اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی هواشناسی تا روز چهارشنبه / هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی با هشدار بارش‌های سیل‌آسا در ۱۸ استان از جمله در ارتفاعات تهران و البرز از تداوم روند افزایش دما در نیمه غربی کشور خبر داد.

به گزارش سایت طلا،پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در شمال غرب و به‌تدریج بعدازظهر در گیلان، مازندران،‌ ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز افزایش ابر و وزش باد شدید موقتی و در غرب هرمزگان و جنوب فارس نیز رشد ابرهای هَمرفتی، رگبار و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا علاوه بر شمال غرب در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش و کاهش دما روی می‌دهد. روز دوشنبه در مازندران و ارتفاعات البرز رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش سایت طلا، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری مستقر است. همچنین طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شرقی کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان جنوبی وزش باد افزایش یافته و در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می‌شود.

توصیف سامانه: رشد ابرهای همرفتی

زمان پایان: یکشنبه 1402/05/29

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک با احتمال تگرگ
منطقه اثر:

شنبه 1402/05/28: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات شمالی قزوین، ارتفاعات مازندران، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات خوزستان، ارتفاعات شمالی چهارمحال و بختیاری، جنوب شرق لرستان و جنوب فارس.

یک‌شنبه 1402/05/29: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، ارتفاعات غرب هرمزگان، جنوب فارس، ارتفاعات خوزستان، جنوب شرق لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، مازندران، گلستان، گیلان.

اثر مخاطره: احتمال آب گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی.

توصیه: احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد