اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

بهترین فصل سفر به چین

کشور چین یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که در شرق آسیا قرار دارد. چین دارای تاریخچه‌ای غنی و فرهنگی متنوع است که بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت دارد

کشور چین یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان است که در شرق آسیا قرار دارد. چین دارای تاریخچه‌ای غنی و فرهنگی متنوع است که بیش از ۴۰۰۰ سال قدمت دارد. چین در زمینه‌های مختلفی از جمله اقتصاد، علم، فناوری، هنر و ورزش پیشرفت‌های بسیاری داشته و نقش مهمی در جهان ایفا می‌کند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم تعطیلات پیش رو را با اخذ ویزای چین و تهیه تور چین از آژانس قصر شیرین به خاص ترین مسافرت عمرتان تبدیل کنید. چین همچنین دارای مناظر طبیعی زیبا و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که هر سال میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. اگر می خواهید بدانید بهترین فصل سفر به چین چه زمانی است با ما همراه باشید.
آشنایی با جمهوری خلق چین

همان طور که گفته شد چین یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ‌ترین کشورهای جهان است که در آسیای شرقی واقع شده و با ۱۴ کشور مرز مشترک دارد. چین دارای تنوع زیادی از مناظر طبیعی، اقلیم‌ها، فرهنگ‌ها و زبان‌ها است. این کشور همچنین دارای تاریخچه‌ای عمیق و پرافتخار است که بر پایه سلسله‌های مختلف حکومتی شکل گرفته است. نام رسمی کشور چین جمهوری خلق چین است. برای پایتخت کشور چین شهر پکن انتخاب شده و معنای آن پایتخت شمالی است. شهر پکن یکی از بزرگ ترین و باستانی ‌ترین شهرهای جهان است که با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی از گردشگران استقبال می کند.

آب و هوای کشور چین

این کشور از شمال به جنوب حدود ۵۵۰۰ کیلومتر و از شرق به غرب حدود ۵۰۰۰ کیلومتر طول دارد. به همین دلیل، آب و هوای چین بسیار متنوع و متفاوت است. از مناطق سرد و خشک شمال چین تا مناطق گرم و مرطوب جنوب چین، از مناطق کوهستانی غرب چین تا مناطق ساحلی شرق چین، هر نقطه از این کشور دارای شرایط آب و هوایی خاص خود است.

منطقه شمال شرق

این منطقه دارای آب و هوای نیمه خشک و سرد است. زمستان‌های طولانی و سخت با دمای پایین‌تر از صفر درجه سانتی‌گراد و تابستان‌های کوتاه و معتدل با دمای بالاتر از بیست درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. بارش باران در این منطقه کم است و بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد.

منطقه شمال

منطقه دارای آب و هوای خشک و معتدل است. زمستان‌های سرد با دمای حدود صفر درجه سانتی‌گراد و تابستان‌های گرم با دمای حدود سی درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. بارش باران در این منطقه نسبتاً کم است و بیشتر در فصل تابستان رخ می‌دهد.

منطقه جنوب شرق

این منطقه دارای آب و هوای مرطوب و معتدل است. زمستان‌های ملایم با دمای بالاتر از پنج درجه سانتی‌گراد و تابستان‌های گرم و مرطوب با دمای بالاتر از بیست و پنج درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. بارش باران در این منطقه زیاد است و در هر فصل رخ می‌دهد. این منطقه همچنین مستعد تاثیر طوفان‌های گرمسیری است که از ماه ژوئن تا اکتبر فعال هستند.

منطقه جنوب

این منطقه دارای آب و هوای گرمسیری و مرطوب است. زمستان‌های کوتاه و ملایم با دمای بالاتر از ده درجه سانتی‌گراد و تابستان‌های طولانی و گرم با دمای بالاتر از سی درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کند. بارش باران در این منطقه فراوان است و در هر فصل رخ می‌دهد. این منطقه نیز مستعد تاثیر طوفان‌های گرمسیری است که از ماه ژوئن تا اکتبر فعال هستند.

منطقه غرب

این منطقه دارای آب و هوای کوهستانی و خشک است. در این ناحیه زمستان‌ها سرد و تابستان‌ها معتدل هستند. دما با افزایش ارتفاع کاهش می‌یابد. می توان دریافت که بارش باران در این منطقه کم است و بیشتر باران در فصل تابستان رخ می‌دهد.

بهترین زمان برای سفر به چین

به طور کلی، می‌توان گفت که فصل بهار و پاییز بهترین زمان‌ها برای سفر به چین هستند، زیرا در این فصول، دمای هوا معتدل و بارش باران کم است. در فصل تابستان، هوا در بسیاری از مناطق چین گرم و مرطوب است و در فصل زمستان، هوا در بعضی از مناطق چین خیلی سرد و خشک است. البته، این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در فصول بهار و پاییز، تعطیلات ملی چین است و ممکن است توریست‌های زیادی به این کشور سفر کنند. این مسئله ممکن است باعث شود که قیمت‌ تورها بالاتر رود و جاهای دیدنی در چین دچار ازدحام شود.

جشنواره های چین در فصول مختلف

این کشور در طول سال، جشنواره های مختلفی را برگزار می کند که نشان دهنده اعتقادات، سنت ها و آداب و رسوم مردم چین است. در این بخش ما به معرفی برخی از جشنواره های معروف چین در فصول مختلف سال خواهیم پرداخت. شاید برای کسانی که به دنبال بهترین فصل سفر به چین هستند این موضوع نیز حائز اهمیت باشد.

زمستان: فستیوال فانوس

فستیوال فانوس در چین یکی از مهمترین و زیباترین جشن های سال نو چینی است که در شب اولین کامل ماه از سال جدید برگزار می شود. این جشن به عنوان نماد رهایی از تاریکی و آرزوی خیر برای آینده شناخته می شود. در این روز، مردم چین با فانوس های رنگارنگ و شکل های مختلف خیابان ها و پارک ها را تزئین می کنند و با خانواده و دوستان خود گرد هم می آیند.

بهار: جشنواره نوروز چینی

جشنواره نوروز چینی یا عید سال نو چینی، بزرگترین و مهم ترین جشنواره در چین است. این جشنواره بر اساس تقویم قمری چینی برگزار می شود و معمولاً در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه رخ می دهد. این جشنواره به عنوان شروع سال جدید و آغاز فصل بهار جشن گرفته می شود و به مدت 15 روز ادامه دارد. در طول این جشنواره، مردم چین با خانواده ها و دوستان خود دیدار می کنند، هدایای نقدی به هم می دهند، غذاهای سنتی مانند کباب های بادام زمینی، پلو و کلوچه های شیرین پر شده با خمیر را می خورند و آتش بازی و فانوس های رنگارنگ را روشن می کنند.

تابستان: جشنواره قایق اژدها

جشنواره قایق اژدها یا جشن پاداش دادن به قایق ران، جشنواره ای است که در پنجم روز پنجم ماه پنجم تقویم قمری چین برگزار می شود. این جشنواره برای بزرگداشت یک قایق ران بزرگ است. افسانه ها می گوید که مردم برای نجات بدن او، با قایق های شکل داده شده به صورت اژدها به آب رفتند و با ضربات طبل تلاش کردند تا ماهی ها را دور نگه دارند.

پاییز: جشنواره ماه

جشنواره ماه یا جشن میانه پاییز، جشنواره ای است که در پانزدهم روز هشتم ماه هشتم تقویم قمری چین برگزار می شود. این جشنواره به عنوان جشن گرفتن محصولات و سپاسگزاری از خدای ماه جشن گرفته می شود. در این شب، ماه کامل و روشن است و مردم با خانواده ها و دوستان خود به بیرون می روند تا به ماه نگاه کنند، شعر بخوانند، بازی کنند و غذای سنتی این جشنواره، کیک های ماه را بخورند. کیک های ماه، شکل دایره ای دارند و نماد یکپارچگی و کامل بودن هستند. درون آن ها پر شده با خمیر لوبیا، خرما، گلابی، تخم مرغ سالته شده و دانه های خورشید است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد