اونس طلا2299.05
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

ایران محور رایزنی نتانیاهو با قانونگذاران آمریکایی در فلسطین اشغالی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی با هیأتی از قانونگذاران حزب دموکرات که به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند دیدار و درباره ایران با آنها گفت‌وگو کرد.

به گزارش سایت طلا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی با هیأتی از قانونگذاران حزب دموکرات که به فلسطین اشغالی سفر کرده‌اند دیدار و با آنها درباره ایران گفت‌وگو کرد.

نتانیاهو به این هیأت کنگره گفت: «مهمترین کار ایجاد یک تهدید نظامی معتبر علیه ایران است. کار دیگری که باید انجام داد استفاده از این تهدید است. ما جهانی را نمی‌خواهیم که در آن ایران بتواند نیویورک یا واشنگتن یا لس آنجلس یا هر جای دیگری در بین آنها را با سلاح هسته‌ای تهدید کند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه خطاب به این هیأت کنگره که با هماهنگی لابی صهیونیستی «آیپک» در آمریکا به فلسطین اشغالی سفر کرده گفت: «قطعاً ما اجازه نمی‌دهیم کشوری باشد که بتواند اسرائیل را -که به آن کشور دارنده سلاح هسته‌ای می‌گویند- نابود کند. ما چه با این توافق چه بدون آن هر آنچه در توان داریم برای دفاع از خودمان به کار خواهیم گرفت.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

نتانیاهو در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار آن شد که رژیم صهیونیستی و آمریکا در توسعه پلیس هوش مصنوعی پیشرو باشند. او گفت هوش مصنوعی هم فرصت‌های زیادی پیش روی دنیا قرار می‌دهد و هم مخاطرات جدی ایجاد می‌کند.

در این دیدار، هکم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت که ایالات متحده به تضمین امنیت اسرائیل بدون توجه به اینکه مباحثات داخلی در فلسطین اشغالی بر سر اصلاحات قضایی ادامه خواهد داد.

جفریس گفت: «آنچه کشورهای ما را به هم پیوند می‌دهد ارزش‌های دموکراتیک مشترک و منافع استراتژیک مشترک است. ما صرفنظر از اینکه مسئله اصلاحات قضائی در اسرائیل به چه نتیجه‌ای ختم شود برای حفظ برتری نظامی اسرائیل تلاش خواهیم کرد.»

جفریس گفت که دموکرات‌های مجلس نمایندگان همچنان به امنیت اسرائیل متعهد هستند و او مطمئن است که روابط امنیتی بین ارتش ایالات متحده و ارتش رژیم صهیونیستی قوی، ثابت،قابل اعتماد و قوی باقی خواهد ماند.

جفریس همچنین گفت که برای او واضح است که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، همچنان در کنار اسرائیل خواهد ماند و از «حق موجودیت آن» دفاع خواهد کرد.

این نماینده کنگره آمریکا همچنین اعتراف کرد که در برهه کنونی اختلافات داخلی موجب شده‌اند «دموکراسی» هر دو طرف تضعیف شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد