اونس طلا2337.71
مظنه14,996,000
18 گرم3,461,800
ارزش سکه33,785,988
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

تنها ۲ روز تا بازداشت رئیس‌جمهور سابق

دونالد ترامپ در واکنش به کیفرخواست دادگاه ایالت جورجیا و چندین اتهام از جمله «عدم تمکین در برابر قانون» در شبکه اجتماعی خود اعلام کرد که روز پنج‌شنبه به آتلانتا خواهد رفت تا خود را تسلیم زندان جورجیا کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در شبکه اجتماعی خود تحت عنوان «تروث سوشال» نوشت: «من روز پنج‌شنبه به شهر آتلانتا در جورجیا خواهم رفت تا دستگیر بشوم».

او که در حال حاضر براساس نظرسنجی‌ها، نامزد پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا است، چنین اتهاماتی را «پرونده سازی و با انگیزه سیاسی» می‌خواند و معتقد است که چنین پرونده‌هایی صرفا برای «تخریب» کارزار انتخاباتی او سازماندهی شده است.

تلویزیون سی‌ان‌ان پیشتر گزارش داده بود که دونالد ترامپ قرار است طبق ضرب‌الاجلی که دادگاه جورجیا برایش تعیین کرده، طی پنج‌شنبه الی جمعه این هفته خود را به زندان فولتون در آتلانتا معرفی کند.

در کیفرخواست بلند بالای ۹۸ صفحه‌ای دادگاه، ۱۹ متهم (۱۸ مقام سابق به همراه دونالد ترامپ) و ۴۱ فقره اتهام ذکر شده است. همه افراد مذکور به «عدم تمکین در برابر قانون» متهم شده‌اند؛ اتهامی که می‌تواند تا ۲۰ سال حبس به دنبال داشته باشد.

علاوه بر دونالد ترامپ، ۱۸ مقام دیگر از جمله «مارک میدوز» رئیس دفتر کاخ سفید در زمان ترامپ و بسیاری از وکلای فعلی و سابق مانند «رودی جولیانی» که زمانی از مدافعان سابق ترامپ بود، متهم هستند. همه این افراد لیست بلند بالا به «بی‌اعتبار کردن پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰» متهم هستند.

سی‌ان‌ان در گزارش جدید خود نوشت، ترامپ پس از توافق اولیه جهت آزادی با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری، قصد دارد روز پنج‌شنبه خود را تسلیم زندان فولتون کند.

گفته شده است که علاوه بر او، وثیقه ۱۰۰ هزار دلاری «جان ایست‌من» وکیل شخصی سابق ترامپ که نامش جزو متهمان پرونده دادگاه جورجیا به چشم می‌خورد، پذیرفته شده و این وکیل سابق نیز قرار است روز چهارشنبه خود را تسلیم این زندان کند.

ترامپ پیشتر در «تروث سوشال» تایید کرد، در مناظره حزب جمهوری‌خواهان در روز چهارشنبه شرکت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ با اشاره به نظرسنجی جدید «سی‌بی‌اس» که در آن ۶۲ درصد آرا را کسب کرده، گفت: «مردم می‌دانند که من کیستم و چه ریاست‌جمهوری موفقیت‌آمیزی داشتم. ما در آن زمان قوی‌ترین مرزها و ارتش را داشتیم. اقتصاد محکمی در تاریخ داشتیم و هیچ‌گونه تورمی نبود. در نتیجه من در این مناظرات شرکت نخواهم کرد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد