اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شوک غیر منتظره به معامله گران طلا/ چشم‌انداز طلا دوباره درخشش خواهد یافت؟

قیمت طلا امروز نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود در نوسان بود اما زمانی که بازارها با احتمال بیشتر کاهش نرخ و آهستگی دلار آمریکا به سمت قیمت حرکت کنند، چشم‌انداز طلا دوباره درخشش خواهد یافت.

قیمت طلا امروز نزدیک به پایین‌ترین سطح یک ماهه خود در نوسان بود زیرا سرمایه‌گذاران خود را برای انتشار داده‌های تورم آمریکا آماده می‌کردند که می‌تواند تصمیمات نرخ بهره آتی فدرال رزرو را شکل دهد.

به گزارش سایت طلا، بهای هر اونس طلا تا لحظه تنظبم این گزارش با 12 دلار کاهش به 1916 نزدیک به پایین‌ترین سطح خود از روز چهارشنبه ۱۰ جولای رسید.

انتظار می‌رود داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده نشان دهد که تورم در ماه جولای کمی شتاب یافته است.

طلا معمولاً به عنوان پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود اما افزایش نرخ، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

معامله‌گران انتظار دارند ۸۶.۵ درصد احتمال افزایش نرخ در جلسه سیاست گذاری بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر وجود نداشته باشد و انتظار دارند حرکت بعدی بانک مرکزی احتمالاً در بهار سال آینده، کاهش نرخ بهره باشد.

زمانی که بازارها با احتمال بیشتر کاهش نرخ و آهستگی دلار آمریکا به سمت قیمت حرکت کنند، چشم‌انداز طلا دوباره درخشش خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌هایش به پایین‌ترین سطح از مارس رسیده است.

در بازار سایر فلزات گرانبها، بهای هر اونس نقره ۲۲.۶۷ دلار ثابت ماند، پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۹۰ دلار و ۸۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۲۳۸ دلار و ۶۳ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران هنوز هم محتاطانه عمل می‌کنند چون هرگونه تغییری در روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا می‌تواند باعث افزایش یا کاهش قیمت طلا شود. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، خبر کاهش شاخص قیمت مصرف کننده در چین و ورود اقتصاد این کشور به تورم منفی در ماه ژوئیه به تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ دنیا آسیب رسانده است. مقامات چین حالا تحت فشار برای معرفی محرک‌های اقتصادی مستقیم‌تر هستند.

از طلا همواره به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان مخاطرات اقتصادی یاد می‌شده، بنابراین افزایش نگرانی در مورد سلامت اقتصاد آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد دنیا پس از پایین آمدن رتبه آن از نظر موسسه اعتبارسنجی مودیز از قیمت طلا حمایت کرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد