اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سود سرمایه‌گذاری در طلا مشخص شد

سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به بالاترین رقم یعنی 4.30 درصد رسیده، در حالی که سود سرمایه‌گذاری در طلا صفر درصد است.جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن در روز چهارشنبه منتشر شد و نشان داد که اکثر اعضای این گروه موافق ادامه سیاست افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم بالا هستند.

قیمت طلا در معاملات امروز در پایین‌ترین رقم طی 5 ماه گذشته باقی مانده است. افزایش سود اوراق بهره خزانه‌داری آمریکا و بالا رفتن ارزش دلار ضربه سختی به این فلز گرانبها زده است. قیمت طلا هنوز هم در محدوده 1800 دلار باقی مانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 1 دلار کاهش به 1893 دلار رسید.

سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا به بالاترین رقم یعنی 4.30 درصد رسیده، در حالی که سود سرمایه‌گذاری در طلا صفر درصد است. این تفاوت برای سرمایه‌گذاران و مدیران سرمایه با افق‌های طولانی مدت سرمایه‌گذاری بسیار اهمیت دارد.

جزئیات اجلاس فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن در روز چهارشنبه منتشر شد و نشان داد که اکثر اعضای این گروه موافق ادامه سیاست افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم بالا هستند.

درست است که این سیاستمداران در مورد بالا نگه داشتن نرخ بهره اختلاف دارند، اما همه آنها موافق پایین آوردن تورم هستند که ناچار مستلزم افزایش دوباره نرخ بهره است. تورم مصرف کننده در آمریکا در ماه ژوئیه افزایش داشته است.

شاخص دلار پس از انتشار این خبر به بالاترین رقم دیگه دو ماه گذشته رسید و سود اوراق قرضه 10 ساله آمریکا هم بالاترین سطح طی 10 ماه گذشته را تجربه کرد.

بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

به علاوه، بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران به خرید آن را کاهش می‌دهد. این سیاست ضربه سختی به طلا در 2022 زد و انتظار می‌رود این شرایط همچنان ادامه داشته باشد.

برخی تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل در 6 ماه آینده بالا نگه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.64 درصد افزایش به 23 دلار و 19 سنت رسید. پلاتین هم با 0.45 درصد افزایش، 900 دلار و 93 سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران اظهار کردند انتظار داریم همچنان شاهد نوسانات در قیمت طلا باشیم زیرا بازار همچنان به اظهار نظر در مورد نرخ‌های ایالات‌متحده پاسخ می دهد. همچنین، قیمت طلا احتمالاً به کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد. داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات متحده پیش‌بینی‌های مربوط به رکود را به چالش کشیده است و تمایل سرمایه‌گذاران برای طلا را که اغلب به‌عنوان ذخیره‌ای امن برای ارزش در زمان آشفتگی‌های اقتصادی دنبال می‌شود، کاهش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز می‌گوید که طلا ممکن است به ۱۸۷۹ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا دو حمایت کلیدی را شکسته است.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج‌شنبه، بیشترین کاهش از ماه جولای سال گذشته را ثبت کرد.

لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «چشم‌انداز میان‌مدت طلا در نهایت تحت تاثیر سخنرانی پاول، رئیس فدرال رزرو در جکسون هول قرار دارد. در عین حال، سطح 1900 دلار در هر اونس، سطح کلیدی است که در بازار نسبت به آن تمایل وجود دارد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد