اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وزارت خارجه قطر: تلاش‌های ما منجر به تفاهم ایران و آمریکا شد

سخنگوی وزارت خارجه قطر امروز سه شنبه اعلام کرد، تلاش‌های گسترده دوحه منجر به نزدیکی دیدگاه بین ایران و ایالات متحده و رسیدن به تفاهم مبادله زندانیان شد.

به گزارش سایت طلا،خبرگزاری قطر گزارش داد، ماجد الانصاری سخنگوی وزارت خارجه (قطر) در نشست هفتگی خود اعلام کرد: دوحه به عنوان یک میانجی مورد اعتماد بین المللی، نقش بزرگ و فعالی را برای به ثمر رسیدن تفاهم بین دو طرف ایفا کرده و همچنان به تلاش‌های خود در دیگر پرونده‌ها ادامه می‌دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم منجر به تفاهم‌های بزرگتری مربوط به پرونده هسته‌ای ایران شود، زیرا از دیدگاه دولت قطر رسیدن به این توافق برای امنیت کل منطقه لازم و ضروری است.

الانصاری افزود: قطر به عنوان واسطه و میانجی در این تفاهم نقش سرنوشت ساز و حیاتی ایفا کرده و تلاش کرد تا چارچوب‌های واقعی و مورد قبول دو طرف را برای بازگشت پول‌های بلوکه شده ایجاد کرده و برای این منظور سفرهای متعدد و دوره‌ای توسط مسئولین قطری به واشنگتن و تهران انجام گرفت و دیدارهای مستقیم و غیر مستقیمی نیز برای دستیابی به این نتیجه برگزار شد.

سخنگوی وزارت خارجه قطر در عین حال خاطر نشان کرد نقش قطر در این زمینه به دور از تلاش‌های بین المللی دیگر نبوده و با تلاش‌های پادشاهی عمان و طرف اروپایی نیز در این زمینه هم پوشانی داشته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد