اونس طلا2337.71
مظنه14,911,000
18 گرم3,442,200
ارزش سکه33,594,483
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

بورل: روسیه کوتوله اقتصادی و چین بازیگر واقعی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با روزنامه مطرح اسپانیایی به تندی علیه روسیه و رئیس‌جمهور این کشور موضع گرفت و چین را «یک بازیگر واقعی» در عرصه ژئوپلتیک خواند.

به گزارش سایت طلا،جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه اسبق اسپانیا در مصاحبه با روزنامه «الپائیس» به تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اظهارنظر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه با این روزنامه اسپانیایی درباره موضوعات مختلف از تسلط شورای نظامی نیجر بر این کشور، جنگ اوکراین و جایگاه چین در معادلات بین‌المللی سخن گفته است.

بورل ۷۶ ساله در این مصاحبه با اشاره به جنگ اوکراین بشدت علیه رئیس‌جمهور روسیه موضع گرفت و مدعی شد که «ولادیمیر پوتین برای بقای خود در حال قربانی کردن ارتش و مردم روسیه است».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با لحنی انتقادی درباره کمک‌های این اتحادیه به اوکراین ادعا کرد که این کمک‌ها بیش از اندازه، به تدریج و کم کم انجام شده است.

وزیر خارجه اسبق اسپانیا در این مصاحبه، روسیه را «کوتوله اقتصادی» خواند و مدعی شد که این کشور شبیه به پمپ بنزینی است که صاحب آن دارای سلاح اتمی است.

جوزپ بورل در ادامه این مصاحبه به قدرت و نفوذ چین در معادلات بین‌المللی اذعان کرد و این کشور را «یک بازیگر واقعی در عرصه ژئوپلتیک» خواند.

اظهارات این مقام ارشد اتحادیه اروپا درباره چین در شرایطی مطرح شده که مواضع ماه‌های اخیر وی درباره روابط بروکسل و پکن بارها خبرساز شده است.

او اواسط اردیبهشت ماه سال جاری در واکنش به پیشنهاد صلح چین برای حل بحران اوکراین، به تندی علیه آن موضع گرفت و گفته بود که اتحادیه اروپا این طرح را جدی نمی گیرد چرا که اصلا طرح صلح نیست.

بورل اواخر اردیبهشت اما در نامه‌ای به وزاری خارجه کشورهای عضو نوشت که اتحادیه اروپا آماده همکاری جدی با چین روی طرحی برای پایان دادن به جنگ اوکراین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تاریخ شانزدهم مرداد در گفت‌و‌گوی تلفنی با «وانگ یی» وزیر خارجه چین هم گفت که این اتحادیه خواستار بهبود روابط با چین است.

بورل در حالی مدعی تمایل برای بهبود روابط با چین شده که پیشتر گفته بود روابط اتحادیه اروپا با چین تا زمانی که این کشور، روسیه را به عقب نشینی از اوکراین وادار نکند، توسعه نخواهد یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد