اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار گران و طلا ارزان شد

ارزش دلار به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

به گزارش سایت طلا،افزایش تورم در آمریکا نگرانی در مورد ادامه سیاست نرخ بالای بهره را افزایش داده و باعث بالا رفتن ارزش دلار شده است. بدین ترتیب قیمت طلا به پایین‌ترین رقم طی یک ماه گذشته رسید.

قیمت طلا طی هفته گذشته 1.4 درصد کاهش یافت و سومین هفته متوالی کاهشی این فلز گران‌بها ثبت شد.

ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا که منعکس‌کننده احساس سرمایه‌گذاران است، اعلام کرد، ذخایرش به کمترین میزان از ژانویه 2020 کاهش یافته است.

جیم وایکاف، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «شاخص قیمت مصرف‌کننده اندکی بیش از انتظار افزایش یافته که سبب شد تا سوددهی اوراق قرضه و ارزش شاخص دلار آمریکا اندکی تقویت شود. از اینرو اندکی بر بازار طلا فشار آورد.»

قیمت هر اونس طلا امروز با 2 دلار کاهش به 1912 دلار رسید.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که هفته گذشته منتشر شد نشان داد تورم در این کشور در ماه ژوئیه علی رغم کاهش یکنواخت در ماه‌های گذشته، افزایش یافته است. بدین ترتیب نگرانی در مورد ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی جهت مهار تورم بالا گرفته است.

کالیفورد بنت، اقتصاددان ارشد بازار گفت: «نتیجه نشست فدرال رزرو در این هفته قطعا تند خواهد بود از اینرو طلا هچنان تحت فشار خواهد ماند و احتمالا به 1900 یا حتی 1880 دلار سقوط خواهد کرد.»

ارزش دلار به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد، شاخص قیمت تولید کننده در این کشور در ماه ژوئیه بیش از حد انتظار افزایش یافته است. یک روز قبل از آن هم اعلام شده بود شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا هم در ماه ژوئیه افزایش داشته است.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد. این سیاست ضربه سختی به طلا طی سال گذشته میلادی زد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.41 درصد کاهش به 22 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با 0.56 درصد کاهش، 910 دلار و 97 سنت معامله می‌شود.

آمارها در روز پنجشنبه نشان داد، قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه جولای نسبتا افزایش یافته و این امر پایان یافتن چرخه نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند.

هرچه نرخ بهره در آمریکا بیشتر می‌شود، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد