اونس طلا2302.52
مظنه14,511,000
18 گرم3,349,800
ارزش سکه32,693,283
قدیم (بهار)37,600,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,900,000

تایید تبادل زندانیان ایران و آمریکا/ انتقال منابع به حسابی در قطر

یک منبع آگاه خبر داد: پس از انتقال قطعی منابع مسدود شده ایران به حسابی در قطر، زندانی‌های آمریکایی خارج می‌شوند.

به گزارش سایت طلا،یک منبع آگاه درباره تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، ضمن تائید این خبر گفت: منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی است که در خصوص انتقال از کره جنوبی (و تبدیل از ارز وون) درباره آنها توافق شده است. پس از انتقال قطعی منابع که به حساب در قطر انجام خواهد شد، زندانی‌های آمریکایی خارج می‌شوند و همچنین تعدادی از زندانیان ایرانی در آمریکا هم آزاد می‌شوند.

کل منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی در این فرایند آزاد و صرف واردات کالاهای غیرتحریمی می‌شود. فعال شدن همزمان مسیر حقوقی و دیپلماسی عزتمندانه در به ثمر رسیدن این روند مؤثر بوده است.

گفتنی است؛ این توافق قرار بود سال قبل انجام شود اما اغتشاشات و توهمات متعاقب آن موجب تعلل آمریکایی‌ها شد.‌

همچنین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی خبر خروج زندانیان دو تابعیتی از زندان اوین تهران را در گفتگویی تأیید کرد و گفت: این خروج در چارچوب یک توافق با واسطه‌گری کشور ثالث صورت گرفته است تا طرفین ۵ زندانی مورد نظر را به طور متقابل آزاد کنند و مشمول بخشش قرار دهند.

به گزارش مهر، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به طرح ادعا درباره توافق تهران و واشنگتن درباره آزادی زندانیان آمریکایی و آزادسازی درآمدهای نفتی مسدود شده ایران در کره جنوبی مطرح کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود مدعی شد که واشنگتن با تهران درباره آزادی آمریکایی‌های بازداشت شده و آزادسازی وجوه مسدود شده ایران به توافق رسیده است.

بر اساس ادعای این روزنامه آمریکایی توافق مذکور شامل آزادسازی شش میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی مسدود شده ایران خواهد شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد