اونس طلا2337.71
مظنه14,866,000
18 گرم3,431,800
ارزش سکه33,493,098
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,850,000
نیم24,100,000
ربع14,400,000

آینده طلا در انتظار نشستی مهم

اجلاس سالانه جکسون هال در اواخر همین هفته برگزار می‌شود. تمرکز اصلی در این اجلاس بر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه و تعیین سیاست افزایش نرخ بهره است.

یه گزارش سایت طلا ،قیمت طلا در روز چهارشنبه به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا و سود اوراق قرضه خزانه‌داری این کشور افزایش یافت در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم گیری بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در مورد سیاست افزایش نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار افزایش به 1904 دلار رسید.

شاخص دلار به زیر رکورد دو ماهه خود رسیده و روند افزایش نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا متوقف شده است. نرخ سود این اوراق به بالاترین رقم طی 16 سال گذشته رسیده بود. بدین ترتیب طلا نفس راحتی می‌کشد.

اجلاس سالانه جکسون هال در اواخر همین هفته برگزار می‌شود. تمرکز اصلی در این اجلاس بر سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز جمعه و تعیین سیاست افزایش نرخ بهره است. انتظار می‌رود اظهارات پاول سرنخ‌هایی در مورد سیاست فدرال رزرو در رسیدن به هدف دو درصدی تورم ارائه دهد و مشخص کند آیا نرخ بهره باز هم افزایش خواهد یافت یا نه.

اطلاعات اخیر اقتصادی آمریکا حاکی از آن است که فدرال رزرو احتمالاً نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری در سطح بالا نگه خواهد داشت. بدین ترتیب هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش یافته و تمایل برای خرید آن پایین می‌آید.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.91 درصد افزایش به 23 دلار و 98 سنت رسید و پلاتین با 0.35 درصد افزایش 927 دلار و 75 سنت معامله می‌شود.

توماس بارکین، رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت فدرال رزرو باید این احتمال را در نظر داشته باشد که اقتصاد به جای کندی، با پیامدهای موثر برای مقابله با تورم شروع به شتاب مجدد کند. داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات‌متحده، شرط‌هایی را افزایش داده است که فدرال رزرو برای مدت طولانی‌تری نرخ‌ها را بالاتر نگه می‌دارد و تمایل برای طلا را کاهش می‌دهد، همانطور که در دارایی‌های صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه طلا منعکس می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌ها در روز سه‌شنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ژانویه ۲۰۲۰ بازگشت

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد