اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

بررسی اولین وایت پیپر ارز دیجیتال

بسیاری از افراد با وجود فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، آشنایی سطحی با آن دارند و در حوزهٔ بازارهای مالی و مسائل فاندامنتال مربوط به رمزارزها دانش عمیقی ندارند.

بسیاری از افراد با وجود فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال، آشنایی سطحی با آن دارند و در حوزهٔ بازارهای مالی و مسائل فاندامنتال مربوط به رمزارزها دانش عمیقی ندارند. داشتن آگاهی کافی دربارهٔ تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال، برای سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت ضروری است و به‌جرئت می‌توان گفت که سرمایه‌گذاران بلندمدت بازارهای مالی، سود بسیار بیشتری نسبت‌به دیگران می‌کنند. یکی از اصطلاحات مهم در رمزارزها، وایت پیپر یا سپیدنامه است که آشنایی با آن برای هر فردی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند ضروری است. در ادامه قصد داریم به معرفی وایت‌پیپر پرداخته و اولین وایت‌پیپر یا همان سپیدنامه در بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

وایت پیپر چیست؟

همان طور که در بلاگ والکس توسط مهدیس مسکینی نوشته شده است، کاغذ سفید یا وایت پیپر یکی از اصطلاحات ارز دیجیتال است که در واقع فناوری و هدف‌های اصلی در پس یک پروژه را به صورت یک فایل “PDF” بازگو می‌کند. در این وایت پیپرها حقایق، آمار و نمودارهای مربوط به یک ارز دیجیتال ذکر شده تا سرمایه گذاران پس از مطالعه آن، برای سرمایه گذاری در آن ارز دیجیتال مشتاق شوند. وایت پیپر یک مرحله مهم برای هر پروژه ارز دیجیتال است که کمک می‌کند تا سرمایه گذاران نحوه رقابت این پروژه را با دیگر پروژه‌ها درک کنند. البته لازم به ذکر است که سپیدنامه تنها برای ارز دیجیتال نیست و ممکن است برای هر چیز دیگری هم طراحی و نوشته شود.

وایت پیپرها درواقع ترکیبی از متن، نمودار و تصویر هستند که یک پروژهٔ ارز دیجیتال را شرح داده و اهداف تجاری و فنی آن را به‌طور کامل بیان می‌کنند. درواقع خالقان یک ارز دیجیتال سعی می‌کنند که با وایت‌پیپر، برای سرمایه‌گذاران احتمالی و افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال، پروژهٔ خود را توضیح دهند و مزایای آن را نسبت‌به پروژه‌های رقیب بیان کرده و درنهایت نظر آن‌ها را برای خرید آن ارز دیجیتال جلب کنند. البته باید توجه داشته باشید که وایت‌پیپرها تنها برای ارزهای دیجیتال نیستند. بلکه به‌طورکلی به هر محتوایی که اطلاعات و تحلیل‌هایی را در یک زمینهٔ خاص ارائه کند، وایت‌پیپر گفته می‌شود.

چرا خواندن وایت پیپر اهمیت دارد؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بر روی ارزهای دیجیتال پرطرفدار بازار را دارید و یا استراتژی شما برای کسب سود نوسان‌گیری است، خواندن وایت‌پیپر یک ارز دیجیتال کمک چندانی به شما نخواهد کرد، اما اگر قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی یک رمزارز و یا قصد خرید ارزهای دیجیتال کمتر شناخته‌شده را دارید که هنوز مدت زیادی از راه‌اندازی آن‌ها نگذشته است، خواندن وایت‌پیپر مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. با مطالعهٔ سپیدنامه یا همان وایت پیپر، شما متوجه خواهید شد که آیا آن رمزارز پتانسیل رشد و چند برابر شدن را دارد یا نه و بر این اساس دربارهٔ سرمایه‌گذاری بر روی آن تصمیم‌گیری کنید. با خواندن وایت‌پیپر شما این فرصت را خواهید داشت که پیش از ترند شدن یک رمز ارز، از پتانسیل آن باخبر شده و سود بسیار بالایی از رشد آن کسب کنید. اگر هم قصد خرید ارزهای دیجیتال پرطرفدار بازار را دارید، اما هدف شما سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت است، باز هم خواندن وایت‌پیپر مزایای فراوانی برای شما به همراه خواهد داشت. با خواندن وایت‌پیپر شما از اهداف طولانی‌مدت آن رمزارز اطلاع پیدا خواهید کرد و از پتانسیل آن برای رشد و نقاط قوت آن در رقابت با دیگر ارزهای دیجیتال باخبر خواهید شد.

تاریخچهٔ اولین وایت پیپر ارز دیجیتال در جهان

اولین ارز دیجیتالی که وارد بازار شد، بیت‌کوین بود و به‌تبع اولین وایت پیپر منتشرشده در دنیای رمزارزها متعلق به این کریپتو بود. وایت‌پیپر بیت‌کوین در سال 2008 توسط فرد یا افرادی با نام مستعار ساتوشی ناکوموتو منتشر شد. عنوان این وایت‌پیپر "سیستم الکترونیکی مالی همتابه‌همتا" بود و در آن به غیرمتمرکز بودن و راه‌حل‌های مشکلات سیستم‌های بانکی آن زمان اشاره شده بود. در این وایت‌پیپر ناکوموتو بر روی غیرمتمرکز بودن بیت‌کوین تاکید کرده و شرح داده بود که چگونه شبکه‌ای از کامپیوترها می‌توانند تراکنش‌ها را ثبت و تأیید کنند بدون این‌که نیازی به یک سیستم مرکزی وجود داشته باشد. وایت پیپر بیت‌کوین ایده‌هایی را مطرح کرد که تا آن زمان از چشم متخصصان و اقتصاددانان پنهان مانده بود و باعث شکل‌گیری تکنولوژی بلاکچین و ارزهای دیجیتال شد.

اطلاعاتی که در یک وایت‌پیپر یافت می‌شود:

طرح مشکل و ارائه راه‌حلی برای آن

اولین قسمت مهمی که در یک وایت پیپر دیده می‌شود، قسمت طرح یک مسئله و ارائه راه‌حلی برای آن است. در این بخش یک مسئله بیان شده و تیم نویسندهٔ وایت‌پیپر راه‌حل خود را برای آن ارائه می‌کنند. درواقع این بخش لزوم توسعهٔ آن پروژه یا در اینجا آن بلاکچین و ارز دیجیتال را بیان می‌کنند.

جزییات فنی پروژه

در یک وایت‌پیپر حرفه‌ای، جزییات فنی پروژه تا حدی بیان می‌شود تا سرمایه‌گذاران بدانند با چه چیزی سروکار دارند. در این بخش تیم توسعه‌دهنده نیازهای فنی و اقداماتی که باید در این زمینه انجام شود را بیان می‌کنند.

معرفی توکن پروژه

هر پروژهٔ ارز دیجیتالی توکن مختص به خود را دارد و پس از معرفی کل پروژه و جزییات فنی آن، تیم توسعه‌دهنده به معرفی این توکن می‌پردازد.

معرفی تیم توسعه‌دهندهٔ پروژه

افرادی که پشت یک پروژه هستند، اهمیت زیادی دارند و دانش و تجربهٔ آن‌ها باعث موفقیت یا شکست یک پروژه خواهد شد. معمولاً بخشی از هر وایت پیپر به افراد دخیل در پروژه و پیشینهٔ آن‌ها اختصاص دارد. البته درمورد بیت‌کوین، به دلیل ماهیت ناشناخته بودن فرد یا افراد پشت پروژه، این قسمت وجود نداشت.

به طور کلی وایت‌پیپرهای ارزهای دیجیتال بین شش تا شصت صفحه دارند. توسعه‌دهندگان تمامی ارزهای دیجیتال در شروع کار، وایت‌پیپر آن پروژه را منتشر می‌کنند و در صورتی که یک پروژه وایت‌پیپر نداشته باشد، سرمایه‌گذاران و فعالان بازار به آن به‌عنوان یک پروژهٔ بی‌برنامه و بدون آینده و حتی کلاهبردار نگاه می‌کنند. بنابراین داشتن وایت‌پیپر برای هر پروژه‌ای در دنیای رمزارزها ضروری است.

وایت پیپر؛ کلید موفقیت یک پروژه در طولانی‌مدت

در این مقاله سعی کردیم دربارهٔ یکی از بخش‌های مهم بازار ارزهای دیجیتال یعنی وایت پیپرها اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. وایت‌پیپرها به‌نوعی هویت یک رمزارز به‌شمار می‌روند و اهمیت و دلیل وجود آن رمزارز را بیان می‌کنند. اگر قصد سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در بازار رمزارزها را دارید، بهتر است وایت پیپر ارز دیجیتال به ویژه آن‌هایی که قصد خریدشان را دارید مطالعه کنید. صرافی والکس یکی از صرافی‌های محبوب و موفق در ایران است که به کاربران خود امکانات و خدماتی در سطح صرافی‌های بزرگ بین‌المللی را ارائه می‌دهد. اگر قصد فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را دارید، ما به شما صرافی والکس را پیشنهاد می‌کنیم.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد