اونس طلا2343.39
مظنه14,746,000
18 گرم3,404,100
ارزش سکه33,222,738
قدیم (بهار)37,200,000
جدید (امامی)40,800,000
نیم23,500,000
ربع14,500,000

این رانندگان هر روز ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند

بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، حدود ۱۸ درصد از خودرو‌ها بدون معاینه فنی در شهر تهران درحال تردد هستند.

بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، حدود ۱۸ درصد از خودرو‌ها بدون معاینه فنی در شهر تهران درحال تردد هستند.

بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، در حدود ۷۷ درصد از خودرو‌های پلاک تهران دارای معاینه فنی هستند و ۲۳ درصد آن معاینه فنی ندارند.

آمار‌ها حاکیست از این ۲۳ درصد که معاینه فنی ندارند با فرض اینکه ۵ درصد از خودرو‌های پلاک تهران در شهرستان تردد کنند یا به علت فرسودگی قابلیت حرکت نداشته باشند، می‌توان پیش بینی کرد که حدود ۱۸ درصد از خودرو‌های بدون معاینه فنی در شهر تهران در حال تردد هستند که آمار رصد دوربین‌های شهر گواه این مسئله است.

گفتنی است معاینه فنی این خودرو‌ها در هنگام تردد به صورت مکانیزه با دوربین‌های شهر کنترل و برای خودرو‌های بدون معاینه فنی مشمول، روزانه مبلغ ۵۲ هزار تومان جریمه صادر می‌شود.

بنا بر اعلام ستاد معاینه فنی شهر تهران، از ابتدای امسال تا ۱۳ مرداد مالکان حدود ۶۷۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کردند که در مقایسه با سال گذشته میزان مراجعه‌ها تغییر چندانی نداشته است.

از آمار اعلامی، ۵۲۱ هزار دستگاه خودرو مربوط به مراجعه اول بوده و وضع ظاهری، آلایندگی، تست ترمز، همراستایی و کمک فنر بیشترین

نقص فنی خودرو‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران شناسایی و در نهایت برای دریافت معاینه فنی رفع ایراد شده است.

در مجموع ۲۹ درصد از خودرو‌ها به علت نقص فنی موفق به دریافت معاینه فنی در مراجعه اول نشده و تعدادی از این خودرو‌های مردود دارای چند نقص بوده اند.

آمار‌های ستاد معاینه فنی شهر تهران حاکیست از ابتدی امسال تا پایان ۱۳ مرداد، حدود ۴۹۷ هزار گواهی معاینه فنی صادر شده که از این تعداد، حدود ۸۷ هزار گواهی مربوط به معاینه فنی برتر است. در مجموع در حدود ۱۷ درصد از خودرو‌های مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای معاینه فنی برتر هستند.

همچنین سال ۱۴۰۱، در حدود ۳.۵ میلیون دستگاه خودری پلاک تهرانی مشمول معاینه فنی بوده اند که از این تعداد ۳۷ درصد آن به مراکز معاینه فنی شهر تهران و بنا بر اعلام رسمی پلیس راهور تهران بزرگ ۴۰ در صد آن به مراکز خارج از شهر تهران مراجعه کرده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد