اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عملکرد مثبت ارزها در سال جدید

سایت طلا: بازار ارز در هفت روز گذشته با افزایش دامنه نوسانات و رفت و برگشت ارزها هفته ای افزایشی با رکورد داری پوند را تجربه کرد که البته این روند کماکان ادامه دارد.


به گزارش سایت طلا، دلار سال 92 را با قیمت حدود 3 هزار تومان به پایان رساند اما در روزهای آغازین سال جدید و به علت تعطیلی اکثر صرافی ها میزان عرضه کاهش و در نتیجه قیمت ارزهای شاخص بازار تهران افزایش یافت که در این میان بازدهی دلار از یورو و پوند انگلیس بیشتر و تا سطح 3060 تومان بالا آمد.

اما بازار ارز تهران از روز شنبه و با آغاز به کار جدی صرافی ها روند نزولی به خود گرفت و از ارزش ارزهای شاخص بازار کاست و این در حالی است که عمده ارزها بدون تغییر بها معامله شدند.

تداوم روند کاهشی در روز یکشنبه در شرایطی که تقاضای چندانی برای دلار وجود نداشت سبب شد تا بازار شاهد حرکت دلار به سمت مرز 3 هزار تومان باشد که البته نوسانات محدود قیمتی در روز دوشنبه ارزش دلار را با افزایش روبرو کرد و بر 3058 تومان آرام گرفت.

براساس این گزارش، تداوم روند افزایشی دلار در روز سه شنبه که در نظر فعالان این بازار متأثر از تحولات اقتصادی در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها و مسائل مربوط به سیاستهای خارجی کشورمان است، ارزش دلار را به 3080 تومان رساند
ارزش یورو در روز سه شنبه به 4235 و هر پوند انگلیس و درهم امارات به 5060 و 840 تومان رسید.

روند افزایشی ارزها در روز چهارشنبه ارزش دلار را از مرز 3100 تومان عبور داد اما با برگشتی کاهشی بر 3100 تومان آرام گرفت.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز پنج شنبه ارزهای شاخص بازار تهران تغییرات کاهشی را شاهد بودند اما با این وجود نسبت به نرخ بسته شده ی روز شنبه افزایش بها را به ثبت رساندند که پوند انگلیس با رشد 105 تومانی رکوردار این امر بود.

گفتنی است، نوسانات ارزها در بازار هفته ی گذشته که در پی تحولات اقتصادی و سیاستهای خارجی کشورمان و همچنین رشد تقاضا ایجاد شده، مخلل آرامشی است که کارشناسان قبل از سال جدید آن را پیش بینی کرده بودند.

کارشناسان اقتصادی در اواخر سال گذشته و با توجه به نوسانات ارزها، روند بازار را طبیعی و روزهای آرامی را برای بازار ارز در سال جدید پیش بینی کرده بودند.
حال باید دید کشتی نا آرام ارزها با توجه به سیاست تک نرخی کردن ارز توسط بانک مرکزی به ساحل آرامش خواهد رسید یا خیر؟


انتهای پیام


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد