اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین قیمت مرغ/التهاب بازار مرغ تهران تمام شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در بازار مرغ التهابی نداریم و روزانه حدود ۱۳۰۰ تن مرغ وارد استان می‌شود.

به گزارش سایت طلا، جبرائیل برادری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش خدمات‌رسانی اظهار داشت: 43 طرح کشاورزی در حوزه‌های آب، خاک، تولیدات گیاهی و دامی، صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتباری بالغ بر 287 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 2070 نفر در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد که منجر به صرفه‌جویی 2 میلیون مترمکعب آب و افزایش 30 هزار تنی تولیدات بخش کشاورزی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های حفظ آب تقویت کشت گلخانه‌ای است افزود: استان تهران در زمینه کشت گلخانه‌ای جایگاه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده و در یک سال گذشته 2070 هکتار توسعه گلخانه‌ای داشتیم که این رویکرد در سال جاری نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه با اشاره به افزایش سلامت محصولات گفت: در زمینه تولید محصولات کشاورزی از سموم بیولوژیک و دانش‌بنیان‌ها بهره گرفته می‌شود لذا در این راستا، از اول شهریورماه به‌منظور افزایش سلامت کلیه محصولات کشاورزی باید شناسه QR داشته و از زمان کشت تا برداشت تحت کنترل ناظران باشند و کشاورزی که این شناسه را نداشته باشد محصولش در بازار داخل و خارج عرضه نخواهد شد.

برادری بیان کرد: استان تهران دارای 1 درصد از اراضی کشاورزی کشور و 5 درصد تولیدات کشاورزی است و با توجه به توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در حال حاضر این استان بیشترین بهره‌وری در خصوص کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در حوزه‌های مربوط به کشاورزی بیش از یک هزار و 174 میلیارد تومان تسهیلات به سرمایه‌گذاران و کشاورزان اعطا شد که استان تهران رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز 257 میلیارد تومان تسهیلات تا به امروز پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در بازار مرغ التهابی نداریم و روزانه حدود 1300 تن مرغ وارد استان می‌شود؛ در این راستا در تیرماه 132 میلیون قطعه جوجه‌ریزی داشتیم و برای اولین بار ظرفیت جوجه‌ریزی استان به یک‌میلیون و 300 هزار قطعه رسید که این حاصل تلاش برای احیای واحدهای متوقف بوده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ریزی باعث شد که میزان تولید افزایش پیدا کند و التهابی در بازار نداشته باشیم؛ قیمت گوشت مرغ 73 هزار تا 78 تومان بر اساس تلورانس پیش‌بینی شده بر اساس افزایش هزینه تولید است.

برادری در پایان با اشاره به توسعه سامانه‌های نوین آبیاری خاطرنشان کرد: در کل کشور چالش آب داریم که در این خصوص چاره‌ای به‌جز استفاده از سامانه نوین آبیاری و الگوی کشت نداریم؛ بیش از 85 درصد اراضی که قابلیت تجهیز سامانه نوین آبیاری دارند یعنی 80 هزار هکتار از اراضی به این سامانه تجهیز شده‌اند و راندمان آب در استان به 66 درصد رسیده است و به ازای 2 و نیم کیلوگرم محصول 1000 مترمکعب آب استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد