اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی قیمت دلار پس از آزادسازی ارزهای بلوکه شده؛ قیمت دلار تا کجا می‌ریزد؟

یک کارشناس اقتصادی معتقد است: به دلیل این‌که هنوز تحریم‌ها برقرار است و سرنوشت تحریم‌ها و اف‌ای‌تی‌اف مشخص نیست، اصلا نمی‌شود نسبت به آینده امیدوار بود.

به گزارش سایت طلا، یک کارشناس اقتصادی معتقد است: به دلیل این‌که هنوز تحریم‌ها برقرار است و سرنوشت تحریم‌ها و اف‌ای‌تی‌اف مشخص نیست، اصلا نمی‌شود نسبت به آینده امیدوار بود.

مرتضی افقه در یادداشتی نوشت: باید گفت اقتصاد امروز ما به خبرهای سیاسی وابسته است. این به وضوح مشهود است که یک اتفاقی که برای مثال در یک کشور می‌افتد، بلافاصله دو سه هزار تومان روی قیمت ارز ما تاثیر می‌گذارد، یا اقتصاد ما این‌قدر متزلزل است که خبر توافق با عربستان، روی آن تاثیر دارد. البته به همان نسبت وفتی یک خبر منفی هم منتشر می‌شود، باز همین تاثیرات منفی خود را دارد.

وی افزود: معنای این اتفاقات این است که هنوز شرایط اقتصادی با توجه به وابستگی به روابط سیاسی و جایگاه اقتصاد ایران، این‌قدر متزلزل است که نتوانیم حتی چند ماه آینده را هم پیش‌بینی کنیم.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که توافق برجامی دیگر اتفاق نمی‌افتد و اگر هم اتفاق بیفتد، یک توافق موقت یکی دو ساله تا پایان دوره بایدن خواهد بود و آن هم در حد آزادسازی ارزهای بلوکه شده است.

افقه متذکر شد: این می‌تواند یک تاثیر اولیه روی کاهش قیمت ارز داشته باشد، اما به دلیل این‌که هنوز تحریم‌ها برقرار است و سرنوشت تحریم‌ها و اف‌ای‌تی‌اف مشخص نیست، اصلا نمی‌شود نسبت به آینده امیدوار بود و هر لحظه با کمترین خبر مثبت یا منفی در فضای جهانی یا نظام بین‌الملل، با توجه به وابستگی کشور به تجارت خارجی، سفره مردم هم متاسفانه آسیب‌پذیر خواهد ماند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد