ای که اهمیت آن برای آمریکا رو به افول است، نیازی به این ابرقدرت نیست، همانطور که اوباما و دولت او معتقد بودند که نمی‌توان با ایران گفت‌و‌گو کرد و هم‌زمان با سلاح به سمت آن نشانه رفت، بلکه باید نیت خوب نشان داده شود.

تقاضای 40 هزار سرباز

«لوید آستین» وزیر دفاع کنونی آمریکا اصل «بازدارندگی یکپارچه» را مطرح کرده و بر «استقرار سریع» و اعزام نیروی هوایی استراتژیک به منطقه مانند هواپیماهای بی-52 و جنگنده های اف-22 تکیه کرد.

به گفته منابع العربیه و الحدث، مقامات نظامی کشورهای عربی از همتایان آمریکایی خود خواستند که رساندن نیروها به سطوح بالاتر از 40000 نفر را بررسی کنند و نیروهای دریایی بیشتری را بسیج کنند، وبه ایجاد یک سیستم نظامی یکپارچه عربی و آمریکایی فکر کنند.

درخواست تسلیحات

مهم‌ترین چیزی که آن‌ها پیشنهاد می‌کنند این است که آمریکایی‌ها از ممانعت برای تسلیح متحدان خود در منطقه دست بردارند و تاکید کرده‌اند که «لازم است ارتش‌های عربی تجهیزات دفاعی و تجهیزات تهاجمی لازم را نیز به دست آورند تا اطمینان حاصل شود که تهدید امنیت این منطقه برطرف خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد