اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استراتژی فشار و دیپلماسی در بازار ارز / شرط صعودی شدن بازار سرمایه

دلار در برزخ استراتژی فشار و دیپلماسی گرفتار شده که در سایه افزایش تعداد نیروهای دریایی ایالات متحده در خلیج فارس تحت فشار قرار می‌گیرد ولی در سایه سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به ژاپن و وجود رگه‌هایی از دیپلماسی در سیاست خارجی، آرام می‌شود.

به گزارش سایت طلا،تعداد نیروهای دریایی ایالات متحده در خلیج فارس افزایش پیدا کرده و جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دنبال اعطای مجوز به تفنگداران و ملوانان آمریکایی برای حضور در کشتی‌های تجاری است. ایالات متحده پیش از این، اقدام به توقیف کشتی‌های ایرانی کرده و ایران در پاسخ مانع از خروج برخی کشتی‌ها از تنگه هرمز شده است. حالا با تعویض رابرت مالی و تفکرات تیم مذاکره کننده درباره ایران، سیاست های فشار و دیپلماسی از طرف ایالات متحده برای مواجهه با ایران در نظر گرفته شده است. به همین خاطر دلار در برزخ استراتژی فشار و دیپلماسی گرفتار شده که در سایه افزایش تعداد نیروهای دریایی ایالات متحده در خلیج فارس تحت فشار قرار می‌گیرد ولی در سایه سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به ژاپن و وجود رگه‌هایی از دیپلماسی در سیاست خارجی، آرام می‌شود.

دلار تهران بعد از دو روز تعطیلی از کانال ۵۰ هزار تومانی عقب نشسته است؛ عقبگردی که نشان می‌دهد ورود به مرز جدید برای اسکناس آمریکایی راحت نیست و با عقب‌نشینی خریداران و فشار فروش بازارساز کار دلار برای تثبیت در کانال جدید سخت خواهد بود.

مقاومت روانی دلار را به عقب راند

حضور دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی فقط یک روز دوام آورد و در ادامه به عقب برگشت. مقاومت روانی کانال قیمتی جدید کار خودش را کرد و دلار را به عقب راند. دلار تهران در اصلاح قیمتی امروز تا حمایت کف ابر کومو اصلاح کرده است ولی تنکانسن بالاتر از کیوجنسن قرار دارد، که نشان می‌دهد این اندیکاتور هنوز به وجود روند صعودی برای دلار امیدوارتر است. دلار در حمایت معتبر محدوده نیمه کانال ۴۹ هزار تومان قرار دارد و مادامی که بالای خط مقاومتی مثلثی که تازه شکسته قرار دارد از نظر تکنیکالی می‌توان برای آن روند صعودی متصور بود.

پولبک یا صعود؟

ربع سکه که پرچمدار افزایش قیمت بود و توانسته مانند دلار خود را به بالای خط روند صعودی برساند، در معاملات روز قبل بیشترین اصلاح قیمت را تجربه کرد و بیش از ۱.۸ درصد کاهش یافت ولی حمایت محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان حمایت خط روند صعودی است که در صورتی که شکسته شود به معنای آن است که افزایش قیمت های اخیر در بازار ارز وسکه، پولبک به خط روند صعودی بوده و تثبیت زیر خط روند به معنای رکود ادامه دار در معاملات ربع سکه خواهد بود.

شرط صعودی شدن بازار سرمایه

روز قبل همانطور که پیش بینی می شد بازار سرمایه با افزایش تقاضا مواجه شد و بالا رفت، رونقی که اگر ادامه پیدا کند می تواند بازار ارز و سکه را در برزخ مذاکرات دچار رکود کند.

مطابق پیش بینی روز قبل گروه خودروسازی و فرآورده های نفتی با افزایش به ترتیب ۴.۷ و ۳.۸ درصدی مواجه شدند که نسبت به سایرین عملکرد بهتری را ثبت کرده اند‌. شایعات و گمانه زنی ها درباره گروه خودرو سازی در افزایش تقاضا در روزهای اخیر بی تاثیر نبوده و شاخص کل روی مقاومت مهمی قرار گرفته است که افزایش آن اگر همراه با رشد ارزش معاملات خرد باشد می تواند انتظارات صعودی در بازار سرمایه را زنده کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد