اونس طلا2298.38
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

مجوز آمریکا به دو کشور برای ارائه جنگنده به اوکراین

یک مقام آمریکایی می‌گوید واشنگتن به دانمارک و هلند مجوز داده که تعدادی از جنگنده‌های اف-۱۶ خریداری شده از این کشور را برای اوکراین ارسال کنند.

به گزارش سایت طلا،باوجود مخالفت‌های تعداد زیادی از متحدان آمریکا با ارائه جنگنده به اوکراین برای جنگ با روسیه، واشنگتن دوباره در اقدام نمایشی دیگری، به دو کشور اجازه ارسال جنگنده‌های «اف-۱۶» به کی‌یف را داد.

یک مقام آمریکایی بامداد امروز (جمعه) گفت که کاخ سفید با ارائه جنگنده‌های اف-۱۶ توسط هلند و دانمارک به کی‌یف، بعد از اتمام برنامه آموزشی خلبانان اوکراینی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی، موافقت کرده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از این شخص نوشت، واشنگتن به دانمارک و هلند تضمین‌های رسمی داده که درخواست‌های انتقال اف-۱۶ به اوکراین را تسریع خواهد کرد.

«ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند نیز در واکنش به خبر گفت: «ما از تصمیم آمریکا برای هموار کردن راه ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین استقبال می‌کنیم. اکنون، این موضوع را با شرکای اروپایی خود بیشتر مورد بحث قرار می‌دهیم».

طبق این گزارش، دانمارک و هلند اخیراً این تضمین‌ها را درخواست کرده بودند و آمریکا نیز به‌عنوان سازنده و مالک فناوری اف-۱۶، باید انتقال این هواپیماهای جنگی از متحدان خود به اوکراین را تایید کند.

به نوشته رویترز، قرار بود ائتلافی متشکل از ۱۱ کشور در ماه جاری، آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ را در دانمارک آغاز کنند که هنوز این اتفاق رخ نداده است. حتی «ترولس پولسن» سرپرست وزارت دفاع دانمارک در ماه جولای گفته بود که این کشور امیدوار است در اوایل سال ۲۰۲۴ نتایج این برنامه آموزشی را ببیند.

بر اساس آمار وزارت دفاع هلند، این کشور هم‌اکنون دارای ۲۴ فروند جنگنده اف-۱۶ عملیاتی است که تا اواسط سال ۲۰۲۴ از مدار خارج خواهند شد. ۱۸ فروند دیگر از این هواپیماهای جنگی هم‌اکنون برای فروش موجود است که ۱۲ فروند آنها به‌طور موقت فروخته شده است.

«مارک روته» نخست وزیر هلند در ماه می گفته بود که کشورش به طور جدی در حال بررسی ارائه اف-۱۶ به اوکراین است، زیرا قصد دارد این جنگنده‌ها را از نیروهای مسلح هلند حذف کند.

پیش از این، نشریه آمریکایی «پالتیکو» به نقل از منابع مطلع گزارش داد تلاش‌های غرب برای آموزش هدایت جنگنده‌های اف-۱۶ به خلبانان اوکراینی به دلیل ضعف آنها در زبان انگلیسی، به مانع خورده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد