اونس طلا2319.48
مظنه15,006,000
18 گرم3,464,100
ارزش سکه33,808,518
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,100,000
ربع15,300,000

امیرعبداللهیان: هیچ پیش شرطی برای تبادل زندانیان در نظر نمی‌گیریم

وزیر خارجه ایران درباره بحث تبادل زندانیان گفت: موضوع تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما هیچ پیش شرطی برای آن در نظر نمی‌گیریم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانس «ایران و بریکس: چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری» در جمع خبرنگاران ابتدا درباره فعالیت خبرنگاران گفت: در دنیای امروز دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی رسانه ابتر است. شما به ما کمک می‌کنید و این روحیه کنجکاوی در شما قابل تحسین است. پیگیری شما و کنشگری شما حداقل اثرش در ما این است که بخش‌هایی را در ارتباط با موضوعات مختلف بیان کنیم. حیف است از شهید صارمی یاد نکنیم و یاد و خاطره تمام شهدا را گرامی می‌داریم.

وی درباره سفر خود به ژاپن گفت: سفر به ژاپن در چارچوب نگاه به آسیا انجام شد. طبعا دولت ژاپن همواره علاقه مند به ارتقای حجم تبادل تجاری تهران و توکیو است و همچنین علاقه مند است موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها مورد توجه قرار گیرد و ایده‌هایی را مطرح کردند.

وی درباره عضویت ایران در شانگهای و بریکس گفت: هیچ ارتباط مستقیمی بین شانگهای و بریکس با برجام وجود ندارد. عضویت ما در شانگهای در روزهای گذشته انجام شد و کارهای بسیار زیادی در حوزه سیاسی و امنیتی و تجاری در حال انجام است. در خصوص بریکس در اول راه هستیم. از طرف آفریقا ابتکاری صورت گرفت که دوستان بریکس بتوانند وارد این گروه شوند. کمتر از 10 روز پیش آقای احمدیان در نشست شورای امنیت اعضای بریکس حضور پیدا کردند و دکتر رئیسی دوم شهریور در نشست سران بریکس شرکت می‌کنند و بریکس پلاس اکنون بحث بر سر این است که چه معیارهایی را برای پذیرش اعضای جدید پیش بینی کنند. اکنون مهمترین مسئله حضور رئیس جمهور در ترکیب بریکس و بریکس پلاس است.

وزیر خارجه در خصوص سازوکار گروه‌های بین‌المللی برای مقابله با تحریم‌ها گفت: نفس تشکیل بریکس با نگاه چندجانبه گرایی شکل گرفت. دنیا در حال گذار است و امروز جهان از هژمونی آمریکا در حال عبور است و قطعا شانگهای می‌تواند سازوکاری را برای این کار معرفی کند.

وی افزود: بریکس یک سازوکار برای عضویت اعضای جدید دارد طراحی می‌کند و هنوز نهایی نشده است. من با اعضای پنج کشور صحبت کردم تا کشورها شانس بیشتری برای عضویت داشته باشند. ایران از همه فرصت‌ها برای عضویت استفاده می‌کند.

وزیر خارجه درباره ادعای بازداشت پنجمین آمریکایی و تبادل زندانیان گفت: عددش مهم نیست اما از طریق عمان و قطر ماه‌هاست پیام‌هایی تبادل می‌شود، موضوع تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است و ما هیچ پیش شرطی برای آن در نظر نمی‌گیریم. ما به طرف‌های واسط در این رابطه اعلام کرده‌ایم که در چارچوب مورد توافق، تبادل زندانیان را انجام می‌دهیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد