اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی قیمت دلار فردا 28 مرداد 1402

کاهش قیمت دلار در بازار نیمه‌تعطیل روز پنج‌شنبه در حالی رخ داد که اخبار مساعد سیاسی در زورآزمایی با سیگنال‌های منفی بازار، دست بالا را داشت. کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی قیمت دلار این اسکناس را در آخرین روز از واپسین هفته مرداد در کانال ۴۸ هزار تومانی نشاند.

به گزارش سایت طلا،قیمت دلار در حالی دیروز در کانال ۴۸ هزار تومانی بسته شد که به استثنا شنبه، سایر روزهای هفته جاری در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان داشت. این اسکناس روز گذشته با کاهش ۴۵۰ تومانی با قیمت ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.

در آخرین روز کاری هفته(دیروز)، شروع نرخ ارز با قیمت ۴۸ هزار و ۸۹۶ تومان بود. همچنین ۴۸ هزار و ۸۹۷ تومان بیشترین مقدار و ۴۸ هزار و ۷۴۹ تومان، کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

روابط با عربستان جایگزین برجام شده؟

روز گذشته اخبار مربوط به سفر وزیر امور خارجه ایران به عربستان در صدر توجه معامله‌گران بازار ارز بود. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سیاست تنش‌زادایی ایران و عربستان از سال گذشته جایگزین موضوع برجام برای اثر کاهشی در بازارهای مالی شده است.

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در ریاض، بر اجرای توافقنامه‌های قبلی به‌ویژه توافقنامه‌های اقتصادی و امنیتی تأکید شد. وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار تاکید کرد: «انتظار عربستان این است که بر اساس دعوت از آقای رئیسی، ما از ایشان در عربستان استقبال کنیم. انتظار ما برای گشایش روابط جدید بر اساس برادری اسلامی و تلاش مشترک بر اساس منافع مشترک است.»

زور سیگنال‌های مثبت بر پالس‌های منفی بازار چربید

این در حالی است که برخی رسانه‌ها نیز مدعی شده‌اند که جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرده که آمریکا در حال حاضر در مذاکرات فعال با ایران است اما وی چیزی نمی‌گوید که این مذاکرات را به خطر بیاندازد.

در هفته اخیر موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا در راس اخبار اثرگذار بر بازار ارز قرار داشت. جان کربی در اینباره گفته است: «اگر شما و من درباره برگرداندن آمریکایی‌ها به خانه صحبت می‌کنیم، من هیچ چیزی در اینجا نمی‌گویم که این مذاکرات را به خطر بیاندازد.»

وی پیش از این نیز اعلام کرده بود که هنوز زمانی برای بازگشت زندانیان تعیین نشده است.

در این میان بعضی اخبار منفی نیز در حوزه سیاسی منتشر شد. اما به نظر می‌رسد زور اخبار مساعد بر سیگنال‌های منفی بازار چربیده است. ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، با بیان اینکه «تبادل زندانیان از سایر موضوعات مرتبط با ایران جداست» گفت: ما به حصول هیچ توافقی با ایران نزدیک نیستیم.

دلار در کانال ۴۸ هزار تومانی می‌ماند؟

کارشناسان اقتصادی همواره بر اثر کوتاه‌مدت خبردرمانی‌ها اشاره می‌کنند و معتقدند در صورتی که قیمت دلار با خبردرمانی ارزان‌تر شود، زیر ارزش و عدد واقعی می‌رود. آن زمان فعالان اقتصادی برای خرید دلار هجوم می آورند و نمی‌گذارند دلار پایین ارزش بماند.

تحلیلگران بازار می‌گویند کف فاندامنتالی این اسکناس ایجاد شده و در ۶ ماهه دوم تقاضا نرمال‌تر می‌شود و آنجاست که عیار اقتصادی کشور مشخص خواهد شد.

بنابراین به نظر می‌رسد با وجود ورود دلار به کانال ۴۸ هزار تومانی برای هفته آینده به احتمال زیاد قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی نوسان داشته باشد. زیرا فعلا سیاستگذار توانایی حفظ قیمت در بازه فعلی را دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد