اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اشتباه عجیب خبرگزاری دولت در عددسازی؛ دستاوردسازی ناشیانه برای رئیسی! + اینفوگرافیک

خبرگزاری رسمی دولت در عددسازی و تلاش برای موفق نشان دادن دولت رییسی، ابداعات عجیبی را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش سایت طلا، خبرگزاری رسمی دولت در عددسازی و تلاش برای موفق نشان دادن دولت رییسی، ابداعات عجیبی را در دستور کار قرار داده است.

ایرنا، خبرگزاری رسمی دولت در حالی نسبت به تنظیم اینفوگرافیک برای موفق نشان دادن دولت رییسی در مهار تورم و شکست دولت روحانی در همین حوزه اقدام کرده است که حتی تطابق اعداد را رعایت نکرده است.

در ابتدا این خبرگزاری با عددسازی عجیب، نسبت به اعلام اعداد متفاوت برای کالاها در تیرماه ۱۴۰۰ اقدام کرده اما بعدتر برای جبران این خطا مبدا زمانی بررسی قیمت‌ها در دولت رییسی را ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در نظر گرفته است در حالی که روشن نیست چرا سال ابتدایی استقرار دولت سیزدهم از نظر مقامات این خبرگزاری واجد ارزش پرداختن نبوده است .
مقامات دولت سیزدهم در حالی راهی پاستور شدند که با ساده‌انگاری عجیب و غریب معتقد بودند تنها حضور آنان در نهاد ریاست جمهوری تورم را تا ۱۵ درصد کاهش خواهد داد. این سخن به شکلی رسمی از سوی احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی کنونی، در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اعلام شد، وقتی نماینده مجلس شورای اسلامی بود.
او حتی در این سخنان، دولت آتی را از افتخار به این موضوع برحذر داشت و گفت: این ربطی به هیچ اقدامی ندارد و دولت آتی به این موضوع افتخار نکند. داستان حالا در شرایطی پیچیده می‌شود که دولت سیزدهم به مساعد بودن اوضاع در عدد و رقم رضایت داده اما حتی در این بخش نیز ناچار به تحریف اعداد و ارقام است.


به عبارتی مشخص نیست چرا سال پایانی دولت روحانی با سال دوم استقرار دولت سیزدهم قیاس شده و چرا افزایش جنون‌آمیز قیمت‌ها از تیر۱۴۰۰ تا تیر ۱۴۰۱ از نظرها دور مانده است. دولتی که مدعی کاهش ۱۹ درصدی نرخ تورم در اعداد و ارقام است، حالا دیگر با جابه‌جایی موعد زمانی در صدد نشان دادن توفیق‌های ساختگی خویش است این در حالی است که رشد عجیب قیمت‌ها افکار عمومی را بیش از پیش به آمارهای اعلامی بی‌اعتماد کرده است.


در اینفوگرافیک اصلاحی ، به فرض صحت و درستی اعداد اعلامی از سوی ایرنا، میزان افزایش نرخ‌ها در یک سال پایانی دولت روحانی و یک سال ابتدایی دولت رییسی مشخص است. از سوی دیگر باید در نظر داشت که دولت انتشار آمارهای رسمی در خصوص مسکن را نیز متوقف کرده و امروزه کسی اطلاعی از متوسط قیمت معاملات مسکن در پایتخت ندارد چرا که بانک مرکزی از آذرماه سال گذشته تا کنون آمارهای مسکن را منتشر نکرده است.


در عین حال آنچه در جدول خبرگزاری رسمی دولت به عنوان کالاها آمده، کالاهای اساسی سبد خانوار نیست. گویا تدوین کنندگان این گزارش ترجیح داده‌اند اقلامی چون گوشت، ماکارونی، انواع میوه و سبزیجات، روغن و شکر ، چای و ... که هر کدام رشد عجیبی را شاهدند ، از گزارش خود خذف کنند تا کارنامه‌ی موفق عملکرد دولت سیزدهم خدشه‌دار نشود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد