اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش نتانیاهو به توافق تبادل زندانیان

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به توافق اخیر ایران و آمریکا درباره تبادل زندانیان اعلام کرد که این توافق برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند.

به گزارش سایت طلا،دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه به توافق ایران و آمریکا درباره بازداشتی‌های آمریکایی در تهران و همچنین آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در برخی کشورها واکنش نشان داد.

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «اینها ترتیباتی بوده که زیرساخت‌های هسته‌ای ایران را از بین نبرده و برنامه هسته‌ای ایران را نیز متوقف نمی‌کند و فقط بودجه‌ای را در اختیار تهران قرار می‌دهد که در خدمت تروریسم خواهد بود».

روزنامه نیویورک‌تایمز روز پنجشنبه گزارش داده بود که پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانیانی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند، از زندان آزاد خواهند شد. این روزنامه همچنین مدعی شد حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد.

منابع آگاه هم در این ارتباط به خبرگزاری فارس گفتند منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی در قطر است و در خصوص تبدیل آن از واحد «وون» (پول کره جنوبی) به یورو توافق صورت گرفته است. این منابع همچنین تصریح کردند که خروج زندانیان آمریکایی بعد از انتقال قطعی منابع ارزی به حسابی در بانک مرکزی قطر صورت خواهد گرفت. در این توافق همچنین مقرر شده تعدادی از زندانیان ایرانی در آمریکا هم آزاد می‌شوند.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران (پنجشنبه) ۱۹ مرداد ماه در پی انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران اعلام کرد: فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که چند سال است به‌ طور غیرقانونی توسط آمریکا توقیف شده، آغاز شد. ایران تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌است. آزادی چند ایرانی که به‌طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در این چارچوب است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد