اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فروش قالی نفیس دستباف ایرانی در مزایده عتیقه‌جات بغداد+ویدیو

یک فرش نفیس دستباف ایرانی که قدمت آن به اوایل قرن گذشته باز می گردد پس از مزایده در یکی از فروشگاه‌های عتیقه جات و لوازم موزه در بغداد پایتخت عراق فروخته شد.

به گزارش سایت طلا، یک فرش نفیس دستباف ایرانی که قدمت آن به اوایل قرن گذشته باز می گردد پس از مزایده در یکی از فروشگاه‌های عتیقه جات و لوازم موزه در بغداد پایتخت عراق فروخته شد.

این یک فرش ایرانی که از نوع دستباف تهران است در حراجی البغدادی در منطقه الاعظمیه که عرضه و فروش لوازم موزه و عتیقه جات در آن انجام می شود به ارزش چهار میلیون دینار عراقی فروخته شد.

« ذوالفقار البغدادی» مدیر این حراجی، قدمت این فرش دستباف ایرانی را ۱۲۰ تا ۱۳۰ سال اعلام کرد و افزود: این فرش یکی از با ارزش ترین عتیقه های عرضه شده در حراجی های عراق به شمار می رود.

به گفته وی، این فرش دستباف ۲ متر و ۳۰ سانتی متر طول و یک متر و نیم عرض دارد و به رغم وجود عمر طولانی، هیچ آسیبی به آن وارد نشده است و تاکنون تحت تعمیر یا روفوگری قرار نگرفته است.

وی افزود: این فرش از نوع «تهران» و از نادر و مرغوب‌ترین فرش‌های ایرانی است.

البغدادی ادامه داد: این فرش در اوایل قرن گذشته بافته شده و متعلق به یکی از خانواده های عراقی است.

وی با اشاره به اینکه این خانواده به دلیل فشارهای مالی تصمیم گرفتند آن را به مزایده بگذارند، افزود: پس از مذاکراتی که در مورد قیمت صورت گرفت ، قرار شد با توجه به قیمت های عرضه شده در بازار عراق، آن را به ارزش چهار میلیون دینار عراقی به حراج بگذاریم.

قالی یا فرش ایرانی از دیرباز معروف و مورد استفاده بوده است و می توان از آن به عنوان نماد ملی ایرانیان نام برد.

فرش دستباف ایران همواره به دلایل مختلف مورد توجه مردم جهان بوده است که وجود تنوع رنگ، استفاده از مواد و مصالح مرغوب، ظرافت خاص و رنگ های زنده و طبیعی و استعداد هنری بافتندگان آن از جمله این دلایل است.

برچسب ها :
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد