اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

آیا ارز ریپل با xrp متفاوت است؟

ارز دیجیتال ریپل (Ripple) یکی از ارز‌های دیجیتال Crypto currency معروف است که به‌عنوان یکی از رمزارز‌های معاملاتی، بر روی شبکهٔ خاص خودش مورد معامله قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال ریپل (Ripple) یکی از ارز‌های دیجیتال Crypto currency معروف است که به‌عنوان یکی از رمزارز‌های معاملاتی، بر روی شبکهٔ خاص خودش مورد معامله قرار می‌گیرد. ریپل با هدف فراهم کردن یک سیستم سریع و کم‌هزینه برای انتقال پول و دارایی‌ها، در سراسر جهان توسعه یافته‌است. هنگامی که عنوان ریپل چیست مطرح می‌شود، xrp نیز به میان می‌آید. از‌ این رو در ادامهٔ این مطلب، قصد داریم تا به بررسی تفاوت ریپل با xrp بپردازیم تا یک بار برای همیشه، اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید.

ریپل چیست؟

همان طور که در مقاله ریپل چیست اشاره شده است، ریپل علاوه بر اینکه یک رمز ارز است به عنوان یک شبکه پرداخت دیجیتال برای معامله‌های مالی نیز عمل می‌کند. در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار افرادی با نام‌های کریس لارسن (chris Larsen) و جد مک کالب (jed McCaleb) با همکاری یکدیگر ارائه دادند.فرایند اصلی شبیه به سیستم سوئیفت (swift) برای جابه‌جایی پول و سهام بین‌المللی بوده در واقع نوعی سیستم مبادله اموال و دارایی و حواله است. انواع واسطه‌های مالی و بانک‌هایی که با ارزهای فیات گوناگون معامله می‌کنند از این ارز برای سرعت بخشیدن به تراکنش‌ها و کم کردن هزینه‌ی آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت ریپل (Ripple) به‌عنوان یک رمزارز و یک شبکهٔ پرداخت دیجیتال برای معاملات مالی استفاده می‌شود. این ارز در سال ۲۰۱۲ توسط شخصی به نام کریس لارسن و جد مک کالب برای اولین‌بار معرفی شد. هدف اصلی ریپل از معرفی این ارز، فراهم‌کردن یک سیستم سریع و کم‌هزینه برای جابه‌جایی پول و دارایی‌ها در سراسر جهان بود. جالب است بدانید که ریپل برخلاف بسیاری از رمزارز‌ها مانند بیت‌کوین، از فناوری بلاک‌چین استفاده نمی‌کند. بلکه از یک دیتابیس متمرکز به نام ریپل نت بهره می‌گیرد. این دیتابیس توسط یک شرکت خصوصی به نام ریپل لبز کنترل می‌شود. این سازمان مسئولیت، مدیریت و توسعهٔ ریپل و شبکهٔ آن را برعهده دارد. با‌ توجه به این ویژگی‌ها، ریپل به‌عنوان یک ابزار برای تسهیل تراکنش‌های مالی بین بانک‎‌ها و واسطه‌های مالی جذابیت بالایی دارد. از‌ این رو، بسیاری از نهاد‌های مالی، از خرید ریپل برای افزایش سرعت و کاهش هزینهٔ تراکنش‌ها استفاده می‌کنند.

بررسی تاریخچهٔ ریپل

حال که پاسخ سوال ریپل چیست را می‌دانید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا قبل از بررسی قیمت ریپل و اقدام برای خرید آن، مروری بر تاریخچهٔ آن داشته باشید. شرکت Ripple Labs در سال 2012، توسط فوجر به بنیان‌گذاران این شرکت واگذار شد. ابتدا با نام OpenCoin شروع به فعالیت کرد و سپس در سال 2013، نام خود را به Ripple Labs تغییر داد. این شرکت در حال حاضر به‌عنوان توسعه‌دهنده و مدیر شبکهٔ پرداخت ریپل (RippleNet) فعالیت می‌کند.

اصلی‌ترین محصول این شرکت، شبکهٔ پرداخت ریپل است که به بانک‌ها و واسطه‌های مالی امکان می‌دهد تا تراکنش‌های مالی را با سرعت بالا، هزینهٔ کمتر و قابلیت تسویهٔ فوری انجام دهند. ریپل برخلاف بیت کوین که از شبکهٔ بلاکچین استفاده نمی‌کند، روشی به نام RippleNet را به‌کار می‌گیرد که یک دیتابیس متمرکز است. از سال‌های 2014 تا 2018، قیمت ریپل شاهد رشد قابل‌توجهی بود. این رشد قیمتی عمدتاً به عواملی مانند افزایش آگاهی و اهمیت بیشتری که بانک‌ها و مؤسسات مالی به تکنولوژی بلاکچین و ارز‌های دیجیتال پرداختند برمی‌گردد.

شرکت Ripple Labs در طول این سال‌ها، شروع به همکاری با بانک‌ها و مؤسسات مالی بزرگ کرد. این همکاری‌ها شامل سرمایه‌گذاری مشترک، آزمایش و پیاده‌سازی فناوری ریپل در سیستم‌های بانکی و همچنین ارائه راهکار‌هایی برای بهبود انتقال پول در سطح جهانی و معاملات بین‌المللی بود. بنابراین ریپل به‌عنوان یک شبکهٔ پرداخت دیجیتالی با تکنولوژی ریپلنت و ارز دیجیتال خود، جایگاه قابل‌توجهی در بازار ارز‌های دیجیتال دارد و تلاش می‌کند تا بهبودی در سیستم‌های مالی جهانی ایجاد کند.

سه محصول اصلی شرکت ریپل که به بازار عرضه شده‌اند عبارتند از: ایکس رپید (xRapid)، ایکس کارنت (xCurrent) و ایکس ویا (xVia). هرکدام از این سه محصول، با‌ توجه به ویژگی‌هایی که دارند، در زمینه‌ای مشخص به‌کار ‌می‌روند.

بررسی قیمت ریپل

قیمت Ripple در طول سال‌ها تغییرات زیادی را تجربه کرده‌است. در سال‌های ابتدایی که سوال ریپل چیست برای خیلی از افراد مطرح بود، ریپل با رشد قابل‌توجهی در قیمت مورد توجه قرار گرفت و به یکی از ارز‌های معروف در بازار تبدیل شد، اما باید توجه داشت که قیمت ریپل و سایر ارز‌های دیجیتال ممکن است تحت‌تاثیر عوامل مختلفی قرار بگیرند. عواملی مانند اخبار و رویداد‌های صنعت مالی، تغییرات در بازار، میزان تقاضا و عرضه در بازار و مواردی از این دست، می‌توانند در قیمت نهایی این ارز تأثیرگذار باشند. بنابراین قیمت این ارز ممکن است در طول زمان دچار نوسانات زیادی باشد. با بررسی قیمت این ارز، می‌توانید در خرید ریپل موفق‌تر عمل کنید و به سود‌های بهتری دسترسی داشته باشید.

معرفی بهترین کیف‌پول‌ها برای ریپل

با‌ توجه به تمرکز ویژهٔ شرکت Ripple بر ارائه خدمات به مؤسسات مالی بزرگ و بانک‌ها، این شرکت زمان خود را برای طراحی یک کیف‌پول اختصاصی صرف نکرده است. از‌ این رو معامله‌گران باید از کیف‌پول‌های عمومی استفاده کنند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

تراست ولت (Trust Wallet)؛

ترزور (Trezor)؛

لجر (Ledger )؛

متامسک (Metamask)؛

مثل ولت (Math wallet).

برای استفاده از کیف‌پول ریپل، یک ویژگی خاص وجود دارد و آن هم پرداخت 20 ریپل در شروع استفاده از کیف‌پول است. به‌واسطهٔ این مورد، شما با دقت بیشتری کیف‌پول را انتخاب خواهید کرد. با‌ توجه به پرداخت این هزینه و اهمیتی که استفاده از کیف‌پول مطمئن دارد، به شما پیشنهاد می‌کنیم در جریان بررسی سوال ریپل چیست، به دنبال یکی از بهترین کیف‌پول‌های این ارز نیز باشید.

XRP چیست؟

علاوه‌بر بررسی موضوع ریپل چیست، لازم است دربارهٔ XRP نیز توضیح دهیم. تفاوت اصلی بین XRP و سایر ارز‌های دیجیتال معمولی در این است که XRP به‌عنوان یک ارز دیجیتال مربوط به شرکت ریپل به بازار عرضه شده‌است و کاربرد‌های خاصی در محصولات، خدمات و خرید ریپل دارد. در حقیقت XRP یکی از محصولات شرکت ریپل است و برای استفاده از خدماتی مانند XRapid استفاده می‌شود. XRapid یکی از محصولات شرکت ریپل است که برای انتقال سریع و ارزان وجه بین کشور‌ها کاربرد دارد. در این فرایند، XRP به‌عنوان واسطه‌ای بین ارز‌های مختلف به‌کار گرفته می‌شود تا انتقال و تسویهٔ سریع‌تری انجام شود. درمورد توزیع XRP، در سال ۲۰۱۳، ۱۰۰ میلیارد واحد XRP توسط شرکت ریپل ارائه شد. از این مقدار، ۲۰ میلیارد واحد به شرکت ریپل اختصاص یافت و بقیه در قالب سپرده‌های غیرمتمرکز نگه‌داری شد. هر ماه یک میلیارد واحد XRP از این سپرده‌ها در بازار عرضه می‌شود.

تفاوت XRP با ریپل چیست؟

سعی کردیم با بررسی سوال ریپل چیست و ارز XRP، اطلاعات جامع و کاربردی در این رابطه را در اختیار شما قراردهیم. اما سوال تفاوت XRP با ریپل است که در این بخش آن را بررسی خواهیم کرد. درواقع تفاوت این دو در نوع کاربردی است که دارند. XRP به‌عنوان یک رمز ارز در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد؛ در صورتی که ریپل شرکت ناظر بر انتشار این رمز ارز در بازار و ارائه‌دهندهٔ خدمات شبکه‌های معاملاتی به بانک‌هاست. در این مقاله، به بررسی تفاوت ریپل با xrp پرداختیم؛ امیدواریم از خواندن آن، نهایت استفاده را برده باشید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد