اونس طلا2360.14
مظنه14,836,000
18 گرم3,424,900
ارزش سکه33,425,508
قدیم (بهار)38,500,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,800,000
ربع15,100,000
گزارش آگهی

مزیت تتر نسبت به دلار کاغذی چیست؟

همان طور که در مقاله "بررسی شباهت‌های usdt و usd" گفته شد، توکن‌های Tether که در سال 2014 راه‌اندازی شد، پیشگام مدل استیبل کوین یا همان ارزهای باثبات بودند و بیشترین معامله را دارند.

همان طور که در مقاله"بررسی شباهت‌های usdt و usd" گفته شد، توکن‌های Tether که در سال 2014 راه‌اندازی شد، پیشگام مدل استیبل کوین یا همان ارزهای باثبات بودند و بیشترین معامله را دارند. Tether، ثبات و سادگی ارزهای فیات را همراه با ماهیت نوآورانه فناوری بلاک‌چین ارائه می‌کند. خرید تتر چه برای استفاده شخصی باشد و چه برای اهداف تجاری، به‌عنوان پایدارترین و قابل اعتمادترین استیبل کوین، مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد.

افراد بسیاری Tether را به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش دارایی‌های دیجیتال خود خریداری می‌کنند و سپس در هر زمان که بخواهند با تبدیل تتر به تومان، دلار یا یورو از حوزه کریپتو خارج می‌شوند. از طرفی، دلار آمریکا یکی از ارزهای پیشرو در جهان است و تقریبا هر ارز، دارایی و اغلب ارزهای رمزنگاری شده براساس دلار ارزش‌گذاری می‌شود. ارزش Tether همواره با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. برای درک مزیت خرید Tether نسبت به دلار، بهتر است تعریف مختصری از این دو ارز شناخته شده ارائه دهیم.

USDT چیست؟

ارز دیجیتال Tether یک استیبل کوین مبتنی بر بلاکچین است. استیبل کوین‌ها نوعی از ارزهای رمزنگاری شده هستند. به منظور ثابت ماندن ارزش استیبل کوین‌ها، ارزش آن‌ها به دارایی دیگری گره خورده است. محبوب‌ترین نوع استیبل کوین‌ها، آن‌هایی هستند که با یک ارز فیات (دلار آمریکا) پشتیبانی می‌شوند. استیبل کوین Tether توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و ارزش آن با یک دلار آمریکا برابری می‌کند.

معاملات ارزهای رمزنگاری شده‌ای که ارزش آن‌ها به دلار آمریکا مرتبط است، برای معامله‌گران به ویژه آماتورها، اندکی آسان‌تر است. بر همین اساس افراد بسیاری به خرید تتر به عنوان یک دارایی حفظ ارزش علاقه‌مند شده‌اند.

USD چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، دلار آمریکا یکی از ارزهای پیشرو در جهان است که ارزش بسیاری ارز ارزها و دارایی‌ها با آن تعیین می‌شود. همچنین اغلب ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت‌کوین، قبل از در نظر گرفتن ارزش آن‌ها به عنوان یک ارز محلی، با دلار آمریکا ارزش‌گذاری می‌شوند. ارزش دلار آمریکا توسط دولت ایالات متحده پشتیبانی می‌شود.

چرا به جای دلار از tether استفاده کنیم؟

امروزه اهمیت ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی به دلیل کارمزدهای پایین، غیرمتمرکز بودن و عدم مداخله اشخاص ثالث بر کسی پوشیده نیست. در واقع ارزهای رمزنگاری شده به دلیل امنیت و عدم کنترل توسط نهاد دولتی، جذابیت زیادی در زندگی روزمره پیدا کرده‌اند. از طرفی، در موسسات و بانک‌های سنتی، انتقال وجه در سطح بین‌المللی، پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه است. استیبل کوین‌هایی همچون USDT، همچون یک پل ارتباطی بازار ارزهای فیات را به دنیای ارزهای دیجیتال متصل می‌کنند.

از طرفی، علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی، اغلب بر این باورند که پول صادر شده توسط یک بانک یا دولت ارزش واقعی ندارد. اگرچه براساس یک باور رایج، دلار آمریکا دارای ارزش واقعی است؛ اما خود ارز توسط چیز قابل لمسی حمایت نمی‌شود. بر همین اساس اکثر مردم، به سمت ارزهای مجازی از جمله USDT روی آورده‌اند.

ارتباط قیمت تتر با دلار آمریکا به معنی ثابت ماندن ارزش این استیبل کوین است. بر همین اساس معمولا برای تجارت به کار برده می‌شود. تقریبا تمامی ارزهای دیجیتال، نوسانات شدید قیمتی را تجربه می‌کنند؛ اما Tether از این نوسانات در امان است و شاید کم‌ترین نوسانات را تجربه کرده است. به همین دلیل برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال یک سبد سرمایه‌گذاری پایدار و امن هستند، گزینه‌ای عالی خواهد بود.

مزایای خرید تتر نسبت خرید به دلار

ایده پشت Tether این است که پول نقد خود را به یک ارز دیجیتال پایدار تبدیل کنید. شاید از خودتان بپرسید با توجه به اینکه قیمت تتر همیشه ثابت است و مانند سایر ارزهای دیجیتال، پتانسیلی برای سودهای کلان در آن وجود دارد، دلیل چیست؟ با توجه به کاربردهای tether می‌توان به دلایل توجیه‌کننده‌ای برای این قضیه دست یافت. در اینجا، این موارد را بیان کرده‌ایم.

نقل و انتقالات سریع

به‌طور کلی یکی از مزایای ارزهای دیجیتال این است که مردم در هر کجای دنیا می‌توانند با سرعت بالا و هزینه کم برای یکدیگر پول ارسال کنند. از سوی دیگر، نقل و انتقالات بین‌المللی پول نقد از جمله دلار اغلب پرهزینه و کند است. نکته مهم در مورد اکثر ارزهای دیجیتال این است که نوسانات بازار بر قیمت آن‌ها تأثیر شدیدی دارد. ممکن است ارزش یک ارز زمانی که به دست گیرنده می‌رسد، تغییر کند؛ اما Tether این مشکل را حل می‌کند؛ زیرا ارزش آن ثابت باقی می‌ماند.

پشتیبانی از چندین بلاکچین

توکن‌های Tether روی چندین بلاکچین از جمله پروتکل‌های Omni&Liquid بیت کوین، اتریوم، ترون، EOS، Algorand، Solana و بی کوین کش (SLP) ساخته شده‌اند. بر همین اساس ادغام و پذیرش آن‌ها بسیار آسان است.

ارزش پایدار

Tether یک استیبل کوین یا همان ارز دیجیتال باثبات است و قیمت آن از نوسانات بازار تأثیر نمی‌گیرد؛ اما دلار کاغذی به ویژه در کشورمان، نوسانات زیادی را تجربه می‌‌کند.

هزینه کارمزدها

کارمزد تراکنش‌های Tether حتی نسبت به اکثر ارزهای دیجیتال کم‌تر است. به بیانی دیگر، شبکه این ارز دیجیتال، از تحمیل هزینه‌های سنگین تراکنش به کاربران خودداری می‌کند.

امنیت

امنیت شبکه Tether با استفاده از فناوری بلاکچین تأمین شده است؛ بنابراین، نسبت به دلار کاغذی، نگرانی کم‌تری از بابت جعل یا تشخیص جعل بودن وجود خواهد داشت.

به طور گسترده در دسترس است و به طور گسترده پذیرش می‌شود

توکن‌های USDT در صرافی‌ها و برنامه‌های کیف پول، پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز و خدمات پرداخت، به طور گسترده‌ای پذیرش می‌شوند و می‌توان گفت جایگزین هوشمندانه‌ای برای ارزهای فیات هستند. همچنین برای خرید و فروش USDT محدودیت زمانی و مکانی وجود ندارد؛ زیرا امکان خرید و فروش آن در صرافی‌های متعدد، به صورت 24 ساعته و بدون تعطیلی فراهم است. در حالی که برای خرید ارزهای فیات، با محدودیت‌هایی از جمله مراجعه به صرافی در زمان و مکان خاص روبه‌رو هستیم.

کاملا شفاف

دارایی‌های صادر شده و ذخیره توکن‌های Tether به صورت عمومی در دسترس و به‌روز هستند.

نحوه تبدیل تتر به تومان

برای تبدیل Tether به پول نقد، نیازی به انجام کارهای پیچیده نیست. کافیست به یک صرافی یا سایت تبدیل تتر به تومان بروید و یک حساب کاربری ایجاد کنید. سپس با انتخاب گزینه فروش Tether، مبلغ مورد نظر خود را تعیین کرده و معادل ریالی یا تومانی را آن را دریافت خواهید کرد.

کلام آخر

Tether یکی از ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت است که به آن‌ها استیبل کوین گفته می‌شود. ارزش استیبل کوین‌ها توسط یک دارایی یا ارز فیات پشتیبانی می‌‌شود و در واقع از نوسانات موجود در بازار تأثیر نمی‌گیرند. قیمت تتر نیز با 1 دلار آمریکا برابری می‌کند و به عبارتی ارزش این استیبل کوین به دلار آمریکا متصل شده است.

با افزایش اهمیت ارزهای دیجیتال در اقتصاد کنونی و همچنین به وجود آمدن استیبل کوین‌ها، اغلب مردم از سرمایه‌گذاری روی دلار به سمت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. می‌توان مزایای خرید tether به جای دلار خارجی را اینگونه بیان کرد.

سرعت بالای تراکنش‌ها

ادغام و پذیرش آسان

استقلال و عدم دخالت شخص ثالث

ارزش پایدار

کارمزد پایین

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد