اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدن می‌خواهد قبل از انتخابات ۲۰۲۴ تنش با ایران را کاهش دهد

روزنامه تلگراف در گزارشی مدعی شد رییس جمهور آمریکا در تلاش است پیش از انتخابات ۲۰۲۴ تنش‌های سیاسی با ایران را کاهش دهد.

به گزارش سایت طلا،روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی مدعی شد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا به دنبال پیروزی در سیاست خارجی خاورمیانه‌ای خود در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است و برای این منظور کمپینی را برای تنش زدایی با ایران تشکیل داده است.

تلگراف گفته است که به عنوان بخشی از مذاکرات اولیه در مورد توافق، واشنگتن قرارداد مبادله زندانیان با تهران را امضا کرده است و در ازای آن انتظار می‌رود ۶ میلیارد دلار (۴.۷ میلیارد پوند) از دارایی‌های مسدود شده تهران را آزاد کند.

بر اساس مفاد قرارداد زندانیان، پنج شهروند ایرانی-آمریکایی در ازای بازگرداندن گروهی از شهروندان ایرانی در بازداشت آمریکا آزاد می‌شوند.

همچنین گفته شده بایدن به دنبال امتیازاتی از ایران در مورد غنی‌سازی هسته‌ای است و ممکن است اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه تهران متوقف شود و این بخشی از همان «توافق موقت» درباره بحران هسته‌ای است که قبلاً برخی مقامات در واشنگتن به آن اشاره کرده بودند. این وضعیت می‌تواند زمینه را برای گفتگو‌های فشرده‌تر در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای دوران اوباما فراهم کند، توافقی که تحریم‌ها علیه تهران را در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش کاهش داد.

در ادامه این گزارش گفته شده که تشدید فعالیت‌های دولت بایدن درباره ایران به دلیل تمایل رئیس جمهور آمریکا برای نشان دادن این است که او می‌تواند با ایران وارد بده بستان شود.

تلگراف همچنین نتیجه گیری کرده است که گرم شدن قابل توجه روابط ایران و آمریکا می‌تواند اوضاع را در مرز شمالی اسرائیل با لبنان آرام کند. برخی کارشناسان همچنین گمان می‌کنند که ۶ میلیارد دلار دارایی بلوکه شده در کره جنوبی، می‌تواند توسط ایران به عنوان «راه نجات» اقتصادی برای متحدان خود در منطقه مانند سوریه مورد استفاده قرار گیرد. چارلز لیستر، مدیر مؤسسه خاورمیانه در توییتی مدعی شد: «اسد به یک راه نجات اقتصادی نیاز دارد و تنها ایران ممکن است که به سوریه کمک کند.»

این در حالی است که دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با انتقاد از دولت جو بایدن در توافق مبادله زندانیان با تهران، کرنش بایدن در برابر تهران را «ننگ‌آور» و تحقیر آمریکا در عرصه جهانی دانست.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد