اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار سکه به کجا میرود؟

سایت طلا: تعطیلی بازار طلا در هفته گذشته و رشد بهای جهانی طلا، باعث شد تا بهای سکه در بازار بیشتر از حد متعارف افزایش یابد و این بازار مامنی برای جولان دادن دلالان و سردرگمی خریداران باشد.

به گزارش سایت طلا، رشد نامعقول بهای سکه در هفته گذشته و نابسامانی در این بازار باعث شد تا زنگ خطر برای بانک مرکزی به صدا در آمده و بانک کارگشایی با حراج روزانه سعی در کنترل بازار داشته باشد.

این گزارش حاکیست، سکه بهار آزادی در روز شنبه هفته گذشته با رشد 3 هزار تومان در طرح قدیم 1500تومان در طرح امامی، 345 و 327 هزار تومان در بازار سکه به فروش رسید.در روز یکشنبه سکه بهار آزادی در طرح قدیم 5 هزار تومان و در طرح امامی 6 هزار تومان رشد و به 350 و 333 هزار تومان رسید. در روز دوشنبه طرح قدیم ثابت ولی طرح امامی به دنبال رشد بهای طلا 2 هزار تومان افزایش و 335 هزار تومان در بازار معامله شد.
در روز سه شنبه هر دو طرح با وجود کاهش بهای طلا، 1 هزار تومان افزایش یافتند.
در روز چهارشنبه در پی نابسامانی بازار طلا با افزایش 13 و 14 هزار تومانی سکه طرح قدیم و امامی در یک روز، رکورد روزهای قبل شکسته و به نرخ بی سابقه 364 و 350 هزار تومان رسیدند.
در روز پنج شنبه سکه طرح امامی ثابت ولی طرح قدیم با رشد 11 هزار تومان، قیمت کاذب 375 هزار تومان را برای خود رقم زد.

بنابراین گزارش، نیم سکه با رشد 500 تومان و بهای 164 هزار تومان هفته را آغاز و در روز یکشنبه 2 هزار تومان افزایش یافت. در روز دوشنبه نیم سکه با رشد 2 هزار تومان دیگر تا روز چهارشنبه 168 هزار تومان در بازار معامله شد. با رشد 22 دلاری بهای هر اونس طلا در روز چهارشنبه، نیم سکه 9 هزار تومان رشد و 177 هزار تومان در بازار سکه به فروش رسید.

براساس این گزارش، ربع سکه در روز شنبه 83 هزار تومان بود که در روزهای یکشنبه و دوشنبه در هر روز با رشد 1 هزار تومان به 8 هزار تومان رسید. در روز چهارشنبه ربع سکه 5 هزار تومان افزایش و در روز پنج شنبه با کاهش 2 هزار تومان، 88 هزار تومان در بازار به فروش رسید.

این گزارش می افزاید، در واکنش به رشد کاذب قیمت در بازار سکه سید شمس الدین حسینی اعلام کرد، که رشد قیمت سکه ادامه نمی یابد.

در همین حال، رئیس کل بانک مرکزی در پی التهاب بازار سکه از عرضه بدون محدودیت سکه طلا به بازار خبر داد.

محمود بهمنی دراین باره گفت: به هر میزان که اشخاص تمایل به خرد سکه داشته باشند از طریق بانک کارگشایی به آنها سکه فروخته میشود.
گفتنی است، بانک کارگشایی نیز تعداد جلسات حراج سکه را برای کنترل بازار از سه روز در هفته به هر روز هفته افزایش داده است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد