اونس طلا2321.26
مظنه14,966,000
18 گرم3,454,900
ارزش سکه33,718,398
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

گریز سرمایه‌گذاران از بازار طلا

قیمت طلا در روز سه شنبه تا 1895 دلار و 50 سنت پایین آمد، یعنی به پایین‌ترین رقم از پایان ماه ژوئن رسید.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا در روز چهارشنبه، یک روز پس از آنکه برای اولین بار طی یک ماه و نیم گذشته از سطح 1900 دلار پایین‌تر رفت، ثابت مانده است. احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا ارزش اوراق قرضه خزانه داری این کشور را بالا برده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار افزایش به 1905 دلار رسید.

قیمت طلا در روز سه شنبه تا 1895 دلار و 50 سنت پایین آمد، یعنی پایین‌ترین رقم از پایان ماه ژوئن. ارزش اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده و جذابیت آن نسبت به طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش یافته است.

ایپ جان رانگ، استراتژیست بازار در IG اظهار کرد که قیمت طلا همچنان با افزایش بی‌امان بازدهی اخیر و تقویت دلار آمریکا که به نظر می‌رسد جذابیت طلا را کاهش داده و باعث گریز سرمایه‌گذاران شده است، مقابله می‌کند.

از طرف دیگر بالا رفتن ارزش دلار آمریکا هم خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر کرده و تمایل به خرید آن را برای سرمایه‌گذاران پایین آورده است.

طبق گفته تحلیلگران، اطلاعات اقتصادی خارج از آمریکا هم فضا را برای بالا نگه داشتن نرخ بهره فراهم‌تر کرده است.

جزئیات اجلاس ماه ژوئیه فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاران جهت بررسی استراتژی آینده این بانک فراهم کند.

رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس آمریکا گفت در حالی که بانک مرکزی این کشور پیشرفت‌هایی در مبارزه با تورم داشته اما احتمالاً لازم است نرخ بهره برای مدت طولانی‌تری افزایش یابد تا این ماموریت تکمیل شود.

قیمت نقره امروز با 0.18 درصد کاهش به 22 دلار و 62 سنت رسید و پلاتین با 0.11 درصد کاهش 891 دلار و 58 سنت معامله می‌شود.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا کاهش را به کمترین میزان خود از ژانویه ۲۰۲۰ افزایش داد و هیچ جریان ورودی از اواخر جولای گزارش نشده است. خرده فروشی ایالات‌متحده در ماه جولای بیش از حد انتظار افزایش یافت و بر انعطاف‌پذیری اقتصاد علیرغم افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو برای مهار تورم تاکید کرد.

طبق گزارش رویترز، نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس روز سه‌شنبه گفت در حالی که بانک مرکزی ایالات‌متحده در مبارزه با تورم پیشرفت‌هایی داشته است، ممکن است هنوز برای پایان کار باید نرخ‌های بهره بالاتر برود.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد