اونس طلا2314.28
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,000,000
ربع15,000,000

یک سیگنال مهم به بازار سکه در معاملات امروز

روز گذشته انتشار چندباره خبر آزاد‌سازی منابع ارزی بلوکه شده در کره‌جنوبی‌، بازار پشت خطی دلار را بهم ریخت و اسکناس آمریکایی کانال 49 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. عده ای فعالان بازار سکه می‌گویند این خبر احتمالا در روز جاری بر روی‌قیمت سکه هم اثر گذار باشد.

به گزارش سایت طلا،در روزهای پایانی هفته گذشته بود که محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد به زودی خبرهای خوب ارزی در مورد پول های بلوکه شده منتشر خواهد شد.

روز گذشته انتشار خبر آزاد‌سازی منابع بلوکه شده ارزی ایران در کره‌جنوبی‌ آن هم برای چندمین بار، بازار پشت خطی دلار را بهم ریخت و اسکناس آمریکایی کانال 49 هزار تومان عقب‌نشینی کرد. عده ای فعالان بازار سکه می گویند این خبر احتمالا در روز جاری بر روی‌قیمت سکه هم اثر گذار باشد.

روزنامه نیویورک‌تایمز در این باره گزارش داده ایران و آمریکا بر سر آزادی ۵ زندانی آمریکایی از ایران و آزادسازی ۶ میلیارد دلار از اموال ایران در کره‌جنوبی توافق کرده‌اند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز ضمن تایید این توافق از انتقال زندانیان آمریکایی از زندان اوین به حصرخانگی خبر داد. نیویورک‌تایمز نحوه انتقال این دارایی‌ها را نیز این‌گونه بیان کرده است: ۶میلیارد دلار از اموال ایران در کره‌جنوبی به یورو تبدیل شده و به حسابی در قطر منتقل می‌شود و پس از این انتقال قرار است ایران نیز متقابلا ۵ زندانی را آزاد کند.

البته‌ گفته شده که روند آزاد‌سازی این اموال نیز مانند دارایی‌های بلوکه شده در عراق با کمک واسطه‌ها صورت خواهد پذیرفت و مستقیم به حساب بانک مرکزی واریز نخواهد شد. علاوه بر آن محدودیت‌هایی نیز در زمینه استفاده از آنها وجود دارد.این امر هم می تواند میزان اثر گذاری این خبر را تا حدودی در بازار ارز و سکه را کم کند.

قیمت سکه در حال حاضر در حدود ۲۸میلیون و ۵۵۰ هزار تومان قرار دارد. فعالان‌بازار می‌گفتند در صورتی که سکه بازان در روز جاری تحت‌تاثیر اخبار جدید قرار بگیرند و نرخ دلار کاهش معناداری را ثبت کند، احتمال عقب نشینی قیمت سکه‌ تا کانال ۲۷ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد