اونس طلا2302.52
مظنه14,551,000
18 گرم3,359,100
ارزش سکه32,783,403
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)40,900,000
نیم23,600,000
ربع14,700,000

طرح جدید نتانیاهو در خاورمیانه برای مقابله با ایران

نخست‌وزیر اسرائیل در چارچوب برنامه عادی سازی روابط با عربستان، به دنبال دریافت‌ توافقی امنیتی برای مقابله با ایران است.

به گزارش سایت طلا، نخست‌وزیر اسرائیل در چارچوب برنامه عادی سازی روابط با عربستان، به دنبال دریافت‌ توافقی امنیتی برای مقابله با ایران است.

چهار مقام آمریکایی و صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس گفتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در چارچوب برنامه آمریکا برای عادی‌سازی روابط میان این رژیم و عربستان سعودی، به دنبال دریافت‌ توافقی امنیتی برای مقابله با ایران است.

اکسیوس نوشت، «در زمانی که ایران در حال توسعه برنامه هسته‌ای خود است»، توافق رسمی میان اسرائیل و آمریکا باعث ارائه تضمین‌های امنیتی قوی‌تر به این رژیم خواهد شد.

سه مقام اسرائیلی و آمریکایی به اکسیوس گفتند که نتانیاهو مسئله توافق امنیتی میان آمریکا و اسرائیل را در تماس تلفنی پیشین خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه ژوئیه مطرح کرد.

به گفته مقامات، نتانیاهو به بایدن گفته که قصد دارد رون درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل را برای ارائه پیشنهادی با جزئیات به واشنگتن بفرستند.

یک مقام ارشد اسرائیلی به اکسیوس گفت، درمر محرک اصلی این طرح بوده و این مسئله تنها کمی پس از نخست‌وزیر شدن بنیامین نتانیاهو پیش کشیده شده است.

مقامات صهیونیستی مدعی شده‌اند که این توافق پیشنهادی بر روی تضمین‌های امنیتی آمریکا پیرامون تهدید هسته‌ای-نظامی احتمالی ایران متمرکز است.

به نوشته اکسیوس، دفتر نتانیاهو اعلام کرده که درخصوص گفت‌وگوهای دیپلماتیک خصوصی اظهارنظر نخواهد کرد.

یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا به سوالات درخصوص طرح نتانیاهو پاسخ نداد اما عنوان کرد که دولت "به حمایت کامل از عادی‌سازی روابط با اسرائیل" ادامه می‌دهد و با "شرکای منطقه‌ای درخصوص چگونگی حصول پیشرفت‌های بیشتر گفت‌وگو خواهد کرد".

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد