اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا دو حمایت کلیدی را شکست

طلا ممکن است به ۱۸۷۹ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا دو حمایت کلیدی را شکسته است.

به گزارش سایت طلا،قیمت جهانی طلا امروز به پایین‌ترین حد خود در پنج ماه اخیر رسید زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا افزایش یافت.

هر اونس طلا امروز با 14 دلار کاهش به 1894 دلار رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به بالاترین حد خود در ۱۰ ماه گذشته رسید و دلار را به بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن رساند و سرمایه گذاران را از طلای بدون بهره دور کرد.

روز سه شنبه به دنبال انتشار آمار هزینه‌های مصرف‌کننده آمریکا که این گمانه‌زنی را تقویت کرد که بانک مرکزی آمریکا چرخه افزایش نرخ بهره را پایان نخواهد داد، سطح مقاومتی 1900 دلار برای طلا شکسته شد.

پس از اینکه سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم در تقریبا 10 ماه گذشته رسید، این اوراق برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر از طلا شد که که دارایی بدون بهره است، ارزش طلا به 1895.50 دلار افت کرد که کمترین میزان از پایان ماه ژوئن به شمار می‌رود.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد در سیتی ایندکس گفت: در حالی که صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) شاهد تقویت بیشتر دلار آمریکا و بازدهی بود تا بر طلا تأثیر بگذارد، نشانه‌هایی از ثبات قیمت لحظه‌ای طلا وجود دارد. من فکر می‌کنم با توجه به بازدهی ایالات‌متحده و شاخص دلار در اوج‌های نوسانی کلیدی، به نقطه عطف احتمالی نزدیک می‌شویم.

خرده‌فروشی آمریکا در ماه جولای بیش از انتظار افزایش یافت که نشان می‌دهد، اقتصاد این کشور در اوایل 3 ماهه سوم همچنان رو به رشد بوده و رکود را دور نگه داشته است.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت، درحالی‌که بانک مرکزی آمریکا در مبارزه با تورم پیشرفت‌هایی داشته است، اما هنوز ممکن است برای به پایان رساندن کار به افزایش نرخ بهره نیاز داشته باشد.

از طرفی، دستمزدهای پایه در انگلیس به نرخ رشد بی‌سابقه‌ای رسیده که بر نگرانی بانک مرکزی این کشور در مورد فشارهای تورمی بلندمدت حتی پس از 14 افزایش متوالی نرخ بهره اضافه کرده است.

گزارش بانک گلدمن ساکس نشان می‌دهد، صندوق‌های تامینی جهانی به‌ دلیل افزایش نگرانی‌ها در مورد بخش دارایی چین و مجموعه ضعیفی از آمارهای اقتصادی، به میزان زیادی به فروش سهام چین می‌پردازند.

ذخایر طلای، گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه‌شنبه بیشتر کاهش یافت و به کمترین رقم از ژانویه 2020 رسید.

تحلیلگران اظهار کردند انتظار داریم همچنان شاهد نوسانات در قیمت طلا باشیم زیرا بازار همچنان به اظهار نظر در مورد نرخ‌های ایالات‌متحده پاسخ می دهد. همچنین، قیمت طلا احتمالاً به کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ نیاز دارد. داده‌های قوی اقتصادی اخیر ایالات متحده پیش‌بینی‌های مربوط به رکود را به چالش کشیده است و تمایل سرمایه‌گذاران برای طلا را که اغلب به‌عنوان ذخیره‌ای امن برای ارزش در زمان آشفتگی‌های اقتصادی دنبال می‌شود، کاهش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز می‌گوید که طلا ممکن است به ۱۸۷۹ دلار در هر اونس سقوط کند زیرا دو حمایت کلیدی را شکسته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد